اخبار داغ

مدیر آبفار شهرستان شازند:

آبرسانی به ۳۹ روستای شازند در معرض خطر است/استفاده از سد کمال صالح برای آبرسانی به روستاهای این شهرستان

آبرسانی به ۳۹ روستای شازند در معرض خطر است/استفاده از سد کمال صالح برای آبرسانی به روستاهای این شهرستان
مدیر آبفار شهرستان شازند گفت: ۳۹ روستا در شهرستان شازند از طریق چشمه آبرسانی می‌شوند که با وضعیت موجود بارندگی، آبرسانی به این روستاها در معرض خطر بوده و مکاتبات لازم با فرمانداری و نماینده مردم در مجلس در خصوص در نظر گرفتن اعتبار برای آبرسانی به این روستاها انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید طاهری، مدیر آب و فاضلاب روستایی شازند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری شازند ما گفت: طی سال مالی گذشته مبلغ 3 میلیارد و 900 میلیون تومان برای انجام پروژه‌های آبرسانی شهرستان شازند در نظر گرفته شد که 80 درصد این میزان تحقق پیدا کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شازند ما,

وی افزود: در سال گذشته 9 مجتمع آبرسانی به بهره‌برداری رسید، 6 پروژه نیز دارای اعتبار ملی بودند و همچنین پروژه آبرسانی به 9 روستا نیز انجام شد.

,

مدیر آبفار شهرستان شازند اظهار کرد: پروژه‌های ملی در شهرستان شازند، پروژه آبرسانی به روستاهای باغ‌برآفتاب، قدمگاه، سورانه و ده سلمان و همچنین حفر چاه برای روستاهای غینر و سرسختی سفلی با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان بوده است.

,

,

, , , ,

39 روستای شازند در معرض بحران آب

,

طاهری در خصوص آبرسانی با تانکر به روستاها بیان کرد: در زمان اوج حضور مردم در روستاها مثل محرم و صفر، برای روستاهایی مانند ده زمان، ده حسین، قاییدان و قلعه‌چی علیا با تانکر آبرسانی انجام می‌شد، اما در حال حاضر روستاها با این مشکل مواجه نیستند.

,

وی تصریح کرد: 39 روستا در شهرستان شازند از طریق چشمه آبرسانی می‌شوند که با وضع بارندگی موجود، آبرسانی به این روستاها با مشکل مواجه می شود و مکاتبات لازم با فرمانداری و نماینده مردم در مجلس در خصوص در نظر گرفتن اعتبار برای آبرسانی به این روستاها انجام شده است.

,

استفاده از سد کمال صالح برای آبرسانی به روستاهای این شهرستان

,

مدیر آبفار شهرستان شازند عنوان کرد: 46 روستای بخش سربند باید از سد کمال صالح آبرسانی شوند که این طرح با هماهنگی آبفار استان مرکزی و شهرستان شازند کلید خورده است، اما اجرای پروژه با آبفار استان لرستان بوده که مقدمات آن در حال پیگیری برای اجرایی شدن است.

,

طاهری در خصوص ورود برخی پساب‌ها و فاضلاب‌ها به سد کمال صالح نیز خاطرنشان کرد: 26 روستا در مسیر سد کمال صالح وجود دارد که فاضلاب آنها رها می‌شود که در این خصوص مطالعات لازم انجام شده و ما به اعتباری بالغ بر 25 میلیارد تومان نیاز داریم که در صورت تخصیص، رسیدگی‌ها انجام خواهد شد. البته به طور کلی آلودگی فاضلاب این روستاها به سد وارد نمی‌شود و به دلیل فاصله زیاد اثری بر سد ندارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه