اخبار داغ

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل خبر داد

ارائه خدمات حقوقی به سه هزار مددجوی اردبیلی

ارائه خدمات حقوقی به سه هزار مددجوی اردبیلی
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: سه هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد اردبیل در 9 ماهه نخست سال‌جاری از خدمات حقوقی 70 وکیل خیر این استان بهره‌مند شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آذرسلام، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل امروز در جلسه بررسی وضعیت و مشکلات حقوقی مددجویان با اشاره به اینکه به سه هزار مددجوی تحت حمایت در 9 ماهه نخست سال‌جاری خدمات حقوقی ارائه شده است، گفت: دفاع از حقوق مددجویان تحت حمایت در دادگاه‌ها یکی از مهم‌ترین خدمات کمیته امداد است تا موجب احقاق حق آنها شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذرسلام,

وی با اعلام اینکه 70 وکیل نیکوکار برای رسیدگی به پرونده‌های خانوار تحت حمایت با کمیته امداد استان اردبیل همکاری دارند، بیان کرد: وکلای خیر به‌صورت رایگان خدمات حقوقی مناسبی را به مددجویان اردبیلی ارائه می‌کنند که این امر موجب رفع بسیاری از مشکلات آنها شده است.

,

دشتی با بیان اینکه کمیته امداد با ارائه مشاوره حقوقی و تعیین وکیل معاضدتی برای خانوار تحت حمایت که دارای مشکلات حقوقی هستند تلاش‌های گسترده‌ای را به کار می‌گیرد، افزود: 738 خانوار تحت حمایت در 9 ماهه نخست سال‌جاری از مشاوره حقوقی بهره‌مند شده‌اند که بیشترین مسائل آنها در زمینه نفقه، ارث، مسائل حقوقی زنان مطلقه و خانوار زندانیان بوده که توسط وکلای نیکوکار به مشکلات‌شان رسیدگی شده است.

,

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه بسیاری از خانوار تحت حمایت به دلیل ناآگاهی از مسائل حقوقی و قضایی قادر به دفاع از حقوق خود نیستند، گفت: کمیته امداد با همکاری کانون وکلا، شورای حل اختلاف و ارائه خدمات حقوقی به مددجویان برای ارتقای سطح آگاهی و رفع مشکلات حقوقی خانوار تحت حمایت تلاش می‌کند.

,

وی با بیان اینکه 336 مورد اظهارنامه، دادنامه، شکوائیه و دفاعیه مددجویان توسط حوزه حقوقی این نهاد برای ارائه به مراجع قضایی در 9 ماهه نخست سال‌جاری تهیه، تنظیم و بررسی شده است، افزود: یکی از راه‌کارهای مهم کمیته امداد در توانمندسازی خانوار تحت حمایت ارائه خدمات و مشاوره‌های حقوقی به مددجویانی است که دارای مشکلات حقوقی هستند تا با احقاق حقوق‌شان بتوانند به استقلال اقتصادی دست یابند.

,

دشتی با اشاره به اینکه وکلای مجرب و متخصص در اختیار مددجویانی که دارای مشکلات حقوقی، کیفری و ثبتی هستند قرار می‌گیرد، اعلام کرد: مشکلات حقوقی و قضایی، خانوار تحت حمایت را دچار مسائل و گرفتاری‌های بسیاری می‌کند که کمیته امداد برای کاهش مسائل پیش روی این مددجویان خدمات قابل توجهی را ارائه می‌کند.

,

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه 470 خانوار زندانی تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: خانوار زندانیان تحت حمایت کمیته امداد اردبیل از همه خدمات این نهاد در زمینه‌های حمایتی، بیمه اجتماعی و درمانی، مستمری، تسهیلات خوداشتغالی و وام کارگشایی بهره‌مند هستند.

,

وی با اعلام اینکه با حمایت‌های کمیته امداد شش نفر از زندانیان جرائم غیرعمد نیز از زندان آزاد شده و به آغوش خانوار خود بازگشته‌اند، بیان کرد: 60 میلیون تومان در قالب «وام محکومان» به زندانیان جرائم غیرعمد که برای نخستین بار دوره محکومیت خود را می‌گذراندند پرداخت شد تا گرمابخش کانون خانوار خود باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه