اخبار داغ

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم؛

باید فضای کسب و کار در قم بهبود پیدا کند/ زمینه فعالیت های اقتصادی مولد در سطح استان را فراهم کنیم

باید فضای کسب و کار در قم بهبود پیدا کند/ زمینه فعالیت های اقتصادی مولد در سطح استان را فراهم کنیم
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: باید فضای کسب و کار در سطح استان بهبود پیدا کند. به طوری که اگر بتوانیم موانع موجود در مسیر بنگاه های اقتصادی را برداشته و آنها را پویا کنیم، یقینا جذب نیرو افزایش و نرخ بیکاری در استان کاهش پیدا خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید آوری فرد مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم، در گفتگو با خبرنگار قم فردا، در خصوص مشکلات اشتغال جوانان در سطح استان اظهار داشت: با توجه به مشکلات اشتغال و بیکاری در کشور، به نظر بنده جوانان بیکار به جای اینکه دست روی دست گذاشته و منتظر بمانند تا دولت شغلی برای آنها فراهم کند، باید سعی کنند که یک کارآفرین باشند و شغلی دست و پا کنند تا علاوه بر خود، چند جوان بیکار دیگر را نیز مشغول به کار کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی افزود: امروزه بنگاه های اقتصادی مسئولیت جذب نیرو را بر عهده دارند و باید فضای کسب و کار مناسب فراهم باشد تا این بنگاه ها بتوانند جذب بیشتری داشته باشند. البته بنگاه هایی هم که آماده جذب نیرو هستند باید نیروهای واجد شرایط را جذب کنند.

,

آوری فرد ادامه داد: لذا یکی از مشکلاتی که امروزه جوانان قمی با آن مواجه هستند و به افزایش بیکاری در استان دامن می زند، عدم تناسب بین فارغ التحصیلان دانشگاهی و فرصت های شغلی موجود در استان می باشد. به همین خاطر ممکن است کسانی که در پی شغل هستند به دلیل نداشتن مهارت و تخصص لازم، فرصت های شغلی را یکی یکی از دست بدهند.

,

باید فضای کسب و کار در سطح استان بهبود پیدا کند

, باید فضای کسب و کار در سطح استان بهبود پیدا کند ,

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم تصریح کرد: به هر حال باید فضای کسب و کار در سطح استان بهبود پیدا کند. به طوری که اگر بتوانیم موانع موجود در مسیر بنگاه های اقتصادی را برداشته و آنها را پویا کنیم، یقینا جذب نیرو افزایش و نرخ بیکاری در استان کاهش پیدا خواهد کرد. از سویی دیگر نیروی های کار نیز باید دارای مهارت و تخصص شوند.

,

وی در پاسخ به این سوال که مردم چطور می توانند مشکلات خود را به گوش مسئولین برسانند گفت: مردم می توانند از طریق مکاتبات با نمایندگان مجلس مشکلات خود را به گوش بالادستی ها برسانند. البته نمایندگان مجلس، قوه قضائیه و استانداری ها به عنوان نماینده حاکمیت در استان ها باید پاسخگوی مردم باشند.

,

آوری فرد اضافه کرد: همچنین اگر مردم احساس می کنند که خود قانون و مقررات دارای مشکل است، می توانند آن را  به نمایندگان محترم مجلس منتقل کنند. اگر در قوه قضائیه بحث نظارت و اجرای قوانین وجود دارد باید آن را به دستگاه های نظارتی منتقل کنند و اگر هم در بحث خود اصل اجراست که قانون به طور صحیح اجرا نمی شود را باید به استانداری ها منتقل کنند.

,

زمینه فعالیت های اقتصادی مولد در سطح استان را فراهم کنیم

, زمینه فعالیت های اقتصادی مولد در سطح استان را فراهم کنیم,

وی بیان داشت: درواقع  مدیران ما در استان ها، نمایندگان وزیر وزرای ما هستند که می توانیم در صورت بروز مشکل به آنها مراجعه کنیم که اگر مشکل مربوط به استان باشد، مدیران می توانند آن را حل کنند و اگر ملی باشد باید به مقامات بالاتر منعکس کنند تا به صورت کلی در کشور حل شود.

,

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به اوضاع اقتصادی و فضای کسی و کار در استان قم گفت: باید نگرش ها نسبت به سرمایه گذاری و فعالان اقتصادی بهبود پیدا کند و مشکلاتی که بر سر راه آنها وجود دارد برطرف شود. لذا هم مردم و هم بخش های دولتی باید زمینه توسعه اقتصادی، به ویژه فعالیت های اقتصادی مولد را در سطح استان فراهم کنند.

,

وی یادآور شد: از سویی دیگر مردم باید در خرید کالاهای داخلی اهتمام بورزند و بدانند که وقتی کالای داخلی می خرند از اشتغال موجود جوانان، بنگاه های اقتصادی و واحدهای تولیدی، حمایت کرده و باعث رونق آنها می شوند.

,

بنگاه های اقتصادی، نیروهای جوان و خلاق را به کار بگیرند

, بنگاه های اقتصادی، نیروهای جوان و خلاق را به کار بگیرند,

آوری فرد عنوان داشت: در مقابل بنگاه های اقتصادی فعال هم چه در سطح استان و چه در سراسر کشور باید با وجدان کاری و با نیت کسب روزی حلال به کار خود ادامه دهند و  تمام توان خود را برای تولید کالاهای با کیفیت مناسب و با حداکثر بهره وری بگذارند.

,

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم تصریح کرد: البته یک مشکل کلانی هم که الان در کشور وجود دارد، این است که نرخ تسهیلات بانکی بالاست که خوشبختانه دولت در سال جاری برای تسهیلات ارزانتر و کمک به بنگاه های اقتصادی برنامه هایی دارد. چرا که تسهیلات ارزانتر مساوی است با قیمت تمام شده پایین تر، امکان رقابت بیشتر و امکان خرید محصول بیشتر برای بنگاه های اقتصادی.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته خود مدیران اقتصادی هم موظفند در بخش افزایش کیفیت محصول و رضایت مندی مردم تلاش کرده و از جوانان، نیروهای دارای خلاقیت و نوآوری و نخبگان استفاده بیشتری کنند تا هم بتوانند در عرصه های ملی و بین الملی نقش بهتری داشته باشند و هم بنگاه های اقتصادی شان را حفظ و ارتقا دهند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه