اخبار داغ

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی:

تمنا از مدیر تلگرام برای مسدودسازی برخی کانال ها زیبنده کارگزاران نظام نیست/پایان بخشی پروژه شبکه ملی اطلاعات سرمایه گذاری و همت والا می طلبد

تمنا از مدیر تلگرام برای مسدودسازی برخی کانال ها زیبنده کارگزاران نظام نیست/پایان بخشی پروژه شبکه ملی اطلاعات سرمایه گذاری و همت والا می طلبد
حسینی گفت: اینکه وزیر ارتباطات نامه به مدیر تلگرام در خارج از کشور بنویسد و تمنا کند که بعضی از کانال ها و شبکه ها را مسدود کند، زیبنده کارگزاران نظام اسلامی نیست، بلکه لازم است همواره از موضع عزت واقتدار برخورد شود که لازمه این امر، برخورداری از زیرساخت مناسب و پیام رسان های کارآمد است که جوابگوی نیازهای روزافزون مردم باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد حسینی در گفتگو با راه آرمان با تاکید بر اینکه  امروز زندگی مردم با فضای مجازی و اینترنت گره خورده وبسیاری ازارتباطات وفعالیت ها جز بااستفاده ازاین ابزارمیسرنیست، گفت: دراینکه فضای مجازی عامل مهم تسهیل کننده و روان سازی ارتباطات و رونق بخش مشاغل متعدد است، شک وتردیدی وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  راه آرمان,

 

,

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اظهار داشت: از سال ها قبل این موضوع مطرح بوده که دولت باید حمایت جدی کرده و شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی کند؛ همچنین درخصوص حمایت اساسی از پیام رسان های داخلی که سرورها و کنترل آنها در داخل کشور باشد تاکید شده است، نه اینکه به پیام رسان های بیگانه وابسته شویم و در مقاطع حساس و بزنگاه های تاریخی که اتفاقاتی مثل اغتشاشات اخیر رخ می دهد، کانال ها و شبکه های اجتماعی آنها، اتاق فرمان جنگ علیه نظام وتحریک به آشوب وتخریب در کشور شوند.

,

تمنای مسئولین از مدیر تلگرام برای مسدودسازی برخی کانال ها زیبنده کارگزاران نظام نیست

, تمنای مسئولین از مدیر تلگرام برای مسدودسازی برخی کانال ها زیبنده کارگزاران نظام نیست,

این استاد دانشگاه تهران عنوان کرد: در ماجراهای اخیر کشور بعضی شبکه های اجتماعی حتی نحوه ساخت بمب دستی،کوکتل مولوتف وشیوه تخریب اموال واماکن عمومی ونیز ساعت و مکان تجمعات را اعلام می کردند؛ همان ماموریت و نقشی که بعضی شبکه ها مثل BBC ومنافقین در فتنه 88 به عهده داشتند امروز برخی کانال ها مانند آمدنیوز ایفاکردند و باتمام توان وبهره گیری از همه شگردها وترفندها به اغتشاشات و آشوب ها در کشور دامن زدند.

,

 

,

حسینی با اشاره به اینکه برخی از این کانال ها  پس از فیلتر شدن،بلافاصله با نام دیگری درتلگرام کار خود را دنبال می کردند، خاطرنشان کرد: از این جهت نیازبه تدبیر و اقدام مبنایی است و معنا ندارد که دست روی دست بگذاریم ودر بلواها از موضع ضعف ازبیگانگان تقاضا و خواهش کنیم که باماهمراهی کنند؛ اینکه وزیر ارتباطات نامه به مدیر تلگرام در خارج از کشور بنویسد و تمنا کند که بعضی از کانال ها و شبکه ها را مسدود کند، زیبنده کارگزاران نظام اسلامی نیست، بلکه لازم است همواره از موضع عزت واقتدار برخورد شود که لازمه این امر، برخورداری از زیرساخت مناسب و پیام رسان های کارآمد است که جوابگوی نیازهای روزافزون مردم باشد.

,

 

,

پایان بخشی پروژه شبکه ملی اطلاعات سرمایه گذاری و همت والا می طلبد

, پایان بخشی پروژه شبکه ملی اطلاعات سرمایه گذاری و همت والا می طلبد,

عضوهیئت رئیسه جبهه مردمی افزود: دراین چند روز که تلگرام فیلترشد بعضی پیام رسان های داخلی مانند سروش و آی گپ فعال شدند اما به خوبی نتوانستند جوابگوی انتظارات ونیازهای کاربران باشند؛ براین اساس اگر کارهای مقدماتی و فازهای اولیه شبکه ملی اطلاعات انجام شده باید با تکمیل کارها دراسرع وقت به نتیجه نهایی برسد و البته پایان بخشی این پروژه عظیم  سرمایه گذاری قابل توجه وهمت والا می طلبد .

,

 

,

وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی دولت دهم تاکید کرد: امروزه حضور در فضای مجازی زیست جدید در دهکده جهانی محسوب می شود که دیگر امری مجازی به معنای غیرواقعی وجانبی  تلقی نمی شود بلکه چه بسا از دنیای واقعی تاثیرگذارتر ونقش آفرینی بیشتری داشته باشد؛ لذا مسئولین باید از حوادثی که رخ داد، درس وعبرت بگیرند و به سرعت کمبود ها ونواقص را برطرف کنند.

,

تعلل واهمال در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات شایسته نیست

, تعلل واهمال در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات شایسته نیست,

حسینی با  بیان اینکه مدیران اعلام می کنند درست نیست دسترسی هارا محدود کنیم که سخنی معقول است اما  شبکه ملی اطلاعات را هم به نتیجه وبهره برداری نمی رسانند، یادآور شد: این تعلل واهمال شایسته نیست؛ درکشورهای گوناگون نسبت به فضای مجازی به نوعی کنترل ونظارت وجود دارد و اجازه نمی دهند امنیت ملی کشورشان مخدوش شود؛ حتی در کشورهای اروپایی هم تحت عنوان نگرانی از تروریسم، محدودیت هایی راهمواره یا لااقل درموارد خاص درنظر می گیرند.

,

 

,

وزیرپیشین فرهنگ و ارشاداسلامی با تاکید بر اینکه مانیز باید بتوانیم مدیریت فضای مجازی راکشور  به دست بگیریم، تصریح کرد: متاسفانه دراین زمینه عزم و اراده لازم را در دولت نمی بینیم؛ شورای عالی فضای مجازی که باید به طور منظم هر دو هفته یک بار تشکیل شود و پیگیر و ناظراقدامات اساسی دراین حوزه باشد، گاهی دو ماه یک بار شکل می گیرد و این نشانی است که اهتمام لازم وجود ندارد.

,

 

,

نداشتن روحیه جهادی و پرکاری در مدیران سطوح مختلف به کشور آسیب می زند

, نداشتن روحیه جهادی و پرکاری در مدیران سطوح مختلف به کشور آسیب می زند,

وی اذعان داشت: کم کاری و بی عملی آفت بزرگی است که مدیریت کشور از رئیس جمهور تا مدیران درسطوح مختلف را فرا گرفته و  آن سان که سزاوار است روحیه جهادی وپرکاری مشاهده نمی شود و این امرآسیب وصدمه فراوانی به کشور وارد می کند.

,

 

,

حسینی ابراز کرد: دنیا، دنیای تغییرو تحولات سریع است و مسئولین باید خود را بااقتضائات روزتطبیق دهند؛ واقعااگر نمی توانند بارسنگین مسئولیت را بر دوش بکشند، بدانندکه قحط الرجال نیست وهر کارگزاری باید در قبال مردم، رهبری ونیزدربارگاه حق در قیامت پاسخگو باشد.

,

 

,

حسینی بیان کرد: امیدواریم این تلنگر وآسیبی که به کشور وارد شد و متاسفانه تاحدودی به حیثیت نظام لطمه خورد و به غربی ها بهانه وفرصت داد تا علیه جمهوری اسلامی تبلیغات کنند، باعث شود که چنین منازعاتی دیگر تکرار نشود که البته تکرار نشدن آن منوط به دو اقدام زیربنایی است.

,

 

,

ضرورت اقدام دولتمردان برای گره گشایی مشکلات اقتصادی کشور

, ضرورت اقدام دولتمردان برای گره گشایی مشکلات اقتصادی کشور ,

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب ادامه داد: یک بحث مهم موضوع معضلات اقتصادی است که باید مشکلات معیشتی مردم را برطرف کرد تا شرایط بهتری در کشور ایجاد شود و دولتمردان براساس وعده هایی که به مردم دادند، مشکل رکود، گرانی و بیکاری را که در حال رسیدن به چالش جدی است وبه تدریج به پاشنه آشیل کشور تبدیل می شود، گره گشایی و رفع کنند.

,

 

,

وی در ادامه دومین امر مهم را مدیریت فضای مجازی عنوان کرد و اظهار داشت: هیچ جریان یا طیفی با انسداد و بستن این فضا موافق نیست ولی برخی آدرس غلط می دهند و با سفسطه و مغلطه می گویند منتقدان بااصل بهره برداری از فضای مجازی مخالفند.

,

 

,

حسینی خاطرنشان کرد: همگان استفاده از اینترنت را به عنوان ضرورت زندگی امروزین پذیرفته اند اما اینکه  تابع دیگران باشیم و بخواهیم ازآنها خواهش کنیم که درمواردی محدودیت ایجاد کنند و آنها دهن کجی کرده و کار خود را ادامه دهند، درست نیست و باعزت اسلامی منافات دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه