اخبار داغ

کارشناسان خواستار تعیین افقی دست‌یافتنی برای طرح ملی حفظ قرآن شدند

کارشناسان خواستار تعیین افقی دست‌یافتنی برای طرح ملی حفظ قرآن شدند
مجمع کارشناسان ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن از این ستاد خواسته است تا برای سال ۹۷ برنامه‌ای دست‌یافتنی طراحی و افق ۱۴۰۴ را متناسب با آن تعیین کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در پنجمین جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم که یکشنبه 24 دی ماه برگزار شده است، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، نایب رئیس این ستاد ضمن ارائه گزارشی از جلسه کارشناسان ستاد گفته است «در جلسه مذکور دو پیشنهاد کلی مطرح شد. یکی از توافق‌ها این بود که در طرحی که برای سال 97 می‌خواهیم طراحی کنیم، یک طرح دست یافتنی که در بضاعت ما هست و با ظرفیتی که از دستگاه‌های مختلف سراغ داریم طراحی کنیم، چیزی مانند طرح حفظ جزء 30 قرآن کریم. موضوع دیگر نیز این بود که به جای اینکه از الان برای سال 1404 افق طراحی کنیم، یک سال به خودمان فرصت بدهیم و همه توان خودمان را بسیج کنیم تا در پایان سال ببینیم حاصل اقداماتی که توسط دستگاه‌ها صورت گرفته چه خروجی داشته است، همین را ملاک و اساس افق 1404 قرار دهیم.»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در بند دوم  بخش اصول و رویکردهای اساسی طرح ملی حفظ قرآن کریم آمده است «لازم است تا پایان سند چشم‌­انداز در 1404 کلیه ظرفیت­‌ها برای ترویج و فرهنگ­سازی حفظ قرآن به کار گرفته شود و سامانه‌­ها و سازوکارهای اجرای طرح ملی، مستقر و حدود یک‏‌سوم از چشم‏‌اند طرح (3/5 میلیون حافظ کل قرآن) محقق شود.

,

با اینکه طرح ملی حفظ قرآن کریم توسط معاونت مطالعات راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در مدت پنج سال تهیه شده و به تصویب این شورا نیز رسیده، اما اینک طبق آنچه حجت‌الاسلام حسینی از جلسه کارشناسان این ستاد گزارش داده است آنها خواستار ایجاد تغییراتی در سند طرح ملی حفظ قرآن کریم بر اساس ظرفیت‌های واقعی و موجود هستند.

,

یک سال پیش نیز برخی از مجریان و کارشناسان، طرح ملی حفظ قرآن کریم را آرمان‌گرایانه توصیف کرده بودند و اینک این صدا از جلسه کارشناسان خود ستاد راهبری طرح نیز شنیده می‌شود.

,

منبع:تسنیم

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه