اخبار داغ

در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان مطرح شد؛

تحقق کمتر از ۵۰ درصد از سهمیه اشتغال شهرستان شهرضا

تحقق کمتر از ۵۰ درصد از سهمیه اشتغال شهرستان شهرضا
رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان شهرضا گفت: سهمیه اشتغالزایی شهرستان در سال جاری چهار هزار و ۴۷ نفر بوده است که تاکنون یکهزار و ۷۰۸ نفر از سهمیه در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازشهرضانیوز؛ مصطفی اباذری عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان شهرضا، عنوان کرد: شش واحد اقتصادی شهرستان برای حضور در بازارچه مشاغل خانگی شهرستان معرفی شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شهرضانیوز,

وی ، ادامه داد: در خصوص طرح کاروزی فارغ التحصیلان دانشگاهی 176 سهمیه به شهرستان شهرضا تعلق گرفت که تاکنون تنها 17 نفر از متقاضیان حضور در این طرح در سامانه مربوط به آن ثبت نام شده اند.

,

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان شهرضا، بیان کرد: به جز ادارات صنعت معدن تجارت و آموزشکده فنی و حرفه ای اداره دیگری برای اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی اقدام نکرده است.

,

اباذری ، تصریح کرد: استاندار اصفهان همه نهادها و دستگاه های اجرایی را موظف به ارایه طرح هایی برای استفاده از بسته حمایت دولت از اشتغال کرده اند.

,

وی ، گفت: درخصوص تسهیلات تبصره 18 واگذاری تا 250 میلیون از تسهیلات این طرح در اختیار شهرستان و بیش از آن در اختیار کارگروه استان است.

,

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان شهرضا، اذعان کرد: متأسفانه آمار متقاضیان کار در شهرستان 10 برابر امکاناتی است که در اختیار داریم بنابراین لازم است از مشارکت بخش خصوصی استفاده شود.

,

اباذری، اظهار کرد: تعهد اشتغال استان در سال جاری 90 هزار نفر است که از این تعداد چهار هزار و 47 نفر سهمیه شهرستان شهرضا است اما تنها یک هزار و 708 نفر از آن در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.

,

وی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تسهیلات اعطایی دولت برای اشتغال روستاییان، عنوان کرد: هدف دولت از ارایه بسته حمایتی در این بخش ایجاد مراکز کارآفرینی و اشتغال در مناطق روستایی است بنابراین سایر افراد غیر از روستاییان نیز می توانند از این تسهیلات استفاده و مراکز کارآفرینی را در روستاها ایجاد کنند.

,

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان شهرضا، تصریح کرد: متقاضیان دریافت این تسهیلات باید به دستگاه صادر کننده مجوز مراجعه و مقدمات لازم را انجام دهند.

,

اباذری، بیان کرد: تعیین اهلیت افرادی که توانایی اشتغالزایی دارند با دستگاه صادر کننده مجوز آن ها است که باید در مدت یک هفته بعد از صدور تقاضا به آن رسیدگی کنند.

,

وی ، اضافه کرد: این تسهیلات در بخش های کارآفرینی ، سرمایه در گردش و تجهیز پرداخت می شود.

,

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شهرضا نیز در این جلسه اظهار کرد: یکی از مهم ترین سیاستهای اجرایی کمیته امداد امام خمینی (ره) توانمند سازی مددجویان است.

,

عبدالرزاق میرزایی تصریح کرد: نظارت ها بر طرح های کارآفرینی این سازمان قبل و حین و تا پنج سال بعد از ایجاد عرصه کارآفرینی ادامه دارد.

,

وی اظهار کرد: میزان اعتبارات اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شهرضا در سال جاری 102 میلیارد و 600 میلیون ریال بوده است که تاکنون 156 مورد را برای دریافت سه میلیادر اعتبار به بانک ها معرفی کردیم.

,

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شهرضا از جذب 80 درصد از اعتبارات اشتغالزایی معرفی شده به بانک خبر داد و افزود: 116 نفر از متقاضیان موفق به دریافت دو میلیادر و یکصد میلیون تسهیلات شده اند و در این زمینه 137 نفر اشتغال هم ایجاد شده است.

,

میرزایی بیان کرد: از 219 نفر تعهد اشتغال این نهاد در شهرستان تاکنون 198 نفر در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است همچنین 32 مورد پروانه بهره برداری مشاغل خانگی نیز از طرف این اداره صادر شده است.

,

وی تصریح کرد: هر یک از کارفرمایانی که مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) را استخدام کنند تا 100 درصد حق بیمه کارفرما پرداخت می شود.

,

سرپرست فرمانداری شهرضا نیز در این جلسه اظهار کرد: در شهرستان شهرستان شهرضا حدود 159 هزار نفر جمعیت وجود دارد که 112 هزار نفر از این تعداد در فاصله سنی 15 تا 65 سال هستند.

,

محمد حسین داراب تصریح کرد: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن امسال حدود شش هزار نفر بیکار در شهرستان شهرضا وجود دارد، این در حالی است که آمار بیکاران شهرستان بر اساس آمار اداره تعاون کار و رفه اجتماعی هشت هزار نفر است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه