اخبار داغ

ضدنقلاب دست به هر کاری می زند!

ضدنقلاب دست به هر کاری می زند!
با نیم نگاهی به قوانین حقوق بین الملل درمی‌یابیم که طرح شکایت از آیت الله شاهرودی و بیان یک ادعای بی اساس در رسانه‌های معاند هدفی جز حاشیه سازی برای جمهوری اسلامی نداشته است اما پشت پرده این حاشیه‌سازی چه کسانی بودند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  انقلاب نیوز، سفر آیت الله هاشمی شاهرودی به هانوفر آلمان انتقادهایی را بدنبال داشت، از یک طرف طیف مذهبی در ایران و از یک طرف طیف ضدانقلاب در خارج نسبت به این سفر انتقادهایی را وارد کردند.

هدف ما در اینجا توضیح درستی یا نادرستی این سفر نیست، اما بررسی حواشی این سفر میتواند توان ما را در تحلیل برخی مسائل سیاسی و تاریخی ارتقا دهد.

همزمان با بستری شدن آیت الله هاشمی شاهرودی در کلینیک جراحی اعصاب شهر هانوفر چند نفر از ایرانیانی که سالها قبل بخاطر جرایم امنیتی مجبور به ترک کشور شده بودند با تجمع مقابل این بیمارستان خواستار دستگیری و محاکمه وی در دادگاه شد‌ند.

استدلال آنان این بود که سالانه تعداد زیادی از مردم ایران محکوم به اعدام میشوند و از آنجا که آیت الله شاهرودی سابقا رئیس قوه قضاییه بوده است باید در دادگاه حاضر شود و به اتهامات خود پاسخ دهد.

کسانی که چند روز پیش در هانوفر آلمان دست به تجمع زدند خوب میدانستند که طبق گزارش سازمان عفو بین الملل بیش از 80 درصد کسانی که در ایران محکوم به اعدام میشوند قاچاقچیان مواد مخدر هستند و این موضوع بخاطر واقع شدن ایران در کریدور حمل مواد مخدر اهمیتی دوچندان یافته است.

بخش دیگری از اعدام ها مربوط به مجرمینی است که مرتکب به قتل شده‌اند، در این گونه موارد اهتمام قوه قضاییه بر جلب رضایت خانواده مقتول برای عفو قاتل است، با اینحال طلب "قصاص" یا "عفو" همیشه از طرف خانواده مقتول مطرح میشود و قوه قضاییه فقط اجراکننده حکم است.

با نیم نگاهی به قوانین حقوق بین الملل درمی‌یابیم که طرح شکایت از آیت الله شاهرودی و بیان یک ادعای بی اساس در رسانه‌های معاند هدفی جز حاشیه سازی برای جمهوری اسلامی نداشته است اما پشت پرده این حاشیه‌سازی چه کسانی بودند؟

مهمترین نقش را در این سناریو فردی به نام "پیام اخوان" بازی میکرد که یکی از فعالان سیاسی نیویورک است، علاوه بر پیام اخوان نام افرادی همچون شیرین عبادی و شادی صدر هم در این ماجرا دیده میشود.

آزاده پورزند نیز یکی از شاکیان خصوصی پرونده سازی علیه آیت الله شاهرودی بود، آزاده پورزند دختر سیامک پورزند است همان فردی که سالها پیش بواسطه زنی به نام ماندانا زندکریمی با رضا پهلوی ارتباط میگرفت و اطلاعات داخل کشور را در اختیار او قرار میداد در آخر هم به اشتباهات خود اعتراف کرد و با پریدن از طبقه ششم آپارتمانی در تهران به زندگی رقت‌بار خود پایان داد.

پیگیری حقوقی این موضوع را نیز "فولکر بک" نماینده سابق پارلمان آلمان و رئیس پیشین کارگروه روابط  آلمان و اسرائیل به عهده گرفته بود.
 
پیگیری قضایی مسائل مربوط به حقوق بشر در عرصه بین الملل باید براساس ضوابط مشخصی صورت بگیرد و بازیچه خصومت های سیاسی نشود، دادستانی آلمان هم اگر بدنبال احقاق حقوق ضایع شده مردم جهان است باید اول به پرونده صدها پناهجویی بپردازد که در این کشور مورد حمله و غارت قرار گرفته‌اند.

مقامات قضایی آلمان اگر خیلی در پیگیری پرونده های بین المللی توانمندند بهتر است به پرونده 300 مجرم بین المللی تبعه آلمان رسیدگی کنند که در حال حاضر مورد تعقیب پلیس اینترپل هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه