اخبار داغ

استاد دانشگاه:

اهمیت اجرای اقتصاد مقاومتی در مسئولان دولتی وجود ندارد / ایران ظرفیت تبدیل شدن به دومین قدرت اقتصادی جهان را دارد

اهمیت اجرای اقتصاد مقاومتی در مسئولان دولتی وجود ندارد / ایران ظرفیت تبدیل شدن به دومین قدرت اقتصادی جهان را دارد
استاد دانشگاه گفت: 80 درصد مشکلات اقتصادی مربوط به مسائل داخلی و 20درصد مربوط به تحریم‌های خارجی است و تنها راه حل این مشکلات تحقق اقتصاد مقاومتی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الله عبدالملکی استاد دانشگاه عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی آفتاب ری، اظهار داشت: امروز درگیر جنگ اقتصادی هستیم که ابعاد داخلی و خارجی در آن دخیل هستند و راه حل آن اقتصاد مقاومتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب ری,

وی گفت: اقتصاد مقاومتی مثل یک اتاق کنترلی است که پر از دکمه و آمپر است که در آن می توانیم اقتصاد کشور را به پرواز دربیاوریم اما یک دیوار محکمی در جلوی آن سد شده که نمی گذارد ما وارد این اتاق کنترل بشویم و اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم.

,

استاد دانشگاه ادامه داد: این دیوار همان نفوذ اقتصادی است که باعث شده که متولیان امر، اعتقادی به اقتصاد مقاومتی نداشته باشند و گاها بر ضد آن عمل کنند. 

,

عبدالملکی با بیان اینکه کارهایی که اجمالا در زمینه اقتصاد مقاومتی صورت گرفته نسبت به آنچه باید انجام می شد بسیار کم است، ابزار کرد: دولت در سال گذشته حدود 120 پروژه اقتصاد مقاومتی برای اقدام و عمل مطرح کرد که بخشی از آنها پروژه خوبی بود ولی درست اجرا نشد و بخشی دیگر انحرافی بود و اثر خاصی نداشت. 

,

وی با بیان اینکه بخش زیادی از مشکلات اقتصادی امروز مربوط به رکود و تحریم است، گفت: فعلا حمیت اجرای اقتصاد مقاومتی در مسئولین دولتی وجود ندارد. 

,

کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: عده ای از مسئولان راه حل را در مذاکره و گفتگو می دانند. اقتصاد مذاکراتی مهمترین استراتژی دولت ما مطرح شده و مذاکره را تنها راه رفع تحریم ها می دانند.

,

عبدالملکی این دیدگاه را که همه مشکلات اقتصادی را ناشی از تحریم های خارجی می دانیم، اشتباه دانست و افزود: 80درصد از مشکلات اقتصادی مربوط به مسائل داخلی است و فقط 20درصد مربوط به تحریم های خارجی است و اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه مذاکره کنیم برای رفع تحریم های داخلی.  

,

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی تحریم داخلی را فلج می کند، تاکید کرد: اگر بپذیریم که مذاکرات تاثیری در حل مشکلات ندارد، می توانیم برای تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام کنیم. همچنین می توانیم در چهارچوب ضوابط مذاکره کنیم ولی این امید را نداشته باشیم که مذاکره، مشکلات اقتصادی ما را حل کند. 

,

 

,

* برجام نمی‌تواند تحریم‌ها را از بین ببرد

, * برجام نمی‌تواند تحریم‌ها را از بین ببرد,

استاد دانشگاه ادامه داد: اگر تحریم ها را به هواپیمای جنگی تشبیه کنیم مذاکره در مقابل آن مثل یک تفنگ بادی است و لذا برجام که بهترین نوع مذاکره است، هرگز نمی تواند هواپیمای تحریم ها را بیاندازد. هواپیمای جنگی را فقط موشک می تواند بیاندازد و موشک ما اقتصاد مقاومتی است.

,

عبدالملکی با بیان اینکه بعد از برجام تحریم ها شدیدتر شده است، گفت: آمریکا از سال 1358 با انقلاب اسلامی درگیری اقتصادی دارد و از همان زمان بحث نفوذ مطرح است و به همین دلیل مذاکره جواب نمی دهد و اگر کل هسته ای را هم بدهیم تحریم ها برداشته نمی شود. 

,

وی بیان کرد: در جریان تحریم های آمریکا، ایران سالانه 35میلیارد دلار خسارت می بیند ولی خود آمریکا از این بابت 178میلیارد دلار ضرر می کند و اگر چنین ضرری را می پذیرد، بخاطر این است که می گوید من با این روش سرمایه گذاری می کنم چرا که اگر تحریم های من انقلاب اسلامی را نابود کند من برنده هستم. 

,

استاد دانشگاه با بیان اینکه مسئله آمریکا مسئله هسته ای نیست بلکه داستان تمدنی است، گفت: سیاسیون آمریکایی و ایرانی تفسیر کرده اند که مبنای تعارض آمریکا و انقلاب اسلامی؛ یک رویارویی تمدن عمیق و طولانی است و با توجه به اینکه در جنگ نظامی، فرهنگی و سیاسی با ایران شکست خورده، امروز به جنگ اقتصادی روی آورده است. 

,

عبدالملکی اظهار داشت: کشور ایران دارای منابع عظیمی است و اقتصاد ایران این ظرفیت را دارد که به لحاظ منابع دومین قدرت اقتصادی جهان باشد.

,

وی با تاکید بر تربیت اقتصادی گفت: تربیت کارآفرینی از 4سالگی آغاز می شود و لذا آموزش و پرورش، صداوسیما، خانواده‌ها و سایر ارگان‌ها باید با همت بیشتری کارآفرینی را به کودکان یاد بدهند کسی که کارآفرینی بلد باشد بیکار نمی‌ماند. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه