اخبار داغ

با سخنرانی آیت الله عاملی؛

بزرگداشت روز آذری های مسلمان جهان در اردبیل برگزار می شود

بزرگداشت روز آذری های مسلمان جهان در اردبیل برگزار می شود
با سخنرانی امام جمعه اردبیل و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری مراسم بزرگداشت ۱۹ ژانویه روز آذری های مسلمان جهان برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آذرسلام، روز ۱۹ ژانویه به ابتکار آیت ا... سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، به نام روز آذری های مسلمان جهان نامگذاری شده و همه ساله توسط ستادهای مردمی برنامه های مختلفی در شهرهای مختلف استانهای شمال غرب کشور برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , آذرسلام,

این مراسم  طبق سالهای گذشته امسال هم ‌با سخنرانی آیت‌  الله عاملی و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری همچون شعرخوانی استاد کلامی زنجانی و اجرای نمایش و سرود، ساعت ۱۰ صبح روز پنج شنبه ۲۸ دی ماه 1396، در سالن خطایی جنب بقعه شیخ صفی برگزار می شود که شرکت برای عموم علاقمندان در این مراسم آزاد است.

,

گفتنی است در روز ۱۹ ژانویه سال ۱۹۹۰ میلادی (دی ماه سال ۱۳۶۸ هجری شمسی) همزمان با فروپاشی نظام سوسیالیستی در شوروی سابق مردم آذربایجان که حدود هفتاد سال تحت سیطره نظام کمونیستی از وطن تاریخی خود ایران و هویت اسلامی و شیعی‌شان دور افتاده بودند، به سمت مرزهای ایران هجوم  آوردند و با ندای «الله اکبر» و «لا اله الا الله» سیم خاردارها را برداشته و در شرایطی دشوار و خطرناک،‌ وارد خاک ایران شدند و در همان بدو ورود با بوسه بر خاک سرزمین مادری‌شان ایران، به سوی مساجد شتافتند و به اقامة نماز پرداختند. این روز نقطه عطفی در تاریخ معاصر آذربایجان و به عنوان نماد بازگشت آذری ها به هویت ایرانی و اسلامی شان محسوب می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه