اخبار داغ

گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه آمریکا و بارزانی

گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه آمریکا و بارزانی
«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق، از گفت‌وگوهای اربیل و بغداد حمایت کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وبگاه اطلاع‌رسانی دولت کردستان عراق از تماس تلفنی شب گذشته (دوشنبه) «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا با «نیچروان بارزانی» خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به نوشته پایگاه خبری شبکه رووداو، تیلرسون ضمن تأکید بر لزوم ادامه همکاری‌های کشورش با کردستان عراق، از دیدارها و نشست‌های دو جانبه میان منطقه کردستان و دولت عراق برای حل مشکلات استقبال کرد.

,

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت که قانون اساسی عراق تنها راه حل اختلافات است و واشنگتن آمادگی خود را برای حمایت از گفت‌وگوها و مقابله با تهدیدات پساداعش، اعلام می‌کند.

,

در ادامه «نیچروان بارزانی» نیز گفت که خطر بروز دوباره خشونت هنوز در عراق وجود دارد و باید منطقه کردستان و دولت عراق و آمریکا ساز و کار مشترکی را برای مقابله با تهدیدات آتی ایجاد کنند.

,

بارزانی همچنین با مثبت توصیف کردن گفت‌وگوهای میان اربیل و بغداد، از آمادگی منطقه کردستان برای ادامه گفت‌وگوها و حل مشکلات خبر داد.

,

نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق، در پایان واشنگتن را هم‌پیمان اربیل دانست و گفت که منطقه کردستان برای عبور از شرایط فعلی به کمک دوستانش نیاز دارد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه