اخبار داغ

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی خبرداد

رشد ۴۰ درصدی کشف مواد مخدر در خراسان جنوبی

رشد ۴۰ درصدی کشف مواد مخدر در خراسان جنوبی
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: در ۹ ماه سال جاری بیش از ۳۵ تن و ۶۴۱ کیلوگرم کشفیات مواد مخدر در استان خراسان جنوبی بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد رشد داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری طبس نیوز، علی زندی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی ظهر امروز در جلسه بررسی تبصره ۲ ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر در طبس گفت: امروز مواد مخدر به عنوان پدیده شوم آثار مخربی را بر پیکره جامعه ما وارد کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طبس نیوز,

وی افزود: بر اساس سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست محترم جمهور به عنوان رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر اقدامات بسیار مفید، کلیدی و کاربردی انجام شده از جمله این که اعتبارات لازم را همکاران ما در مجموعه ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر در اختیار سازمان بهزیستی قرار داده اند.

,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی تاکید کرد: در راستای تبصره ۲ ماده ۱۶ افرادی که به صورت داوطلبانه متقاضی ترک اعتیاد باشند با هماهنگی مقام قضایی و حمایت بهزیستی به کمپ ها و مراکز درمانی ترک اعتیاد در استان معرفی می شوند.

,

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۸۰ مرکز درمانی ترک اعتیاد در خراسان جنوبی افزود: با حمایت و همراهی مجموعه نهادهای مرتبط با مبارزه با مواد مخدر، سایر افرادی که ممر درآمد مناسب ندارند با نگاه و اولویت به کودکان و زنان معتاد آن ها را به صورت رایگان درمان می‌کنیم.

,

زندی گفت: سال گذشته ۴ هزار و ۸۰۰ تن و امسال برابر اعلام دفتر سازمان ملل بیش از ۹ هزار تن تولید مواد مخدر در کشور افغانستان صورت گرفته است.

,

وی ادامه داد: در ۹ ماه سال جاری بیش از ۳۵ تن و ۶۴۱ کیلوگرم کشفیات مواد مخدر در استان بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد رشد داشته است.

,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی افزود: از این میزان فراوانی، تریاک بیشترین نوع را با ۳۰ تن و ۱۹۱ کیلوگرم داشته است که ۴۳ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال شاهد رشد هستیم.

,

وی بیان کرد: ۴ هزار و ۱۵۶ نفر توسط دستگاه های مقابله ای استان در ۹ ماه امسال در این حوزه دستگیر و تحویل مراجع محترم قضایی شده اند که ۶ درصد در این مورد نیز رشد داریم.

,

زندی ادامه داد: بیش از ۷۳۲ دستگاه وسایط نقلیه اعم از خودرو، موتورسیکلت در ۹ ماه نخست امسال توقیف شده است که ۴۵ درصد در مدت مشابه رشد توقیف این مورد را داریم.

,

وی اظهار کرد: در بهترین شرایط برای درمان معتادین فقط ۲۰ درصد توفیق داریم و مفتخریم که بیش از ۸۶ درصد از درمان ترک اعتیاد استان را سازمان های مردم نهاد انجام می‌دهند.

,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: اخیرا ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اعتباری را در اختیار سازمان بهزیستی قرار داده است و تولویت و سرپرستی ماده ۱۶ را به این سازمان واگذار کردند.

,

دادستان طبس نیز در این جلسه با بیان این که رویکرد قامونگذار بر این است که اعتیاد به عنوان بیمار نگریسته شود گفت: فرد معتاد خودش آمادگی ترک اعتیاد داشته باشد، به بهزیستی معرفی و به کمپ های استان برای ترک اعتیاد معرفی شود.

,

حجت الاسلام امیر زارع حسینی افزود: شهرستان طبس کمپ ترک اعتیاد ندارد و این نقیصه باید در اسرع وقت برطرف شود.

,

رئیس بهزیستی طبس گفت: در طبس در ۳ سال گذشته کمپ داشته‌ایم و به دلیل مشکلاتی که در کمپ وجود داشت و افراد موردنظر نتوانستند مدیریت کنند تعطیل شد.

,

وی افزود: طی دو سال متوالی فراخوان دادیم و آمادگی داریم هر فردی متقاضی باشد تسهیلات لازم را به وی بدهیم و او را در ایجاد کمپ ترک اعتیاد حمایت کنیم.

,

محمد حسینی با بیان این که رویکرد ما بر پیشگیری از اعتیاد است افزود: بهزیستی آمادگی دارد افرادی که تمایل دارند برای ترک اعتیاد به کمپ معرفی کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه