اخبار داغ

گفتگو با مدیرعامل موسسه خیریه کمک به بیماران سرطانی در سنندج؛

حمایت از بیمارانی که تنها مهر و محبت علاج قطعی دردشان است/کردستان دو پزشک متخصص سرطان دارد

حمایت از بیمارانی که تنها مهر و محبت علاج قطعی دردشان است/کردستان دو پزشک متخصص سرطان دارد
بیماری سرطان از جمله سه عامل مهم مرگ ومیر در کشور است در واقع به گفته متخصصین از هر 100 درصد افراد جامعه 18 تا 20 درصد آنها مبتلا به سرطان هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، متاسفانه این آمار به دلایل مختلفی در کشور در حال افزایش است و هنوز در جامعه ما و بخصوص در روستاها و شهرهای کوچک این بیماری پنهان می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,  ,

 

,

همچنین از جهتی دیگر برخورد و فرهنگ ما در برخورد با این بیماری هنوز به تکامل لازم و کافی جهت مقابله و کنترل آن نرسیده است.

,

 

,

مشکلات و شرایط اجتماعی و اقتصادی کنونی هم از دلایل اصلی تشدید این موضوع است.

,

 

,

در این خصوص با یکی از گردانندگان یکی از مراکز حمایت از بیماران سرطانی شهر سنندج به گفتگو نشسته و از مشکلات و مشغله ای که این بزرگوار دارند، هم کلام شدیم.

,

 

,

با عرض سلام خدمت شما و تشکر بابت وقتی که به سایت خبری، تحلیلی کُردتودی اختصاص دادید؛ لطفا خودتان و موسسه حمایتی تان را به صورت کامل معرفی کنید؟

, با عرض سلام خدمت شما و تشکر بابت وقتی که به سایت خبری، تحلیلی کُردتودی اختصاص دادید؛ لطفا خودتان و موسسه حمایتی تان را به صورت کامل معرفی کنید؟, کُردتودی,

ثریا لطیفی  مدیر عامل، موسسه و عضو هیات مدیره انجمن هستم، اهل گیلانم ولی همسرم کُرد زبان و اهل سنندج هستند، نزدیک به سی سال در شهر سنندج و در میان مردم خونگرم و با فرهنگ و اصیل سنندج زندگی می کنم.

,

 

,

هدف و انگیزه ورود شما به این کار و اینکه چگونه شما به این کار پرداختید؟

, هدف و انگیزه ورود شما به این کار و اینکه چگونه شما به این کار پرداختید؟,

در سال 84 هنوز دو هفته از آغاز سال تحصیلی نگذشته بود اتفاق تلخی در خانواده من افتاد که کل میسر زندگیمان را عوض کرد. متاسفانه فرزندم مبتلا به سرطان شده بود، آن زمان امکانات مثل امروز نبود و من به همراه فرزندم با داشتن فرزند کوچک دیگری بیش از شش ماه در تهران بین بیمارستانها و مراکز تشخیصی سرگردان بودیم پس از شش ماه تازه پزشکان متوجه نوع سرطان شدند و سپس جراحی و شیمی درمانی و غیره آغاز شد.

,

 

,

در نهایت اقای دکتر سمیعی ما را برای ادامه شیمی درمانی از تهران  به آقای  دکتر منوچهر احمدی که اولین و تنهاترین پزشک سرطان استان کردستان بود معرفی کرد. پزشکی که شاید بتوان گفت تعداد زیادی از بیمارانش فقط بخاطر مهر و امیدی که به بیمارانش می داد درمان شدند از جمله فرزند من. اما در طول شش ماهی که در تهران بودم شاهد خیلی از مشکلات طاقت فرسای بیماران، علی الخصوص آنهای که از کردستان می آمدند شدم. در همان فاصله که طی چندین ملاقات با مدیران موسسه محک  داشتم تصمیم به تشکیل خیریه ای در شهر سنندج گرفتم اما وقتی با آقای دکتر احمدی ملاقات کردم متوجه شدم ایشان به همراه عد ه ای همین تصمصم را دارند و نهایتا  پس از کلی فراز و نشیب این انجمن  در اواخر  سال 85 مجوز رسمی فعالیت گرفت.

,

 

,

لطفا در مورد چگونگی گزینش بیمارانی که نیازمند حمایت هستند قدری توضیح دهید؟

, لطفا در مورد چگونگی گزینش بیمارانی که نیازمند حمایت هستند قدری توضیح دهید؟,

برنامه حمایتی انجمن بدینگونه هست که بیماران مبتلا به سرطان معمولا از طریق بیمارستان، پزشکان یا داروخانه به انجمن معرفی می شوند.

,

 

,

درمرحله اول برای این بیماران تشکیل پرونده داده می شود و یکی از الزامات تشکیل پرونده معرفی نامه پزشک متخصص سرطان هست که مطمئن باشیم بیمار حتما مبتلا به سرطان می باشد چون این انجمن فقط در حوزه بیماران مبتلا به سرطان فعالیت می کند.

,

 

,

برنامه حمایتی موسسه از بیماران چگونه است؟ و آیا هرکس که به این موسسه مراجعه کند تحت حمایت شما قرار می گیرد؟ حمایت های شما برای هر فرد چگونه است؟

,

معمولا ما از بیمارستانها و پزشکان معالج و داروخانه ها می خواهیم افراد کم توان را به ما معرفی کنند، هرچند بیماری سرطان در روند درمان افراد غنی را نیز فقیر می کند.

,

 

,

قبل و در هنگام تشکیل پرونده از بیماران یا همراه بیماران سوالات متعددی خواهد شد که تقریبا از  شرایط مالی اطلاعات درست بدست خواهد آمد.

,

 

,

انجمن برای ارائه خدمات به بیماران با اغلب مراکز درمانی دولتی و پاراکلینکی  تفاهم نامه دارد، بطور مثال کلیه هزینه شیمی درمانی کودکان بستری در بیمارستان بعثت پس از شیمی درمانی  در پایان هر ماه توسط انجمن پرداخت می شود.

,

 

,

بیماران بزرگسال که در بیمارستان توحید یا مطب آقای دکتر بایزد قادری شیمی می شوند، بیمارانی که از داروخانه ها باید دارو بگیرند، طی معرفی نامه از طرف انجمن چهل درصد با سقف دویست هزار تومان از انجمن کمک دریافت می کنند.

,

 

,

انجمن خیریه ، کردتودی

, انجمن خیریه ، کردتودی,

 

,

از اهم فعالیتها و مهمترین اقدامات حیاتی موسسه به بیماران نام ببرید؟

, از اهم فعالیتها و مهمترین اقدامات حیاتی موسسه به بیماران نام ببرید؟,

خدمات دیگر به بیماران در قسمت پاراکلینکی می باشد، یعنی سونوگرافی ام ار ای، سی تی اسکن آزمایش وغیره برحسب قرارداد با تعداد آزمایشگاهها از جمله  دکتر حسینی نسب، دکتر نیکخو (نور)، دکتر راه حق( مادر)، سینا  دکتر قماشچی، دکترشریفی، دکتر شیخ اسماعیلی و دکتر صمدی این مراکز هر ماه تعدادی بیمار را کاملا رایگان ازانجمن می پذیرند. در صورت پر شدن سقف، بیماران از قانون چهل درصد کمک انجمن  نیز استفاده می کنند.

,

 

,

همچنین بیمارانی که جهت پیوند مغز استخوان به تهران مراجعه می کنند بواسطه همکاری خیرین تهران می توانند با معرفی نامه انجمن تا شش ماه بدون پرداخت هیج هزینه اسکان پیدا کنند وهمین طور برای بیماران که در شیراز پیوند می شوند یک بیمار و یک همراه اسکان داده می شود.

,

 

,

شمه ای از مهمترین فعالیت ها و کارهای خیری که در عرصه سلامت انجام داده اید؟

, شمه ای از مهمترین فعالیت ها و کارهای خیری که در عرصه سلامت انجام داده اید؟,

انجمن، درمانگاهی به متراژ 1832 متر در بهاران در دست احداث دارد و از همه خیرین استان کردستان تقاضای کمک برای تکمیل این درمانگاه را داریم.

,

 

,

حوزه فعالیت ما در استان کردستان است و تاکید می کنم انجمن به هیچ یک از بیماران کمک نقدی ندارد.

,

 

,

بودجه موسسه شما از چه راهی تامین می شود؟

, بودجه موسسه شما از چه راهی تامین می شود؟,

این انجمن غیر انتفاعی و غیر دولتی و کاملا مردمی است که از سال 86 تا به امروز ریالی از دولت کمک نگرفته، بلکه کلیه خدمات و اتفاقات خوب که برای بیماران ما می افتد همش همت عالی مردم خیر استان کردستان علی الخصوص مردم نوعدوست شهر سنندج  است.

,

 

,

همچنین یکی از خیرین شهر سنندج (اقای شریفی) از سال 90 یک طبقه منزل خودش  (تکیه چمن) به عنوان خوابگاه برای بانوان در اختیار انجمن قرار داده است.

,

 

,

بیمارانی که از شهرهای دیگر استان برای رادیوتراپی به سنندج مراجعه می کنند و همچنین خیرین خوابگاه دیگری (جنب هتل شادی ) جهت اسکان مردان با همه امکانات جهت اسکان بیماران در اختیار انجمن  قرار داده اند.

,

 

,

خوابگاه بیماران سرطانی، کردتودی

, خوابگاه بیماران سرطانی، کردتودی,

 

,

دغدغه شما به عنوان مسئول این موسسه چیست و چه توصیه ای برای بیماران دارید؟

, دغدغه شما به عنوان مسئول این موسسه چیست و چه توصیه ای برای بیماران دارید؟,

واقعیت اینکه در انجمن فضای خاصی وجود دارد که مرگ و زندگی مدام در جدالند اینجا ما با آدمهایی سرو کارداریم که اوج درد و رنج هستند ولی آنهای که روحیه بهتر دارند و امیدوارتر هستند این میسر سخت را راحتتر طی می کنند.

,

 

,

یکی از خاطرات تلخ و شیرن خود را بیان کنید؟

, یکی از خاطرات تلخ و شیرن خود را بیان کنید؟,

شیرین ترین لحظه زمانی هست که پدر یا مادر خنده برلب میاد دفتر میگه خانم لطیفی بیمارم قطع درمان شده (یعنی دوره درمان تمام شده) و با شادمانی می گویند دیگر به انجمن زحمت نمی دهیم.

,

 

,

و اما لحظات سخت انجمن زیاد است وقتی با مشکلات زیاد  بیماران مواجه می شویم و فقط قادر خواهیم بود گوشه کوچکی از آن را حل کنیم.

,

 

,

وقتی استانی فقط دو پزشک متخصص سرطان دارد وقتی خیلی از پولداران این شهر نسبت به نیازمندان شهرشان بی تفاوت هستند. و خیلی چیزهای دیگر که همگی تلخ و ناخوشایندند.

,

 

,


ما در انجمن با درد و رنج بیماران و خانواده آنها اچین هستیم. شادی آنها شادی ما و درد آنها درد ما هست. امیدوارم این بنده حقیر لایق اعتماد مردم خیر و نیکو کار باشم و بتوانم امانتدار اعتماد همه آن عزیزانی که قدمی به یاری این بیماران نیازمند گام بر می دارند باشم.

,
,

 

,

و اما حرف آخر...

, و اما حرف آخر...,

به جرات و صراحت کامل می توانم ادعا  و اثابت کنم انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان یکی از شفاف ترین، دلسوزترین، و پاک دست ترین خیریه ها است، چرا که از بدو تاسیس تا به امروز تمام ورودیها و خروجیها انجمن ثبت و اسناد و مدارک آن موجود است. شاید در سالهای اول شکل فعالیت ما به علت نوپابودن ایراد و اشکال داشته اما در ماهیت هیج گونه ایرادی به موسسه حمایتی ما وارد نیست.
 

,
,

 

,

انجمن حمایت از بیماران سرطان، کردتودی

, انجمن حمایت از بیماران سرطان، کردتودی,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه