اخبار داغ

کم توجهی مسئولین نسبت به برنامه های قرآنی

کم توجهی مسئولین نسبت به برنامه های قرآنی
مسئول موسسه قرانی عترت طه و آل یاسین گفت:وضعیت نابسامان اقتصادی شهرمان ،کمبود اعتبارات قرآنی و عدم حمایت و کم توجهی مسئولین شهرستان نسبت به امور قرآنی دغدغه و مشکل اصلی مدیران و کارکنان این موسسه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای فامنین، خدیجه برزگر مسئول موسسه قرانی عترت طه و آل یاسین در گفتگویی با خبرنگار آوای فامنین با اشاره به کمبود اعتبار و عدم حمایت مسئولین شهرستانی از برنامه های قرآنی اظهار کرد:وضعیت نابسامان اقتصادی شهرمان ،کمبود اعتبارات قرآنی و حمایت نکردن و کم توجهی مدیران و مسئولین شهرستان نسبت به امور قرآنی دغدغه و مشکل اصلی مدیران و کارکنان این موسسه است با اینکه بارها گزارش برنامه های موسسه به مسئولین شهرستانی ارائه شده است اما متاسفانه هیچگونه همکاری صورت نگرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای فامنین,

وی افزود:موسسه فرهنگی قرآنی عترت طه و آل یاسین تنها موسسه قرآنی در سطح شهرستان فامنین است که از سال 86 فعالیت خود را آغاز نموده و برنامه های قرآنی فرهنگی و اجتماعی با رویکرد مردمی و محلی انجام می دهد.

,

مسئول موسسه قرآنی بااشاره به فعالیتهای آموزشی موسسه به قرآن آموزان اظهار کرد:دوره های های آموزشی مانند روخوانی و روانخوانی قرآن کریم،کلاسهای حفظ ثابت و متغییر،کلاسهای تفسیر،ترجمه و مفاهیم،صحیح خوانی و تربیت حافظان قران کریم از یک جزء تا 15 جزء قرآن کریم که در رده های سنی مختلف کودکان، نوجوانان و جوانان و بزرگسالان توسط مربیان دارای گواهینامه مربیگری قرآن کریم در سطح شهر فامنین و روستاهای تابعه برگزار میشود.

,

وی ضمن اشاره به ارتقاء سطح علمی و آموزشی مربیان قرآنی ابراز داشت: هم اکنون تعداد 60 مربی قرآنی در این موسسه فعالیت دارند که برای آنان نیز دوره های مختلف آموزشی مانند:دوره تربیت معلم روخوانی و روانخوانی،دوره تربیت معلم ترجمه و مفاهیم قران کریم،دوره آموزشیاری روخوانی و روانخوانی،دوره تربیت مربی پیش دبستانی و دوره های تربیت معلم در مقطع حفظ،تفسیر و تدبر،داوری و تجوید توسط اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان برگزار شده است.

,

مسئول موسسه قرآنی عترت طه و آل یاسین ضمن تاکید بر اجرای برنامه های فرهنگی با رویکرد بومی و محلی افزود: در بخش فرهنگی و محلی سعی ما بر این بوده که در مناسبتهای مختلف ملی،مذهبی با اجرای برنامه هایی در جهت ترویج فرهنگ قرآنی و اهل بیت علیهم السلام با محوریت حفظ الگوهای سنتی و محلی در مواجهه و مبارزه با الگوهای فرهنگ منحط غربی که در رسانه های اجتماعی به جوانان ما ترویج میدهند،گام برداریم.

,

وی افزود:از مهمترین مشکلات و مسائل موسسه نبود مکان مناسب آموزشی،عدم حمایت مالی کافی از مربیان قرآنی که بتوان حداقل دستمزد و حق الزحمه ای به این مربیان داده شود را میتوان نام برد اگر ادارات و نهادهای شهرستان برنامه های قرآنی که بصورت پراکنده در طول سال برگزار می کنند را به مربیان موسسه بسپارند میتوان از پتانسیل و مهارت این افراد در آموزش قرآن کریم استفاده کرد و مهمتر اینکه اشتغالزایی صورت می گیرد.

,

برزگر در پایان هرگونه حمایتی از موسسه را موجب ارتقاء سطح علمی و قرآنی افراد شهرستان دانست و افزود:بدون حمایت مسئولین و خیرین موسسه قرآنی نمی تواند وظایف خود را در ترویج فرهنگ قرآنی در سطح شهرستان به انجام برساند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه