اخبار داغ

شیوه جدید کلاهبرداران:

هشدار درباره کلاهبرداری در قالب هزینه اعزام به عتبات عالیات

هشدار درباره کلاهبرداری در قالب هزینه اعزام به عتبات عالیات
شرح چگونگی نوع جدید کلاهبرداری از مشترکان همراه اول را از زبان یک شهروند درچه ای که خود طعمه کلاهبرداران تلفنی شده است را در ادامه می خوانید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از درچه نیوز، یکی از شگردهای این روزهای کلاهبرداران تماس با مشترکین و اعلام این مطلب است که در قرعه کشی همراه اول برنده شده اید و با شگردهای خود اقدام به برداشت بول از حساب های افراد می نمایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, درچه نیوز,

شرح چگونگی نوع جدید کلاهبرداری از مشترکان همراه اول را از زبان یک شهروند درچه ای که خود طعمه کلاهبرداران تلفنی شده است را  در ادامه می خوانید.

,

یک روز پیش ساعت ۱۹  زنگ تلفن همراهم به صدا در آمد و آقایی با گفتن اینکه شما برنده خوش شانس امروز ما هستید ادامه داد من از صدا و سیما با شما تماس می گیرم و شما برنده پنج میلیونی سفر به عتبات عالیات شده اید و  لطفا گوشی حضورتون باشد تا تماس زنده با استریو برنامه داشته باشید.

,

بعد آقای دیگری که خودش را مجری برنامه معرفی می کرد پس از تبریک از من خواست تا برای راهنمایی بیشتر با نحوه دریافت جایزه با همکاران دیگرش صحبت کنم.

,

بعد از خداحافظی مجری، آقایی شماره حسابم را خواست و گفت اگر شماره حساب از بانک ملی دارید اعلام کنید تا پنج میلیون پول به حسابتان واریز شود و من  چون حسابی در بانک ملی نداشتم شماره کارت بانک تجارت و انصار  را دادم.

,

آقای پشت خط گفت که چون حسابتان ملی نیست سریع خودت را به اولین خودپرداز برسان تا برای دریافت جایزه راهنمایی ات کنم و گرنه قرعه کشی تمدید می شود و به نفر دیگری جایزه داده می شود و از من خواست تماس تلفنی خودم را قطع نکنم چون ممکن است این جایزه  به فرد دیگری داده شود.

,

در حالی که گوشی دستم بود به اولین خودپرداز رسیدم آقایی که داشت مرا راهنمایی می کرد از من خواست تا کارت تجارت را داخل خودپرداز قرار بدهم و موجودی بگیرم و موجودی را برایش بخوانم.

,

موجودی را که برایش خواندم انگار با شنیدن موجودی ۶هزار تومانی من شوکه شد و لحنش تغییر کرد و گفت متاسفانه به دلیل وجود یک سری اختلالات در سیستم الکترونیکی این بانک قادر به ارسال پول نیستیم لطفا کارت انصارتان را امتحان کنید.

,

کارت انصار که چند میلیون پول موجودی ان بود را وارد نمودم و  منوی انگلیسی را انتخاب کنم بعد از آن هم اعداد و ارقامی را که از من درخواست کرد وارد سیستم کردم  و این کار را با سرعت انجام می داد و از من می خواست رسید اول و دوم را داشته باشم و بقیه رسیدها را پاره کنم که اشتباه صورت نگیرد و بعد از زدن یکسری دکمه هاو اعداد اعلام کرد با موفقیت کار انجام شده است  وقتی حسابم را دوباره با منوی فارسی بررسی کردم متوجه شدم که حسابم خالی شده است.

,

با خودم گفتم شاید اشتباه شبکه باشد و کارت را از خود پرداز خارج کردم و دوباره انرا وارد کردم که با کمال تعجب مشاهده کردم با اعلام هشدار رمز عبور کارت اشتباه است شوکه شدم  و متوجه شدن که اعدادی که به من اعلام کرده بود برای عوض کردن  رمز اول و دوم بوده است.

,

پس از بررسی رسیدهای خود پرداز متوجه شدم یکی از رسیدها تغییر رمز بوده و در یک مرحله تاریخ انقضا و cvv کارت را از بنده که روی رسید تغییر رمز است به‌عنوان کد پردازش دستگاه از من  پرسیده است و از طریق پیام ساعت ۴ صبح  متوجه شدم مبلغ ۲ میلیون به حساب من واریز شد و ساعت ۶ صبح قبل از باز شدن بانک دوباره از حسابم کسر شد.

,

در همین رابطه به اطلاع   شهروندان می رساند قرعه کشی های معتبر از طریق رسانه ها اعلام عمومی می شود و مردم در جریان موضوع قرار می گیرند بنابراین شهروندان باید هوشیار باشند و در صورتی که فردی از آنان این درخواست را داشت مطمئن باشند که فرد قصد کلاهبرداری دارد و به تماس ها پاسخ ندهید.

,

پرونده کلاهبرداری های اخیر پس از دریافت اظهارات مالباختگان از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه