اخبار داغ

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرضا خبرداد؛

صدور ۱۵ موافقت نامه برای احداث اقامتگاه های بوم گردی در شهرضا/ تکمیل هتل جدید شهرضا نیاز شهرستان به زیرساخت های اقامتی را مرتفع می کند

صدور ۱۵ موافقت نامه برای احداث اقامتگاه های بوم گردی در شهرضا/ تکمیل هتل جدید شهرضا نیاز شهرستان به زیرساخت های اقامتی را مرتفع می کند
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرضا گفت: تعداد تخت مورد نیاز در هر منطقه باید به صورت مقطعی و فصلی مورد توجه قرار گیرد، اما در کل، در صورت تکمیل هتل در حال ساخت جدید در شهرضا، از لحاظ خدمات هتل به یک آمار قابل قبولی می رسیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازشهرضانیوز در رابطه با وضعت اقامتگاه های بوم گردی شهرضا و شمار مجوزهای صادرشده در این زمینه با بیان اینکه در حال حاضر تنها یک مجوز بهره برداری اقامتگاه بوم گردی در شهرضا صادر شده است، اظهار کرد: تا کنون بالغ بر 15 موافقت نامه اصولی برای احداث این اقامتگاه های بوم گردی در شهرضا صادر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شهرضانیوز,

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرضا با بیان این که این موافقت نامه ها به این معنی است که میراث فرهنگی با اصل طرح موافق است، عنوان کرد: در بحث صدور این موافقتف محل مورد بازدید قرار گرفته، بررسی های کارشناسی صورت گرفته و فرد برای صدور موافقت مراحل اداری خود را طی خواهد کرد.

,

وی با بیان اینکه پس از تایید طرح، جزئیات طرح به کمیته فنی استان ارسال می شود، گفت: طرح پس از بررسی در کمیته فنی استان موافقتنامه اصولی دریافت خواهد کرد و پس از موافقت شس ماه فرصت تکمیل خواهد داشت تا بتوانند پروانه بهره برداری دریافت کنند.

,

صدور 15 موافقت نامه اصولی برای احداث اقامتگاه های بوم گردی در شهرضا

, صدور 15 موافقت نامه اصولی برای احداث اقامتگاه های بوم گردی در شهرضا, صدور 15 موافقت نامه اصولی برای احداث اقامتگاه های بوم گردی در شهرضا,

شبانی با بیان اینکه تا کنون 15 مورد از این موافقت ها صادر شده است، گفت: از جمله مکان هایی که با ایجاد این اقامتگاه ها در آن موافقت شده است می توان به روستای اسفرجان، روستای زیارتگاهف مرکز شهرستان بوده است.

,

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرضا با بیان اینکه در زمینه بهره برداری نیز تنها یک مورد در مراحل انتهایی بهره برداری قرار دارد، عنوان کرد: این اقامتگاه در مسیر قدیم تصویه خانه آب شهرضا واقع شده است که صاحب ملک، یک باغ را به صورت سنتی بازسازی کرده است.

,

وی ادامه داد: موافقت نامه اولیه برای این طرح صادر شده است و طرح تقریبا تکمیل است و در مراحل انتهایی صدور مجوز بهره برداری قرار دارد.

,

فعالیت یک هتل و دو مهمانپذیر در شهرضا

, فعالیت یک هتل و دو مهمانپذیر در شهرضا, فعالیت یک هتل و دو مهمانپذیر در شهرضا,

شبانی در رابطه با وضعیت هتل ها و مسافرخانه های شهرستان به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر یک هتل تحت عنوان، هتل منتظران و دو مهمان پذیری رضوی و نادری در شهرضا فعال هستند.

,

وی با بیان اینکه هتل منتظران 19 اتاق دارد، اظهار کرد: مهمان پذیری رضوی دارای 40 تخت و مهمانپذیر نادری دارای 30 تخت است.

,

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرضا در رابطه با هتل نیمه تمام انتهای خیابان آیت الله طالقانی در شهرضا، عنوان کرد: این هتل در مرحله سفت کاری قرار دارد و در حدود دو هفته پیش معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی کشور از این پروژه بازدید کرد، مسائل و مشکلات این هتل مطرح شد و قرار بر این است در بحث تسهیلات کمک هایی به این هتل صورت گیرد تا شاهد بهره برداری از این هتل باشیم.

,

شبانی با بیان اینکه تبلیغات و تمرکز ما بر روی بحث توسعه اقامتگاه های بوم گردی است، عنوان کرد: این اقامتگاه های سنتی بیشتر شامل حال روستاهای شهرستان می شود که هم چون هزینه بسیارکم تری برای احداث و راه اندازی دارد و صاحبان خانه های تاریخی و سنتی می توانند در این زمینه اقدام کنند و هم زمینه اشتغال زایی در روستاها را فراهم می کند.

,

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرضا با بیان اینکه جلساتی به همین منظور برگزار شده است، اظهار کرد: این جلسات از طریق بخشداری در روستاها برگزار شده است و به دنبال آموزش و راهنمایی افراد بومی و ساکنان روستاهای شهرستان برای افزایش رغبت به ساخت این اماکان در روستاهای شهرستان بوده ایم.

,

وی ادامه داد: اعلام آمادگی کرده ایم که برای هر روستای شهرستان جلسات جداگانه ای با حضور کمیته گردشگری شهرستان حتی خارج از وقت اداری برگزار کنیم.

,

شبانی ادامه داد: امیدواریم با این آموزش ها مردم روستاهای شهرستان برای ایجاد این اقامتگاه ها و کمک به بحث گردشگری شهرستان رغبت بیشتری پیدا کنند.

,

تکمیل هتل جدید شهرضا نیاز شهرستان به زیرساخت های اقامتی را مرتفع می کند

, تکمیل هتل جدید شهرضا نیاز شهرستان به زیرساخت های اقامتی را مرتفع می کند, تکمیل هتل جدید شهرضا نیاز شهرستان به زیرساخت های اقامتی را مرتفع می کند,

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرضا در پاسخ به سوال خبرنگار شهرضانیوز در رابطه با میزان تخت مورد نیاز در شهرستان برای استقبال از گردشگران، تصریح کرد: تعداد تخت مورد نیاز در هر منطقه باید به صورت مقطعی و فصلی مورد توجه قرار گیرد، اما در کل در صورت تکمیل هتل در حال ساخت جدید در شهرضا، از لحاظ خدمات هتل به یک آمار قابل قبولی می رسیم.

,

شهرستان به تعداد زیادی از اقامتگاه های بوم گردی نیاز دارد

, شهرستان به تعداد زیادی از اقامتگاه های بوم گردی نیاز دارد, شهرستان به تعداد زیادی از اقامتگاه های بوم گردی نیاز دارد,

وی ادامه داد: اما در زمینه اقامتگاه های بوم گری، با توجه به دید گردشگری حاکم شده در استان، به تعداد زیادی از این اقامتگاه ها نیاز داریم.

,

شبانی با بیان اینکه واحدهای اقامتگاه بومگردی ظرفیت اقامت هتل ها را ندارند، عنوان کرد: یک واحد اقامتگاه بوم گردی در کل در حدود 10 تا 15 تخت خواهد داشت که به این وصف تعداد زیادی از این اقامتگاه ها در شهرستان نیاز است.

,

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرضا تاکید کرد: با توجه به این که شهرضا در کریدور شمال به جنوب کشور قرار گرفته و روستای اسفرجان به عنوان روستای هدف گردشگری مطرح شده است پتانسیل افزایش تعداد اقامتگاه های بوم گردی در سطح شهرستان را دارا هستیم و هرچه قدر متقاضی در این زمینه وجود داشته باشد، موافقتنامه های لازم صادر خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه