اخبار داغ

ماجراهای باورنکردنی در یک شهر؛

استشهادهایی که امضاء می شود و پاسخ هایی که نمی دهند/حقوق شهروندی سهم گمشده تویسرکانی ها از شهرداری+اسناد

استشهادهایی که امضاء می شود و پاسخ هایی که نمی دهند/حقوق شهروندی سهم گمشده تویسرکانی ها از شهرداری+اسناد
به گفته مردم تویسرکان، حقوق شهروندی سهم گمشده شهروندان از شهرداری و شورای شهر است، چرا که هنوز استشهادهایی وجود دارد که در آن مطالبات و خواسته های مردمی ذکر شده و امضاء می شوند و پاسخ هایی که مردم دریافت نمی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور، توجه به خواسته های محله های مختلف در یک شهر برای بها دادن به آنان، اگر پاسخی از سوی مسئولی دریافت کند، ظرفیتی برای ارتقاء جایگاه حقوق شهروندی و رعایت آن از سوی متولیان امر می شود، در حالی که کم توجهی و یا حتی بی توجهی، نارضایتی و  گلایه مندی مردم از مسئولان را دو چندان می کنند، بیان مطالبات مردم از روش های مختلف برای اطلاع رسانی به مسئولان شهری به ویژه درباره شهرداری و شوراهای شهر اگر با پاسخی مواجه نشود، گلایه مندی ها را به اوج می رساند، چرا که اعضای یک شورا همان هایی هستند که با حضور در بین مردم برای دست آوردن حتی یک رأی هم در روزگار انتخابات چه وعده وعیده ها به شهروندان داده اند و اینک به خواسته های آنان به گفته خود همین شهروندان کم توجهی می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودآور,

استشهاد از قدیم بر این مبنا بوده که اگر گروهی خواسته ای داشته باشند و بخواهند آن مطالبه که به صورت عمومی است را به گوش مسئولان برسانند، نامه ای تهیه می کنند و اهالی آن منطقه ذیلش را در راستای تأیید محتوای نامه و خواسته یشان امضاء می کنند و بعد از آن یک یا چند نفر از بزرگان محله آن استشهاد را به دست مسئولان متولی می رساند و بدین ترتیب خواسته خودشان را از طریقی معقول بیان می کنند.

,

و اما ماجراهای استشهادهای محلی برای موضوعات مختلف در شهر تویسرکان و از آن سوی روبرو شدن با عدم پاسخگویی مناسب از طرف مسئولانی که باید، کم کم رنگ ناامیدی را به شهر زده است.

,

از این نمونه می توان به امضای طوماری بلند بالا از سوی اهالی یک محله در تویسرکان به دلیل وجود کشتارگاه غیربهداشتی در منطقه ای مسکونی اشاره کرد که اوایل دی ماه سال جاری مردم آن محله خواستار تعطیلی کشتارگاه شدند و "فریاد می زنند که آیا این ضعف مدیران شهرستانی نیست که حل مشکل کشتارگاه را به یکدیگر واگذار می کنند؟! و این مردم خواستار هستند تا برای رعایت حقوق شهروندی دست های پشت پرده کنار زده شود."

, وجود کشتارگاه غیربهداشتی در منطقه ای مسکونی,

, ,
در حال حاضر پاسخی برای این موضوع دریافت نشده است، از این طومار که بگذریم به استشهاد محلی دیگر در یک ماه عقبتر می رویم که ماجرای آن بدان شرح است:
,
چندی پیش اهالی یک محله در تویسرکان نوشتتند تو را به خدا اگر مسئولی در این شهر هست سری به این آدرس بزند؛ خیابان باهنر_کوی زرهان_بن بست فجر، اما متأسفانه مسؤلی نبود!
,
شاید هم هست ولی...
,
به گفته یکی از اهالی ماجرا از این قرار است که در یکم آذرماه سال جاری استشهاد محلی اهالی محله مبنی بر چگونگی و چرایی صدور مجوز ساخت و ساز در این کوچه بن بست به شورای شهر(با رونوشت های متعدد)عاجزانه تسلیم شد.
,
محتوای این استشهاد در واقع خواهش جمع بسیاری از ساکنان این منطقه از شهراز مسئولان شهرشان برای رسیدگی به این موضوع مهم گردآوری شده بود؛ اما هیچ پاسخی داده نشد!!!!
,
و هر یک از این آنان که خود را خادم واقعی مردم می دانند از پاسخگویی شانه خالی کردند.
,
 
,
بالاخره پس از مراجعات و پیگیری های مکرر مطابق بند۳ مصوبه شماره۵۵جلسه مورخ۱۳۹۶/۱۰/۱۹شورای محترم شهرمصوب شد که در روز سه شنبه 26 دی ماه سال جاری یعنی درست روز گذشته، رأس ساعت 17 بعدازظهربا حضور تمامی اعضای محترم شورای شهر_شهردار و نمایندگان محله در خصوص خواسته به حق اهالی این محله تبادل نظر و تصمیم گیری شود.
,
این شهروند تویسرکانی ادامه داد: اما با صحنه بسیار عجیب و نادر و جالبی مواجه شدیم! 
,
دفتر حضور و غیاب اعضای و منتخبین مردمی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تویسرکان در روز گذشته:
,
 
,
علی باقری با تعداد۵.۳۸۵ آراء مردمی...غایب
,
علی اشرف پیری با تعداد۵.۱۳۵آراء مردمی...حاضر
,
امراله میرزاجانی با تعداد۳.۹۵۹آراء مردمی...غایب
,
مازیار عبدی با تعداد۳.۶۱۴آراء مردمی...حاضر
,
محمد شاهرخی با تعداد۳.۴۳۸آراء مردمی...غایب
,
فتانه شاه محمدی با تعداد۳.۰۸۴آراء مردمی...غایب
,
مسعود حمیدیان با تعداد۲.۹۲۳آراء مردمی...غایب
,
.شهردار...غایب
,
مردم بخت برگشته و منتظر برای حضور بزرگواران و خادمان خودشان کاملا حاضر
,
حال خودتان قضاوت کنید، چه کسی باید به داد مردم این شهر برسد.
,
در ذیل تصویری از صفحه نخست استشهاد است و البته امضاء ها در صورت نیاز منتشر می شود؛ 
,
, , ,
 
,
همچنین استشهادی دیگر را در ذیل ملاحظه می کنید که مبنی بر ملک تخریب شده ای در خیابان انقلاب است که به نوعی زمینه ساز جمع شدن معتادان و عدم امنیت اجتماعی در این محل شده است و مشکلات دیگر که در متن نامه شرح داده شده.
,
, , ,
 
,
به گزارش رودآور؛ از این دست استشهادها در تویسرکان بسیار است، که شاید گاهی به نتیجه برسد و گاهی نه، چرا که هنوز فضای شهری در خور مردم این دیار نیست و شهورندان گلایه مندی های بسیاری دارند، هنوز برخی مغازه داران دست در دست دستفروشان در خیابان اصلی شهر یعنی خیابان باهنر سد معبر می کنند، هنوز دست فروشان آن گونه که باید ساماندهی نشده اند، هنوز پارک شهر یک چرخ و فلک ساده که روزگاران گذشته در تویسرکان می چرخید و هم اینک دیگر اثری از آن نیست، ندارد، هنوز فضای نامناسب و بوی تعفن در قسمت های اطراف کشتارگاه خودنمایی می کند و به جای ایجاد فضای سبز، کودکان در تلی از خون آبه ها و زباله ها بازی می کنند، هنور ورودی شهر از سمت جاده کنگاور محل موقت دفن زباله است و زشتی را تقدیم به مسافران می کند!، هنوز پارک شهرک قائم مانند یک پارک واقعی پاسخگوی اهالی نیست و بسیار موارد دیگر که در این گزارش گنجانده نشده است.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه