اخبار داغ

فرماندار دهگلان:

کنکور محوری و استفاده از فضای مجازی یکی از موانع مطالعه در دهگلان است

کنکور محوری و استفاده از فضای مجازی یکی از موانع مطالعه در دهگلان است
فرمانداردهگلان کم رنگ بودن مطالعه کتاب در شهرستان را کنکور محوری و استفاده بیش از حد فضای مجازی دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  دهگلان شیدا، عصر دیروز جلسه شورای فرهنگ عمومی با هدف ارتقاء امنیت اجتماعی و راهای مقابله با آسیبهای فضای مجازی، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی با حضور اعضای این شورا در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دهگلان شیدا,




 نظری فرماندار دهگلان در گفتگو با خبرنگار ما، نارسایی و پایین بودن سطح شاخص فرهنگی را ناشی از بافت اجتماعی و اقتصادی دانست.


 وی در ادامه با ذکر ضعف های شاخص فرهنگی اظهار داشت: در حوزه آموزش عالی فقط یک آموزشگاه علمی کاربردی داریم که وابسته به جهاد کشاورزی است و عموما رشته های فنی را آموزش می دهد.

 

فرماندار دهگلان از پیگیری جهت ارتقای تنها دانشگاه شهرستان دهگلان خبر داد و گفت: جهت تعمیم سایر رشته ها در این دانشگاه پیگیری های لازم صورت گرفته است و استان نیز موافقت کرده است.

 

نظری با اشاره به شاخص فرهنگی مطالعه و کتابخوانی در شهرستان گفت: متاسفانه سرانه مطالعه در جامعه پایین است و تا سرانه مطالعه بالا نباشد هیچ کتابخانه و کتاب فروشی به اجبار ایجاد نخواهد شد.

 

وی ضمن تاکید بر ارائه راهکار برای افرایش سرانه مطالعه در شهرستان گفت: بالا بودن سطح مطالعه و با بالا رفتن فرهنگ جامعه ارتباط تنگا تنگ دارد که لازم است راههای افزایش سرانه مطالعه مورد ارزیابی قرار گیرد.


 
فرماندار دهگلان ضمن انتقاد از آموزش و پرورش یکی از اضعف های ابن نهاد را  کنکوری محور بودن آن دانست و گفت: مطالعه غیر درسی در بیشتر مورد تاکید قرار نگرفته است.

 

 

و ی یکی دیگر از موانع مطالعه را فضای مجازی عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش باید به صورت جدی در این زمینه حضور پیدا کند و دانش آموزان را با کتاب های غیر درسی آشنا کند.


نظری درادامه ضمن اشاره به پروژه نیمه کار کتاخانه مرکزی دهگلان گفتاین پروژه در ردیف پروژه های  دارای بودجه دار بود که اولویت ندارد و در انتظار اعتبار دولتی برای تکمیل این پروژه موفق نخواهیم شد.


وی ضمن در خواست مساعدت ار مدیر کل امور کتابخانه های  استان کردستان گفت: بنیاد برکت تاکنون کتابخانه های زیادی را در کشور مدیریت کرده است و مدیر کل امور کتابخانه های کردستان  می توانند جهت جذب اعتبارات از بنیاد برکت پیگیری هایی را انجام دهند و ما هم پیگیری خواهیم کرد که از اعتبارات این بنیاد استفاده کنیم.
 

فرماندار دهگلان در بخش دیگر سخنان خود ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر خواستارمردمی بودن و مشارکت پررنگ مردم در این ایام شد و گفت: باید خدمات دستگاههای و ادارات شهرستان در طول این ایام در معرض دید نهاده شود.

 

انتهای پیام/

 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه