اخبار داغ

در کارگروه اشتغال آشتیان مطرح شد؛

تخصیص ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در آشتیان/اشتغالزایی برای ۷۷۲ نفر در این شهرستان

تخصیص ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در آشتیان/اشتغالزایی برای ۷۷۲ نفر در این شهرستان
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی گفت: تسهیلات اشتغالزایی روستایی براساس جمعیت روستا و آمار بیکاران منطقه براساس سرشماری سال ۹۵ توزیع می‌شود و سهم شهرستان آشتیان از این تسهیلات ۲۵ میلیارد ریال است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرآشتیان؛ سعید فائض‌ پور، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان آشتیان گفت: تسهیلاتی که از صندوق توسعه ملی برای طرح ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده معادل ۶۰۰۰ میلیارد تومان و سهمیه ای که از بانک های عامل به این مبلغ افزوده شده نیز ۶۰۰۰ میلیارد تومان است که از مجموع این مبلغ سهم استان مرکزی در مرحله اول معادل ۱۰۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرآشتیان,

, ,

وی افزود: سود تسهیلات توسعه روستایی برای تمامی مناطق روستایی ۶ درصد، برای نواحی صنعتی روستایی و شهرهای دارای جمعیت زیر ۱۰ هزار نفر ۱۰ درصد و برای مناطق محروم و مرزی ۴ درصد تعیین شده است.

,

فائض‌ پور اظهار کرد: با توجه به اینکه این تسهیلات در مناطق روستایی به عنوان سرمایه در گردش توزیع می شود باید در مدت ۱۸ ماه بازگردانده شود.

,

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی ادامه داد: همچنین مبلغ ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات برای پرداخت در عرصه اشتغال خانگی در نظر گرفته شده است، سال های گذشته تسهیلات ایجاد اشتغال خانگی به ازای هر نفر ۵ میلیون تومان پرداخت می شد اما امسال به ازای هر نفر ایجاد اشتغال، ۲۰ میلیون تومان پرداخت می شود.

,

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی عنوان کرد: همچنین از مجموع تسهیلات اختصاص داده شده به شهرستان ها ۱۰ درصد سهم شهرها بوده و ۹۰ درصد به روستاها تعلق دارد.

,

وی بیان کرد: این تسهیلات براساس جمعیت روستا و آمار بیکاران منطقه براساس سرشماری سال ۹۵ توزیع می شود و سهم شهرستان آشتیان ۲۵ میلیارد ریال تعیین شده است.

,

فائض پور اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته مقرر شد ۴۵ درصد از این تسهیلات پرداختی در عرصه کشاورزی و منابع طبیعی که از رسته های شغلی متعددی در روستاها برخوردار است، صرف شود و ۱۰ درصد نیز به مشاغل حوزه صنایع و معادن کوچک روستایی، ۱۵ درصد در حوزه فناوری و IT، ۱۰ درصد در حوزه گردشگری، ۱۰ درصد در حوزه فرش بافی و صنایع دستی و ۱۰ درصد در حوزه خدمات مصرف شود.

,

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: مبالغ بالای ۲۵۰ میلیون تومان تقاضای تسهیلات در کمیته فنی مطرح و به کارگروه اشتغال ارجاع داده می شود، طرح های ارجاع داده شده در قالب دو بخش خویش فرما و کارفرما ارائه و تائید می شوند و سقف تسهیلات قابل پرداخت از ۱۰ میلیون تومان به بالا تعیین شده است.

,

, ,

فرماندار آشتیان:

,

اشتغالزایی برای ۷۷۲ نفر در آشتیان

,

محمود حسنی، فرماندار آشتیان در ادامه این جلسه با اشاره به فرصت‌های شغلی ایجاد شده در این شهرستان گفت: از سال گذشته ۱۹ واحد تولیدی در آشتیان به بهره برداری رسیده است و ۷ واحد تولیدی نیمه فعال را به ظرفیت اسمی رسانده ایم.

,

وی افزود: با این اقدامات صورت گرفته برای ۷۷۲ نفر ایجاد اشتغال شده است، در حال حاضر سرمایه گذاران جدید برای ایجاد واحدهای تولیدی جدید در این شهرستان اعلام آمادگی کرده‌اند.

,

حسنی اظهار کرد: نرخ بیکاری در شهرستان آشتیان ۷.۶ درصد و تعداد افراد بیکار این شهرستان ۳۹۳ نفر است.

,

فرماندار آشتیان گفت: بستر خوبی برای سرمایه گذاری در این شهرستان فراهم شده است و اعتبارات اشتغالزایی هم در توسعه اقتصادی شهرستان تاثیربسزایی دارد.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه