اخبار داغ

رئیس اداره هواشناسی شهرضا:

حاکمیت جریان جنب حاره مانع بارندگی در پاییز امسال شده است

حاکمیت جریان جنب حاره مانع بارندگی در پاییز امسال شده است
رئیس اداره هواشناسی شهرضا در رابطه با چرایی کمبود بارش ها در پاییز امسال گفت: حاکمیت جریان جنب حاره در شروع پاییز امسال قوی تر از حد نرمال و میانگین بلندمدت بود و در این شرایط نفوذ سامانه‌های بارشی به کشور کمتر رخ می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازشهرضانیوز؛ستار سبزعلی در رابطه با چرایی کم بودن بارش در سال زراعی جاری به ویژه از مهرماه تا کنون، اظهار کرد: کشور ما بین جریانات حاره و معتدله واقع شده است و تحت تاثیر نوسانات شدید پرفشار جنب حاره در طول سال قرار می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شهرضانیو,

رئیس اداره هواشناسی شهرضا ادامه داد: در فصول سرد سال با مهاجرت یا عقب نشینی  پرفشار جنب حاره به عرض های پایین تر با افزایش بارندگی ها روبرو در اقلیم ایران مواجه هستیم.

,

وی اب بیان اینکه الگوی جوی در فصل تابستان، به گونه‌ای است که  جنب حاره‌ در خاورمیانه حاکم است و شرایط صعود را از جو می‌گیرد، عنوان کرد: دز این زمان شرایط فرونشینی حاکم می‌شود و این شرایط فرصت شکل‌گیری ابر و سامانه بارشی را می‌گیرد.

,

سبزعلی تاکید کرد: هرچند این پدیده به طور معمول در فصل پاییز ضعیف می‌شود اما با شروع پاییز، امسال جنب حاره ‌ قوی تر از حد نرمال و میانگین بلندمدت بود و طبیعتا در این شرایط نفوذ سامانه‌های بارشی به کشور کمتر رخ می‌دهد.

,

رئیس اداره هواشناسی شهرضا  با اشاره به کاهش 12 درجه ای دما هوایی شهرستان نسبت به روز گذشته، گفت: دمای هوای شهرضا صبح امروز به  3- درجه سانتیگراد رسید و 52 درصد رطوبت نیز ثبت شد.

,

وی با بیان اینکه وضعیت جوی شهرضا در 24 ساعت آینده صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد خواهد بود، عنوان کرد: بیشینه دمای شهرستان براساس پیش بینی ها در 24 ساعت آینده به 11 درجه سانتی گراد و کمینه به 7- درجه سانتی گراد می رسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه