اخبار داغ

دلارهای عربی کارسازتر از تدبیر و منطق؛

ادامه زیاده خواهی های سعودی ها و اماراتی ها/ ایران و قطر محروم از میزبانی

ادامه زیاده خواهی های سعودی ها و اماراتی ها/ ایران و قطر محروم از میزبانی
فصل جدید رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در حالی کمتر از یک ماه دیگر آغاز می شود که فدراسیون فوتبال عربستان و امارات در اقدامی غیرحرفه ای اعلام کردند حاضر نیستند در ایران و قطر مقابل نمایندگان این کشورها به میدان بروند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد اسپورت، تیم های عربستان سال گذشته که به دلایل واهی از حضور در ایران و دیدار مقابل نمایندگان کشورمان سرباز زدند، امسال امارات را نیز با خود همراه کرده و با اضافه کردن قطر به لیست تحریم های خود قائله ای جدید به راه انداخته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد اسپورت,

این قائله سعودی ها و اماراتی ها آنجنان در هفته های اخیر بالا گرفته است که حتی خبر لغو رقابت های امسال لیگ قهرمانان آسیا نیز به گوش می رسد.

بر کسی پوشیده نیست که این درگیری های فوتبالی بعد از مسائل سیاسی به وجود آمد به طوری که می توان گفت پس از تنش میان دوحه و ریاض، عربستان و امارات سیاست را به حوزه ورزش کشاندند.

با این شرایط در حالی که کنفدراسیون فوتبال آسیا یک بار به نفع قطر رای صادر کرده اما بنا به اظهارات عربستانی ها رای نهایی ماه بعد صادر می شود.

رئیس فدراسیون فوتبال عربستان در این باره گفته که تحت هیچ شرایطی حاضر نیستیم سلامت بازیکنان خود را به خطر بیندازیم و حاضر به بازی در قطر نیستیم.

در چنین شرایطی اگر عربستان و امارات بر تصمیم خود پافشاری کنند مسئولان کنفدراسیون آسیا دو راه بیشتر پیش روی خود ندارند، یا باید لیگ قهرمانان را تعطیل کنند و یا به خواسته سعودی ها و دوبی نشین ها تن دهد.

منصور الانصاری دبیر کل اتحادیه فوتبال قطر اخیرا در پاسخ به اقدامات کشورهای عربستان و امارات گفته که پنج شنبه گذشته به هیئت اعزامی از کنفدراسیون آمادگی خود را نشان دادیم و گفتیم کشور ما ورزش و سیاست را باهم اشتباه نمی گیرد.

ایران در مسابقات سال گذشته پذیرفت تا نمایندگانش در لیگ قهرمانان آسیا در کشور ثالت با تیم های عربستانی دیدار کند و در حالی که امسال هم در ابتدا ای اف سی به نفع ایران رای صادر کرد اما بعدها نظر خود را به نفع صعودی ها تغییر داد تا بازهم کشوری ثالث میزبانی تیم های ایرانی را برعهده بگیرد.

در این میان تیم فوتبال استقلال کشور ترکمنستان را برای میزبانی مسابقات خود با تیم های عربستانی و اماراتی معرفی کرده است که البته برخی کارشناسان نیز انتقادات زیادی را در این خصوص مطرح کردند که نباید زیر بار زورگویی این کشورها برویم.

واعظ آتشتیانی مدیرعامل اسبق استقلال نیز در اظهارنظری گفت: ما باید مثل قطر ایستادگی کنیم، برخی دیگر نیز خواستار حمایت ایران از موضع قطر در برابر عربستان شده اند

همچنین برخی دیگر نیز با رد احتمال تعویق لیگ قهرمانان گفته اند، این لیگ به تعویق نمی افتد زیرا قدرت قطر در کنفدراسیون آسیا بیشتر است بنابراین در نهایت این دو کشور مجبور به عقب نشینی هستند.

تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا و اظهارنظر سعودی ها و اماراتی ها

چند ماه پیش بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا در جلسه اضطراری خود قانون بازی کردن در زمین بی طرف را لغو و تاکید کرد که هر تیمی باید در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه خانگی خود از تیم حریف میزبانی کند. این تصمیم AFC باعث اعتراض باشگاه‌های عربستانی و اماراتی شد.

سعودی‌ها به این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا واکنش نشان دادند و گفتند که قبول نمی‌کنند در خاک ایران با تیم‌های ایرانی به میدان بروند.

نعیم البکر، نائب رئیس کمیته برگزاری رقابت‌های لیگ عربستان، گفت‌: بازی کردن در زمین بی طرف تصمیمی است که دو دولت عربستان و امارات گرفته‌اند و باید کنفدراسیون فوتبال آسیا به آن احترام بگذارد. چنین تصمیمی برای حفظ امنیت و سلامت بازیکنان گرفته شده و نباید نادیده گرفته شود.

وی ادامه‌ داد: کنفدراسیون فوتبال آسیا نمی‌تواند کشوری را وادار به بازی کردن در کشوری دیگر کند. AFC به خوبی می داند که تیم های اماراتی و عربستانی چه اعتباری در لیگ قهرمانان آسیا دارند. در چهار دوره اخیر لیگ قهرمانان آسیا تیمی یا از عربستان و یا از امارات به فینال راه پیدا کرده و این به خوبی نشان می‌دهد که تا چه اندازه موفق بوده‌اند. ما با چنین تصمیمی مخالف هستیم.

از سوی دیگر مدیر باشگاه الوصل امارات تاکید کرد که این باشگاه تحت هیچ شرایطی در لیگ قهرمانان آسیا در ایران و قطر به میدان نخواهد رفت.

محمد العامری، مدیر باشگاه الوصل گفت‌: شرایط برای برگزاری بازی در ایران و قطر مهیا نیست و ما نمی توانیم بازیکنان خود را به این دو کشور بفرستیم.

باشگاه‌های عربستان و اماراتی یک چهارم تیم‌های شرکت کننده در لیگ قهرمانان آسیا را تشکیل می‌دهند و اگر ما کنار برویم دیگر لیگ قهرمانان قوت و اعتبار خود را از دست می‌دهد.

مدیر باشگاه الوصل در پایان اضافه کرد: AFC چگونه می‌تواند چنین تصمیمی بگیرد؟ آنها سال قبل با بازی در زمین بی طرف موافقت کردند و الان چگونه مخالف هستند؟ ما به اعتراض خود ادامه‌ می‌دهیم حتی اگر کار به جاهای باریک کشیده شود.

 تنها نمایندگان ایران و عربستان در زمین بی طرف به میدان می روند

به دنبال این اظهارات مقامات تیم های شیخ نشین بود که دبیر کل AFC اعلام کرد: تنها دیدار نماینده‌های ایران و عربستان در زمین بی طرف برگزار خواهد شد

ویندزور جان دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا در سخنانی تلویزیونی گفت:تا الان تنها بازی‌های که در زمین بی طرف برگزار می شود دیدار نماینده های ایران برابر عربستان است و بقیه تیم ها در زمین خود از تیم حریف میزبانی خواهند کرد.

این اظهارنظرها و عقب نشینی مسئولان AFC گمانه زنی های زیادی را به راه انداخته که یکی از آن ها پرداخت پول های هنگفت از سوی اسپانسرهای عربی به مسئولان کنفدراسیون آسیاست تا دلارهای عربی کارسازتر از تدبیر و منطق باشد.

 تاکید مسئولان عربستان و امارات بر بازی در زمین بی طرف مقابل تیم های ایرانی و قطری

اما در تازه ترین و آخرین اظهارنظر صورت گرفته، فدراسیون فوتبال امارات و عربستان بار دیگر تاکید کردند که به هیچ وجه در خاک قطر و ایران به میدان نخواهند رفت، آنها تهدید کردند که در غیر این صورت از لیگ قهرمانان آسیا کنار خواهند رفت.

شبکه تلویزیونی العاجل در گزارشی اعلام کرده که به احتمال خیلی زیاد در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا شاهد تغییرات زیادی باشیم. با وجود این که کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید کرده که هر کشوری (به استثنای ایران برابر عربستان) باید در خاک خود از تیم مقابل پذیرایی کنند اما اختلاف سیاسی دو کشور عربستان و امارات با قطر باعث شده تا مشکلاتی جدی در این زمینه به وجود آید.

اماراتی‌ها و عربستانی‌ها اصرار دارند که در خاک قطر به میدان نخواهند رفت.

محمد خلفان الرمیثی، رئیس هیات ورزش امارات، گفت‌: در جلسه‌ای که با فدراسیون فوتبال عربستان داشتیم به این نتیجه‌ رسیدیم که به هیچ وجه در قطر به میدان نرویم به همین خاطر به کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه نوشته‌ایم که در هیچ حالتی در خاک  قطر به میدان نمی‌رویم، حتی اگر بدترین مجازات هم برای ما در نظر گرفته شود.

وی ادامه‌ داد: ما نمی‌توانیم به مخالفت با حکومت خود بپردازیم. اگر ما را مجبور به بازی کردن در قطر کنند از لیگ قهرمانان آسیا انصراف خواهیم داد. کنفدراسیون‌های دیگری وجود دارند که از رقابت ما در آنجا استقبال زیادی می‌کنند. اسپانسرهای ما رقم بسیار بالایی به AFC می‌دهند و قطعا کناره گیری ما باعث ضرر خواهد شد.

الرمیثی در پایان گفت‌: از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواسته‌ایم که قانون بازی رفت و برگشت را لغو کند و تنها یک بازی برگزار شود. نباید ما با تیم های قطری هم گروه شویم در غیر این صورت باید بازی در زمین بی طرف برگزار شود و این خواسته نهایی ما است.

مخالفت AFC با پیشنهاد اماراتی‌ها و سعودی‌ها برای لیگ آسیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا با پیشنهاد سعودیها برای تک بازی شدن لیگ قهرمانان آسیا مخالفت کرد.

در جلسه نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا با مسئولان فوتبال قطر تاکید شد که AFC با پیشنهاد امارات و عربستان برای برگزار شدن لیگ قهرمانان آسیا بدون بازی رفت و برگشت مخالفت کرده است.

نماینده AFC در دیدار با قطری‌ها تاکید کرد که لیگ قهرمانان آسیا و دیگر رقابت‌های آسیایی به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد و فعلا هیچ تغییری در این رقابتها به وجود نمی‌آید.

 تلاش های بی نتیجه AFC برای آشتی دادن عربستان و امارات با قطر

به دنبال ایجاد اختلافات سیاسی عربستان و امارات با قطر، کنفدراسیون فوتبال آسیا با فرستادن هیاتی بلند پایه به قطر و عربستان تلاش دارد تا بین این دو کشور آشتی برقرار کند و با این توجیه که فوتبال جدای از سیاست است آنها را به بازی کردن در خانه همدیگر ملزم کند اما اماراتی‌ها و سعودی‌ها راه دیگری را در  پیش گرفته‌اند.

محمد الرمیثی، رئیس هیات ورزش امارات در این باره گفت‌: هیچ کسی نمی‌تواند ما را به بازی کردن در کشوری که آن را دوست نداریم وادار کند.

وی گفت: با وجود این که ما به رقابت در لیگ قهرمانان آسیا سخت نیاز داریم اما در قطر به میدان نمی‌رویم و کسی هم نمی‌تواند ما را مجبور به چنین کاری کند. حتی اگر قرار باشد که از این رقابت کنار گذاشته شویم و یا در قاره دیگری رقابت کنیم بازهم به چنین خواسته‌ای تن در نمی‌دهیم.

این مقام اماراتی تاکید کرد: یا بازی در زمین بی طرف و یا خداحافظ لیگ قهرمانان آسیا.

این درخواست‌های عجیب امارات و عربستان، در حالی است که  فدراسیون فوتبال قطر هم تاکید کرد که به هیچ وجه حاضر نیست در زمین بی طرف به مصاف عربستان و امارات برود تا به این ترتیب احتمال لغو لیگ قهرمانان آسیا بیشتر از همیشه قوت بگیرد.

 نگاهی به قرعه کشی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا

حدود 40 روز پیش بود که قرعه کشی فصل جدید رقابت های لیگ قهرمانان آسیا برگزار و تیم های حاضر در این رقابت ها حریفان خود را شناختند.

گروه بندی تیم های حاضر در غرب آسیا به این شرح است:

گروه۱: الجزیره امارات، الاهلی عربستان، تراکتورسازی ایران و برنده پاختاکور ازبکستان و الغرافه قطر

گروه۲:الدحیل قطر، الوحده امارات، لوکوموتیو ازبکستان، برنده ذوب آهن ایران و آیزوال هند

گروه۳:پرسپولیس ایران، السد قطر، الوصل امارات، برنده نسف قارشی ازبکستان و الفیصل اردن

گروه۴:الهلال عربستان، استقلال تهران، الریان قطر، برنده العین امارات و ملکیه بحرین

مسابقات مرحله پلی آف برای مشخص شدن چهار تیم نهایی روز سه شنبه 10 بهمن برگزار شود که ذوب آهن اصفهان نماینده کشورمان در این مرحله از ساعت 17 میزبان حریف هندی خواهد بود.

هفته اول رقابت های لیگ قهرمانان آسیا البته اگر لغو نشود نیز روزهای دوشنبه 23 بهمن و سه شنبه 24 بهمن برگزار می شود.

در این هفته روز دوشنبه 23 بهمن تراکتورسازی تبریز میزبان الاهلی عربستان خواهد بود و تیم ذوب آهن نیز در صورت راه یابی به مرحله نهایی مهمان ادحیل قطر است.

روز سه شنبه 24 بهمن نیز پرسپولیس در خانه به مصاف برنده نسف قارشی ازبکستان و الفصیلی اردن می رود و استقلال هم مهمان الریان قطر خواهد بود.

,

این قائله سعودی ها و اماراتی ها آنجنان در هفته های اخیر بالا گرفته است که حتی خبر لغو رقابت های امسال لیگ قهرمانان آسیا نیز به گوش می رسد.

بر کسی پوشیده نیست که این درگیری های فوتبالی بعد از مسائل سیاسی به وجود آمد به طوری که می توان گفت پس از تنش میان دوحه و ریاض، عربستان و امارات سیاست را به حوزه ورزش کشاندند.

با این شرایط در حالی که کنفدراسیون فوتبال آسیا یک بار به نفع قطر رای صادر کرده اما بنا به اظهارات عربستانی ها رای نهایی ماه بعد صادر می شود.

رئیس فدراسیون فوتبال عربستان در این باره گفته که تحت هیچ شرایطی حاضر نیستیم سلامت بازیکنان خود را به خطر بیندازیم و حاضر به بازی در قطر نیستیم.

در چنین شرایطی اگر عربستان و امارات بر تصمیم خود پافشاری کنند مسئولان کنفدراسیون آسیا دو راه بیشتر پیش روی خود ندارند، یا باید لیگ قهرمانان را تعطیل کنند و یا به خواسته سعودی ها و دوبی نشین ها تن دهد.

منصور الانصاری دبیر کل اتحادیه فوتبال قطر اخیرا در پاسخ به اقدامات کشورهای عربستان و امارات گفته که پنج شنبه گذشته به هیئت اعزامی از کنفدراسیون آمادگی خود را نشان دادیم و گفتیم کشور ما ورزش و سیاست را باهم اشتباه نمی گیرد.

ایران در مسابقات سال گذشته پذیرفت تا نمایندگانش در لیگ قهرمانان آسیا در کشور ثالت با تیم های عربستانی دیدار کند و در حالی که امسال هم در ابتدا ای اف سی به نفع ایران رای صادر کرد اما بعدها نظر خود را به نفع صعودی ها تغییر داد تا بازهم کشوری ثالث میزبانی تیم های ایرانی را برعهده بگیرد.

در این میان تیم فوتبال استقلال کشور ترکمنستان را برای میزبانی مسابقات خود با تیم های عربستانی و اماراتی معرفی کرده است که البته برخی کارشناسان نیز انتقادات زیادی را در این خصوص مطرح کردند که نباید زیر بار زورگویی این کشورها برویم.

واعظ آتشتیانی مدیرعامل اسبق استقلال نیز در اظهارنظری گفت: ما باید مثل قطر ایستادگی کنیم، برخی دیگر نیز خواستار حمایت ایران از موضع قطر در برابر عربستان شده اند

همچنین برخی دیگر نیز با رد احتمال تعویق لیگ قهرمانان گفته اند، این لیگ به تعویق نمی افتد زیرا قدرت قطر در کنفدراسیون آسیا بیشتر است بنابراین در نهایت این دو کشور مجبور به عقب نشینی هستند.

تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا و اظهارنظر سعودی ها و اماراتی ها

چند ماه پیش بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا در جلسه اضطراری خود قانون بازی کردن در زمین بی طرف را لغو و تاکید کرد که هر تیمی باید در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه خانگی خود از تیم حریف میزبانی کند. این تصمیم AFC باعث اعتراض باشگاه‌های عربستانی و اماراتی شد.

سعودی‌ها به این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا واکنش نشان دادند و گفتند که قبول نمی‌کنند در خاک ایران با تیم‌های ایرانی به میدان بروند.

نعیم البکر، نائب رئیس کمیته برگزاری رقابت‌های لیگ عربستان، گفت‌: بازی کردن در زمین بی طرف تصمیمی است که دو دولت عربستان و امارات گرفته‌اند و باید کنفدراسیون فوتبال آسیا به آن احترام بگذارد. چنین تصمیمی برای حفظ امنیت و سلامت بازیکنان گرفته شده و نباید نادیده گرفته شود.

وی ادامه‌ داد: کنفدراسیون فوتبال آسیا نمی‌تواند کشوری را وادار به بازی کردن در کشوری دیگر کند. AFC به خوبی می داند که تیم های اماراتی و عربستانی چه اعتباری در لیگ قهرمانان آسیا دارند. در چهار دوره اخیر لیگ قهرمانان آسیا تیمی یا از عربستان و یا از امارات به فینال راه پیدا کرده و این به خوبی نشان می‌دهد که تا چه اندازه موفق بوده‌اند. ما با چنین تصمیمی مخالف هستیم.

از سوی دیگر مدیر باشگاه الوصل امارات تاکید کرد که این باشگاه تحت هیچ شرایطی در لیگ قهرمانان آسیا در ایران و قطر به میدان نخواهد رفت.

محمد العامری، مدیر باشگاه الوصل گفت‌: شرایط برای برگزاری بازی در ایران و قطر مهیا نیست و ما نمی توانیم بازیکنان خود را به این دو کشور بفرستیم.

باشگاه‌های عربستان و اماراتی یک چهارم تیم‌های شرکت کننده در لیگ قهرمانان آسیا را تشکیل می‌دهند و اگر ما کنار برویم دیگر لیگ قهرمانان قوت و اعتبار خود را از دست می‌دهد.

مدیر باشگاه الوصل در پایان اضافه کرد: AFC چگونه می‌تواند چنین تصمیمی بگیرد؟ آنها سال قبل با بازی در زمین بی طرف موافقت کردند و الان چگونه مخالف هستند؟ ما به اعتراض خود ادامه‌ می‌دهیم حتی اگر کار به جاهای باریک کشیده شود.

 تنها نمایندگان ایران و عربستان در زمین بی طرف به میدان می روند

به دنبال این اظهارات مقامات تیم های شیخ نشین بود که دبیر کل AFC اعلام کرد: تنها دیدار نماینده‌های ایران و عربستان در زمین بی طرف برگزار خواهد شد

ویندزور جان دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا در سخنانی تلویزیونی گفت:تا الان تنها بازی‌های که در زمین بی طرف برگزار می شود دیدار نماینده های ایران برابر عربستان است و بقیه تیم ها در زمین خود از تیم حریف میزبانی خواهند کرد.

این اظهارنظرها و عقب نشینی مسئولان AFC گمانه زنی های زیادی را به راه انداخته که یکی از آن ها پرداخت پول های هنگفت از سوی اسپانسرهای عربی به مسئولان کنفدراسیون آسیاست تا دلارهای عربی کارسازتر از تدبیر و منطق باشد.

 تاکید مسئولان عربستان و امارات بر بازی در زمین بی طرف مقابل تیم های ایرانی و قطری

اما در تازه ترین و آخرین اظهارنظر صورت گرفته، فدراسیون فوتبال امارات و عربستان بار دیگر تاکید کردند که به هیچ وجه در خاک قطر و ایران به میدان نخواهند رفت، آنها تهدید کردند که در غیر این صورت از لیگ قهرمانان آسیا کنار خواهند رفت.

شبکه تلویزیونی العاجل در گزارشی اعلام کرده که به احتمال خیلی زیاد در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا شاهد تغییرات زیادی باشیم. با وجود این که کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید کرده که هر کشوری (به استثنای ایران برابر عربستان) باید در خاک خود از تیم مقابل پذیرایی کنند اما اختلاف سیاسی دو کشور عربستان و امارات با قطر باعث شده تا مشکلاتی جدی در این زمینه به وجود آید.

اماراتی‌ها و عربستانی‌ها اصرار دارند که در خاک قطر به میدان نخواهند رفت.

محمد خلفان الرمیثی، رئیس هیات ورزش امارات، گفت‌: در جلسه‌ای که با فدراسیون فوتبال عربستان داشتیم به این نتیجه‌ رسیدیم که به هیچ وجه در قطر به میدان نرویم به همین خاطر به کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه نوشته‌ایم که در هیچ حالتی در خاک  قطر به میدان نمی‌رویم، حتی اگر بدترین مجازات هم برای ما در نظر گرفته شود.

وی ادامه‌ داد: ما نمی‌توانیم به مخالفت با حکومت خود بپردازیم. اگر ما را مجبور به بازی کردن در قطر کنند از لیگ قهرمانان آسیا انصراف خواهیم داد. کنفدراسیون‌های دیگری وجود دارند که از رقابت ما در آنجا استقبال زیادی می‌کنند. اسپانسرهای ما رقم بسیار بالایی به AFC می‌دهند و قطعا کناره گیری ما باعث ضرر خواهد شد.

الرمیثی در پایان گفت‌: از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواسته‌ایم که قانون بازی رفت و برگشت را لغو کند و تنها یک بازی برگزار شود. نباید ما با تیم های قطری هم گروه شویم در غیر این صورت باید بازی در زمین بی طرف برگزار شود و این خواسته نهایی ما است.

مخالفت AFC با پیشنهاد اماراتی‌ها و سعودی‌ها برای لیگ آسیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا با پیشنهاد سعودیها برای تک بازی شدن لیگ قهرمانان آسیا مخالفت کرد.

در جلسه نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا با مسئولان فوتبال قطر تاکید شد که AFC با پیشنهاد امارات و عربستان برای برگزار شدن لیگ قهرمانان آسیا بدون بازی رفت و برگشت مخالفت کرده است.

نماینده AFC در دیدار با قطری‌ها تاکید کرد که لیگ قهرمانان آسیا و دیگر رقابت‌های آسیایی به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد و فعلا هیچ تغییری در این رقابتها به وجود نمی‌آید.

 تلاش های بی نتیجه AFC برای آشتی دادن عربستان و امارات با قطر

به دنبال ایجاد اختلافات سیاسی عربستان و امارات با قطر، کنفدراسیون فوتبال آسیا با فرستادن هیاتی بلند پایه به قطر و عربستان تلاش دارد تا بین این دو کشور آشتی برقرار کند و با این توجیه که فوتبال جدای از سیاست است آنها را به بازی کردن در خانه همدیگر ملزم کند اما اماراتی‌ها و سعودی‌ها راه دیگری را در  پیش گرفته‌اند.

محمد الرمیثی، رئیس هیات ورزش امارات در این باره گفت‌: هیچ کسی نمی‌تواند ما را به بازی کردن در کشوری که آن را دوست نداریم وادار کند.

وی گفت: با وجود این که ما به رقابت در لیگ قهرمانان آسیا سخت نیاز داریم اما در قطر به میدان نمی‌رویم و کسی هم نمی‌تواند ما را مجبور به چنین کاری کند. حتی اگر قرار باشد که از این رقابت کنار گذاشته شویم و یا در قاره دیگری رقابت کنیم بازهم به چنین خواسته‌ای تن در نمی‌دهیم.

این مقام اماراتی تاکید کرد: یا بازی در زمین بی طرف و یا خداحافظ لیگ قهرمانان آسیا.

این درخواست‌های عجیب امارات و عربستان، در حالی است که  فدراسیون فوتبال قطر هم تاکید کرد که به هیچ وجه حاضر نیست در زمین بی طرف به مصاف عربستان و امارات برود تا به این ترتیب احتمال لغو لیگ قهرمانان آسیا بیشتر از همیشه قوت بگیرد.

 نگاهی به قرعه کشی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا

حدود 40 روز پیش بود که قرعه کشی فصل جدید رقابت های لیگ قهرمانان آسیا برگزار و تیم های حاضر در این رقابت ها حریفان خود را شناختند.

گروه بندی تیم های حاضر در غرب آسیا به این شرح است:

گروه۱: الجزیره امارات، الاهلی عربستان، تراکتورسازی ایران و برنده پاختاکور ازبکستان و الغرافه قطر

گروه۲:الدحیل قطر، الوحده امارات، لوکوموتیو ازبکستان، برنده ذوب آهن ایران و آیزوال هند

گروه۳:پرسپولیس ایران، السد قطر، الوصل امارات، برنده نسف قارشی ازبکستان و الفیصل اردن

گروه۴:الهلال عربستان، استقلال تهران، الریان قطر، برنده العین امارات و ملکیه بحرین

مسابقات مرحله پلی آف برای مشخص شدن چهار تیم نهایی روز سه شنبه 10 بهمن برگزار شود که ذوب آهن اصفهان نماینده کشورمان در این مرحله از ساعت 17 میزبان حریف هندی خواهد بود.

هفته اول رقابت های لیگ قهرمانان آسیا البته اگر لغو نشود نیز روزهای دوشنبه 23 بهمن و سه شنبه 24 بهمن برگزار می شود.

در این هفته روز دوشنبه 23 بهمن تراکتورسازی تبریز میزبان الاهلی عربستان خواهد بود و تیم ذوب آهن نیز در صورت راه یابی به مرحله نهایی مهمان ادحیل قطر است.

روز سه شنبه 24 بهمن نیز پرسپولیس در خانه به مصاف برنده نسف قارشی ازبکستان و الفصیلی اردن می رود و استقلال هم مهمان الریان قطر خواهد بود.

,

این قائله سعودی ها و اماراتی ها آنجنان در هفته های اخیر بالا گرفته است که حتی خبر لغو رقابت های امسال لیگ قهرمانان آسیا نیز به گوش می رسد.

بر کسی پوشیده نیست که این درگیری های فوتبالی بعد از مسائل سیاسی به وجود آمد به طوری که می توان گفت پس از تنش میان دوحه و ریاض، عربستان و امارات سیاست را به حوزه ورزش کشاندند.

با این شرایط در حالی که کنفدراسیون فوتبال آسیا یک بار به نفع قطر رای صادر کرده اما بنا به اظهارات عربستانی ها رای نهایی ماه بعد صادر می شود.

رئیس فدراسیون فوتبال عربستان در این باره گفته که تحت هیچ شرایطی حاضر نیستیم سلامت بازیکنان خود را به خطر بیندازیم و حاضر به بازی در قطر نیستیم.

در چنین شرایطی اگر عربستان و امارات بر تصمیم خود پافشاری کنند مسئولان کنفدراسیون آسیا دو راه بیشتر پیش روی خود ندارند، یا باید لیگ قهرمانان را تعطیل کنند و یا به خواسته سعودی ها و دوبی نشین ها تن دهد.

منصور الانصاری دبیر کل اتحادیه فوتبال قطر اخیرا در پاسخ به اقدامات کشورهای عربستان و امارات گفته که پنج شنبه گذشته به هیئت اعزامی از کنفدراسیون آمادگی خود را نشان دادیم و گفتیم کشور ما ورزش و سیاست را باهم اشتباه نمی گیرد.

ایران در مسابقات سال گذشته پذیرفت تا نمایندگانش در لیگ قهرمانان آسیا در کشور ثالت با تیم های عربستانی دیدار کند و در حالی که امسال هم در ابتدا ای اف سی به نفع ایران رای صادر کرد اما بعدها نظر خود را به نفع صعودی ها تغییر داد تا بازهم کشوری ثالث میزبانی تیم های ایرانی را برعهده بگیرد.

در این میان تیم فوتبال استقلال کشور ترکمنستان را برای میزبانی مسابقات خود با تیم های عربستانی و اماراتی معرفی کرده است که البته برخی کارشناسان نیز انتقادات زیادی را در این خصوص مطرح کردند که نباید زیر بار زورگویی این کشورها برویم.

واعظ آتشتیانی مدیرعامل اسبق استقلال نیز در اظهارنظری گفت: ما باید مثل قطر ایستادگی کنیم، برخی دیگر نیز خواستار حمایت ایران از موضع قطر در برابر عربستان شده اند

همچنین برخی دیگر نیز با رد احتمال تعویق لیگ قهرمانان گفته اند، این لیگ به تعویق نمی افتد زیرا قدرت قطر در کنفدراسیون آسیا بیشتر است بنابراین در نهایت این دو کشور مجبور به عقب نشینی هستند.

تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا و اظهارنظر سعودی ها و اماراتی ها

چند ماه پیش بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا در جلسه اضطراری خود قانون بازی کردن در زمین بی طرف را لغو و تاکید کرد که هر تیمی باید در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه خانگی خود از تیم حریف میزبانی کند. این تصمیم AFC باعث اعتراض باشگاه‌های عربستانی و اماراتی شد.

سعودی‌ها به این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا واکنش نشان دادند و گفتند که قبول نمی‌کنند در خاک ایران با تیم‌های ایرانی به میدان بروند.

نعیم البکر، نائب رئیس کمیته برگزاری رقابت‌های لیگ عربستان، گفت‌: بازی کردن در زمین بی طرف تصمیمی است که دو دولت عربستان و امارات گرفته‌اند و باید کنفدراسیون فوتبال آسیا به آن احترام بگذارد. چنین تصمیمی برای حفظ امنیت و سلامت بازیکنان گرفته شده و نباید نادیده گرفته شود.

وی ادامه‌ داد: کنفدراسیون فوتبال آسیا نمی‌تواند کشوری را وادار به بازی کردن در کشوری دیگر کند. AFC به خوبی می داند که تیم های اماراتی و عربستانی چه اعتباری در لیگ قهرمانان آسیا دارند. در چهار دوره اخیر لیگ قهرمانان آسیا تیمی یا از عربستان و یا از امارات به فینال راه پیدا کرده و این به خوبی نشان می‌دهد که تا چه اندازه موفق بوده‌اند. ما با چنین تصمیمی مخالف هستیم.

از سوی دیگر مدیر باشگاه الوصل امارات تاکید کرد که این باشگاه تحت هیچ شرایطی در لیگ قهرمانان آسیا در ایران و قطر به میدان نخواهد رفت.

محمد العامری، مدیر باشگاه الوصل گفت‌: شرایط برای برگزاری بازی در ایران و قطر مهیا نیست و ما نمی توانیم بازیکنان خود را به این دو کشور بفرستیم.

باشگاه‌های عربستان و اماراتی یک چهارم تیم‌های شرکت کننده در لیگ قهرمانان آسیا را تشکیل می‌دهند و اگر ما کنار برویم دیگر لیگ قهرمانان قوت و اعتبار خود را از دست می‌دهد.

مدیر باشگاه الوصل در پایان اضافه کرد: AFC چگونه می‌تواند چنین تصمیمی بگیرد؟ آنها سال قبل با بازی در زمین بی طرف موافقت کردند و الان چگونه مخالف هستند؟ ما به اعتراض خود ادامه‌ می‌دهیم حتی اگر کار به جاهای باریک کشیده شود.

 تنها نمایندگان ایران و عربستان در زمین بی طرف به میدان می روند

به دنبال این اظهارات مقامات تیم های شیخ نشین بود که دبیر کل AFC اعلام کرد: تنها دیدار نماینده‌های ایران و عربستان در زمین بی طرف برگزار خواهد شد

ویندزور جان دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا در سخنانی تلویزیونی گفت:تا الان تنها بازی‌های که در زمین بی طرف برگزار می شود دیدار نماینده های ایران برابر عربستان است و بقیه تیم ها در زمین خود از تیم حریف میزبانی خواهند کرد.

این اظهارنظرها و عقب نشینی مسئولان AFC گمانه زنی های زیادی را به راه انداخته که یکی از آن ها پرداخت پول های هنگفت از سوی اسپانسرهای عربی به مسئولان کنفدراسیون آسیاست تا دلارهای عربی کارسازتر از تدبیر و منطق باشد.

 تاکید مسئولان عربستان و امارات بر بازی در زمین بی طرف مقابل تیم های ایرانی و قطری

اما در تازه ترین و آخرین اظهارنظر صورت گرفته، فدراسیون فوتبال امارات و عربستان بار دیگر تاکید کردند که به هیچ وجه در خاک قطر و ایران به میدان نخواهند رفت، آنها تهدید کردند که در غیر این صورت از لیگ قهرمانان آسیا کنار خواهند رفت.

شبکه تلویزیونی العاجل در گزارشی اعلام کرده که به احتمال خیلی زیاد در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا شاهد تغییرات زیادی باشیم. با وجود این که کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید کرده که هر کشوری (به استثنای ایران برابر عربستان) باید در خاک خود از تیم مقابل پذیرایی کنند اما اختلاف سیاسی دو کشور عربستان و امارات با قطر باعث شده تا مشکلاتی جدی در این زمینه به وجود آید.

اماراتی‌ها و عربستانی‌ها اصرار دارند که در خاک قطر به میدان نخواهند رفت.

محمد خلفان الرمیثی، رئیس هیات ورزش امارات، گفت‌: در جلسه‌ای که با فدراسیون فوتبال عربستان داشتیم به این نتیجه‌ رسیدیم که به هیچ وجه در قطر به میدان نرویم به همین خاطر به کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه نوشته‌ایم که در هیچ حالتی در خاک  قطر به میدان نمی‌رویم، حتی اگر بدترین مجازات هم برای ما در نظر گرفته شود.

وی ادامه‌ داد: ما نمی‌توانیم به مخالفت با حکومت خود بپردازیم. اگر ما را مجبور به بازی کردن در قطر کنند از لیگ قهرمانان آسیا انصراف خواهیم داد. کنفدراسیون‌های دیگری وجود دارند که از رقابت ما در آنجا استقبال زیادی می‌کنند. اسپانسرهای ما رقم بسیار بالایی به AFC می‌دهند و قطعا کناره گیری ما باعث ضرر خواهد شد.

الرمیثی در پایان گفت‌: از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواسته‌ایم که قانون بازی رفت و برگشت را لغو کند و تنها یک بازی برگزار شود. نباید ما با تیم های قطری هم گروه شویم در غیر این صورت باید بازی در زمین بی طرف برگزار شود و این خواسته نهایی ما است.

مخالفت AFC با پیشنهاد اماراتی‌ها و سعودی‌ها برای لیگ آسیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا با پیشنهاد سعودیها برای تک بازی شدن لیگ قهرمانان آسیا مخالفت کرد.

در جلسه نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا با مسئولان فوتبال قطر تاکید شد که AFC با پیشنهاد امارات و عربستان برای برگزار شدن لیگ قهرمانان آسیا بدون بازی رفت و برگشت مخالفت کرده است.

نماینده AFC در دیدار با قطری‌ها تاکید کرد که لیگ قهرمانان آسیا و دیگر رقابت‌های آسیایی به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد و فعلا هیچ تغییری در این رقابتها به وجود نمی‌آید.

 تلاش های بی نتیجه AFC برای آشتی دادن عربستان و امارات با قطر

به دنبال ایجاد اختلافات سیاسی عربستان و امارات با قطر، کنفدراسیون فوتبال آسیا با فرستادن هیاتی بلند پایه به قطر و عربستان تلاش دارد تا بین این دو کشور آشتی برقرار کند و با این توجیه که فوتبال جدای از سیاست است آنها را به بازی کردن در خانه همدیگر ملزم کند اما اماراتی‌ها و سعودی‌ها راه دیگری را در  پیش گرفته‌اند.

محمد الرمیثی، رئیس هیات ورزش امارات در این باره گفت‌: هیچ کسی نمی‌تواند ما را به بازی کردن در کشوری که آن را دوست نداریم وادار کند.

وی گفت: با وجود این که ما به رقابت در لیگ قهرمانان آسیا سخت نیاز داریم اما در قطر به میدان نمی‌رویم و کسی هم نمی‌تواند ما را مجبور به چنین کاری کند. حتی اگر قرار باشد که از این رقابت کنار گذاشته شویم و یا در قاره دیگری رقابت کنیم بازهم به چنین خواسته‌ای تن در نمی‌دهیم.

این مقام اماراتی تاکید کرد: یا بازی در زمین بی طرف و یا خداحافظ لیگ قهرمانان آسیا.

این درخواست‌های عجیب امارات و عربستان، در حالی است که  فدراسیون فوتبال قطر هم تاکید کرد که به هیچ وجه حاضر نیست در زمین بی طرف به مصاف عربستان و امارات برود تا به این ترتیب احتمال لغو لیگ قهرمانان آسیا بیشتر از همیشه قوت بگیرد.

 نگاهی به قرعه کشی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا

حدود 40 روز پیش بود که قرعه کشی فصل جدید رقابت های لیگ قهرمانان آسیا برگزار و تیم های حاضر در این رقابت ها حریفان خود را شناختند.

گروه بندی تیم های حاضر در غرب آسیا به این شرح است:

گروه۱: الجزیره امارات، الاهلی عربستان، تراکتورسازی ایران و برنده پاختاکور ازبکستان و الغرافه قطر

گروه۲:الدحیل قطر، الوحده امارات، لوکوموتیو ازبکستان، برنده ذوب آهن ایران و آیزوال هند

گروه۳:پرسپولیس ایران، السد قطر، الوصل امارات، برنده نسف قارشی ازبکستان و الفیصل اردن

گروه۴:الهلال عربستان، استقلال تهران، الریان قطر، برنده العین امارات و ملکیه بحرین

مسابقات مرحله پلی آف برای مشخص شدن چهار تیم نهایی روز سه شنبه 10 بهمن برگزار شود که ذوب آهن اصفهان نماینده کشورمان در این مرحله از ساعت 17 میزبان حریف هندی خواهد بود.

هفته اول رقابت های لیگ قهرمانان آسیا البته اگر لغو نشود نیز روزهای دوشنبه 23 بهمن و سه شنبه 24 بهمن برگزار می شود.

در این هفته روز دوشنبه 23 بهمن تراکتورسازی تبریز میزبان الاهلی عربستان خواهد بود و تیم ذوب آهن نیز در صورت راه یابی به مرحله نهایی مهمان ادحیل قطر است.

روز سه شنبه 24 بهمن نیز پرسپولیس در خانه به مصاف برنده نسف قارشی ازبکستان و الفصیلی اردن می رود و استقلال هم مهمان الریان قطر خواهد بود.

,

این قائله سعودی ها و اماراتی ها آنجنان در هفته های اخیر بالا گرفته است که حتی خبر لغو رقابت های امسال لیگ قهرمانان آسیا نیز به گوش می رسد.

بر کسی پوشیده نیست که این درگیری های فوتبالی بعد از مسائل سیاسی به وجود آمد به طوری که می توان گفت پس از تنش میان دوحه و ریاض، عربستان و امارات سیاست را به حوزه ورزش کشاندند.

با این شرایط در حالی که کنفدراسیون فوتبال آسیا یک بار به نفع قطر رای صادر کرده اما بنا به اظهارات عربستانی ها رای نهایی ماه بعد صادر می شود.

رئیس فدراسیون فوتبال عربستان در این باره گفته که تحت هیچ شرایطی حاضر نیستیم سلامت بازیکنان خود را به خطر بیندازیم و حاضر به بازی در قطر نیستیم.

در چنین شرایطی اگر عربستان و امارات بر تصمیم خود پافشاری کنند مسئولان کنفدراسیون آسیا دو راه بیشتر پیش روی خود ندارند، یا باید لیگ قهرمانان را تعطیل کنند و یا به خواسته سعودی ها و دوبی نشین ها تن دهد.

منصور الانصاری دبیر کل اتحادیه فوتبال قطر اخیرا در پاسخ به اقدامات کشورهای عربستان و امارات گفته که پنج شنبه گذشته به هیئت اعزامی از کنفدراسیون آمادگی خود را نشان دادیم و گفتیم کشور ما ورزش و سیاست را باهم اشتباه نمی گیرد.

ایران در مسابقات سال گذشته پذیرفت تا نمایندگانش در لیگ قهرمانان آسیا در کشور ثالت با تیم های عربستانی دیدار کند و در حالی که امسال هم در ابتدا ای اف سی به نفع ایران رای صادر کرد اما بعدها نظر خود را به نفع صعودی ها تغییر داد تا بازهم کشوری ثالث میزبانی تیم های ایرانی را برعهده بگیرد.

در این میان تیم فوتبال استقلال کشور ترکمنستان را برای میزبانی مسابقات خود با تیم های عربستانی و اماراتی معرفی کرده است که البته برخی کارشناسان نیز انتقادات زیادی را در این خصوص مطرح کردند که نباید زیر بار زورگویی این کشورها برویم.

واعظ آتشتیانی مدیرعامل اسبق استقلال نیز در اظهارنظری گفت: ما باید مثل قطر ایستادگی کنیم، برخی دیگر نیز خواستار حمایت ایران از موضع قطر در برابر عربستان شده اند

همچنین برخی دیگر نیز با رد احتمال تعویق لیگ قهرمانان گفته اند، این لیگ به تعویق نمی افتد زیرا قدرت قطر در کنفدراسیون آسیا بیشتر است بنابراین در نهایت این دو کشور مجبور به عقب نشینی هستند.

تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا و اظهارنظر سعودی ها و اماراتی ها

چند ماه پیش بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا در جلسه اضطراری خود قانون بازی کردن در زمین بی طرف را لغو و تاکید کرد که هر تیمی باید در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه خانگی خود از تیم حریف میزبانی کند. این تصمیم AFC باعث اعتراض باشگاه‌های عربستانی و اماراتی شد.

سعودی‌ها به این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا واکنش نشان دادند و گفتند که قبول نمی‌کنند در خاک ایران با تیم‌های ایرانی به میدان بروند.

نعیم البکر، نائب رئیس کمیته برگزاری رقابت‌های لیگ عربستان، گفت‌: بازی کردن در زمین بی طرف تصمیمی است که دو دولت عربستان و امارات گرفته‌اند و باید کنفدراسیون فوتبال آسیا به آن احترام بگذارد. چنین تصمیمی برای حفظ امنیت و سلامت بازیکنان گرفته شده و نباید نادیده گرفته شود.

وی ادامه‌ داد: کنفدراسیون فوتبال آسیا نمی‌تواند کشوری را وادار به بازی کردن در کشوری دیگر کند. AFC به خوبی می داند که تیم های اماراتی و عربستانی چه اعتباری در لیگ قهرمانان آسیا دارند. در چهار دوره اخیر لیگ قهرمانان آسیا تیمی یا از عربستان و یا از امارات به فینال راه پیدا کرده و این به خوبی نشان می‌دهد که تا چه اندازه موفق بوده‌اند. ما با چنین تصمیمی مخالف هستیم.

از سوی دیگر مدیر باشگاه الوصل امارات تاکید کرد که این باشگاه تحت هیچ شرایطی در لیگ قهرمانان آسیا در ایران و قطر به میدان نخواهد رفت.

محمد العامری، مدیر باشگاه الوصل گفت‌: شرایط برای برگزاری بازی در ایران و قطر مهیا نیست و ما نمی توانیم بازیکنان خود را به این دو کشور بفرستیم.

باشگاه‌های عربستان و اماراتی یک چهارم تیم‌های شرکت کننده در لیگ قهرمانان آسیا را تشکیل می‌دهند و اگر ما کنار برویم دیگر لیگ قهرمانان قوت و اعتبار خود را از دست می‌دهد.

مدیر باشگاه الوصل در پایان اضافه کرد: AFC چگونه می‌تواند چنین تصمیمی بگیرد؟ آنها سال قبل با بازی در زمین بی طرف موافقت کردند و الان چگونه مخالف هستند؟ ما به اعتراض خود ادامه‌ می‌دهیم حتی اگر کار به جاهای باریک کشیده شود.

 تنها نمایندگان ایران و عربستان در زمین بی طرف به میدان می روند

به دنبال این اظهارات مقامات تیم های شیخ نشین بود که دبیر کل AFC اعلام کرد: تنها دیدار نماینده‌های ایران و عربستان در زمین بی طرف برگزار خواهد شد

ویندزور جان دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا در سخنانی تلویزیونی گفت:تا الان تنها بازی‌های که در زمین بی طرف برگزار می شود دیدار نماینده های ایران برابر عربستان است و بقیه تیم ها در زمین خود از تیم حریف میزبانی خواهند کرد.

این اظهارنظرها و عقب نشینی مسئولان AFC گمانه زنی های زیادی را به راه انداخته که یکی از آن ها پرداخت پول های هنگفت از سوی اسپانسرهای عربی به مسئولان کنفدراسیون آسیاست تا دلارهای عربی کارسازتر از تدبیر و منطق باشد.

 تاکید مسئولان عربستان و امارات بر بازی در زمین بی طرف مقابل تیم های ایرانی و قطری

اما در تازه ترین و آخرین اظهارنظر صورت گرفته، فدراسیون فوتبال امارات و عربستان بار دیگر تاکید کردند که به هیچ وجه در خاک قطر و ایران به میدان نخواهند رفت، آنها تهدید کردند که در غیر این صورت از لیگ قهرمانان آسیا کنار خواهند رفت.

شبکه تلویزیونی العاجل در گزارشی اعلام کرده که به احتمال خیلی زیاد در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا شاهد تغییرات زیادی باشیم. با وجود این که کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید کرده که هر کشوری (به استثنای ایران برابر عربستان) باید در خاک خود از تیم مقابل پذیرایی کنند اما اختلاف سیاسی دو کشور عربستان و امارات با قطر باعث شده تا مشکلاتی جدی در این زمینه به وجود آید.

اماراتی‌ها و عربستانی‌ها اصرار دارند که در خاک قطر به میدان نخواهند رفت.

محمد خلفان الرمیثی، رئیس هیات ورزش امارات، گفت‌: در جلسه‌ای که با فدراسیون فوتبال عربستان داشتیم به این نتیجه‌ رسیدیم که به هیچ وجه در قطر به میدان نرویم به همین خاطر به کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه نوشته‌ایم که در هیچ حالتی در خاک  قطر به میدان نمی‌رویم، حتی اگر بدترین مجازات هم برای ما در نظر گرفته شود.

وی ادامه‌ داد: ما نمی‌توانیم به مخالفت با حکومت خود بپردازیم. اگر ما را مجبور به بازی کردن در قطر کنند از لیگ قهرمانان آسیا انصراف خواهیم داد. کنفدراسیون‌های دیگری وجود دارند که از رقابت ما در آنجا استقبال زیادی می‌کنند. اسپانسرهای ما رقم بسیار بالایی به AFC می‌دهند و قطعا کناره گیری ما باعث ضرر خواهد شد.

الرمیثی در پایان گفت‌: از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواسته‌ایم که قانون بازی رفت و برگشت را لغو کند و تنها یک بازی برگزار شود. نباید ما با تیم های قطری هم گروه شویم در غیر این صورت باید بازی در زمین بی طرف برگزار شود و این خواسته نهایی ما است.

مخالفت AFC با پیشنهاد اماراتی‌ها و سعودی‌ها برای لیگ آسیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا با پیشنهاد سعودیها برای تک بازی شدن لیگ قهرمانان آسیا مخالفت کرد.

در جلسه نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا با مسئولان فوتبال قطر تاکید شد که AFC با پیشنهاد امارات و عربستان برای برگزار شدن لیگ قهرمانان آسیا بدون بازی رفت و برگشت مخالفت کرده است.

نماینده AFC در دیدار با قطری‌ها تاکید کرد که لیگ قهرمانان آسیا و دیگر رقابت‌های آسیایی به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد و فعلا هیچ تغییری در این رقابتها به وجود نمی‌آید.

 تلاش های بی نتیجه AFC برای آشتی دادن عربستان و امارات با قطر

به دنبال ایجاد اختلافات سیاسی عربستان و امارات با قطر، کنفدراسیون فوتبال آسیا با فرستادن هیاتی بلند پایه به قطر و عربستان تلاش دارد تا بین این دو کشور آشتی برقرار کند و با این توجیه که فوتبال جدای از سیاست است آنها را به بازی کردن در خانه همدیگر ملزم کند اما اماراتی‌ها و سعودی‌ها راه دیگری را در  پیش گرفته‌اند.

محمد الرمیثی، رئیس هیات ورزش امارات در این باره گفت‌: هیچ کسی نمی‌تواند ما را به بازی کردن در کشوری که آن را دوست نداریم وادار کند.

وی گفت: با وجود این که ما به رقابت در لیگ قهرمانان آسیا سخت نیاز داریم اما در قطر به میدان نمی‌رویم و کسی هم نمی‌تواند ما را مجبور به چنین کاری کند. حتی اگر قرار باشد که از این رقابت کنار گذاشته شویم و یا در قاره دیگری رقابت کنیم بازهم به چنین خواسته‌ای تن در نمی‌دهیم.

این مقام اماراتی تاکید کرد: یا بازی در زمین بی طرف و یا خداحافظ لیگ قهرمانان آسیا.

این درخواست‌های عجیب امارات و عربستان، در حالی است که  فدراسیون فوتبال قطر هم تاکید کرد که به هیچ وجه حاضر نیست در زمین بی طرف به مصاف عربستان و امارات برود تا به این ترتیب احتمال لغو لیگ قهرمانان آسیا بیشتر از همیشه قوت بگیرد.

 نگاهی به قرعه کشی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا

حدود 40 روز پیش بود که قرعه کشی فصل جدید رقابت های لیگ قهرمانان آسیا برگزار و تیم های حاضر در این رقابت ها حریفان خود را شناختند.

گروه بندی تیم های حاضر در غرب آسیا به این شرح است:

گروه۱: الجزیره امارات، الاهلی عربستان، تراکتورسازی ایران و برنده پاختاکور ازبکستان و الغرافه قطر

گروه۲:الدحیل قطر، الوحده امارات، لوکوموتیو ازبکستان، برنده ذوب آهن ایران و آیزوال هند

گروه۳:پرسپولیس ایران، السد قطر، الوصل امارات، برنده نسف قارشی ازبکستان و الفیصل اردن

گروه۴:الهلال عربستان، استقلال تهران، الریان قطر، برنده العین امارات و ملکیه بحرین

مسابقات مرحله پلی آف برای مشخص شدن چهار تیم نهایی روز سه شنبه 10 بهمن برگزار شود که ذوب آهن اصفهان نماینده کشورمان در این مرحله از ساعت 17 میزبان حریف هندی خواهد بود.

هفته اول رقابت های لیگ قهرمانان آسیا البته اگر لغو نشود نیز روزهای دوشنبه 23 بهمن و سه شنبه 24 بهمن برگزار می شود.

در این هفته روز دوشنبه 23 بهمن تراکتورسازی تبریز میزبان الاهلی عربستان خواهد بود و تیم ذوب آهن نیز در صورت راه یابی به مرحله نهایی مهمان ادحیل قطر است.

روز سه شنبه 24 بهمن نیز پرسپولیس در خانه به مصاف برنده نسف قارشی ازبکستان و الفصیلی اردن می رود و استقلال هم مهمان الریان قطر خواهد بود.

,

این قائله سعودی ها و اماراتی ها آنجنان در هفته های اخیر بالا گرفته است که حتی خبر لغو رقابت های امسال لیگ قهرمانان آسیا نیز به گوش می رسد.

بر کسی پوشیده نیست که این درگیری های فوتبالی بعد از مسائل سیاسی به وجود آمد به طوری که می توان گفت پس از تنش میان دوحه و ریاض، عربستان و امارات سیاست را به حوزه ورزش کشاندند.

با این شرایط در حالی که کنفدراسیون فوتبال آسیا یک بار به نفع قطر رای صادر کرده اما بنا به اظهارات عربستانی ها رای نهایی ماه بعد صادر می شود.

رئیس فدراسیون فوتبال عربستان در این باره گفته که تحت هیچ شرایطی حاضر نیستیم سلامت بازیکنان خود را به خطر بیندازیم و حاضر به بازی در قطر نیستیم.

در چنین شرایطی اگر عربستان و امارات بر تصمیم خود پافشاری کنند مسئولان کنفدراسیون آسیا دو راه بیشتر پیش روی خود ندارند، یا باید لیگ قهرمانان را تعطیل کنند و یا به خواسته سعودی ها و دوبی نشین ها تن دهد.

منصور الانصاری دبیر کل اتحادیه فوتبال قطر اخیرا در پاسخ به اقدامات کشورهای عربستان و امارات گفته که پنج شنبه گذشته به هیئت اعزامی از کنفدراسیون آمادگی خود را نشان دادیم و گفتیم کشور ما ورزش و سیاست را باهم اشتباه نمی گیرد.

ایران در مسابقات سال گذشته پذیرفت تا نمایندگانش در لیگ قهرمانان آسیا در کشور ثالت با تیم های عربستانی دیدار کند و در حالی که امسال هم در ابتدا ای اف سی به نفع ایران رای صادر کرد اما بعدها نظر خود را به نفع صعودی ها تغییر داد تا بازهم کشوری ثالث میزبانی تیم های ایرانی را برعهده بگیرد.

در این میان تیم فوتبال استقلال کشور ترکمنستان را برای میزبانی مسابقات خود با تیم های عربستانی و اماراتی معرفی کرده است که البته برخی کارشناسان نیز انتقادات زیادی را در این خصوص مطرح کردند که نباید زیر بار زورگویی این کشورها برویم.

واعظ آتشتیانی مدیرعامل اسبق استقلال نیز در اظهارنظری گفت: ما باید مثل قطر ایستادگی کنیم، برخی دیگر نیز خواستار حمایت ایران از موضع قطر در برابر عربستان شده اند

همچنین برخی دیگر نیز با رد احتمال تعویق لیگ قهرمانان گفته اند، این لیگ به تعویق نمی افتد زیرا قدرت قطر در کنفدراسیون آسیا بیشتر است بنابراین در نهایت این دو کشور مجبور به عقب نشینی هستند.

تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا و اظهارنظر سعودی ها و اماراتی ها

چند ماه پیش بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا در جلسه اضطراری خود قانون بازی کردن در زمین بی طرف را لغو و تاکید کرد که هر تیمی باید در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه خانگی خود از تیم حریف میزبانی کند. این تصمیم AFC باعث اعتراض باشگاه‌های عربستانی و اماراتی شد.

سعودی‌ها به این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا واکنش نشان دادند و گفتند که قبول نمی‌کنند در خاک ایران با تیم‌های ایرانی به میدان بروند.

نعیم البکر، نائب رئیس کمیته برگزاری رقابت‌های لیگ عربستان، گفت‌: بازی کردن در زمین بی طرف تصمیمی است که دو دولت عربستان و امارات گرفته‌اند و باید کنفدراسیون فوتبال آسیا به آن احترام بگذارد. چنین تصمیمی برای حفظ امنیت و سلامت بازیکنان گرفته شده و نباید نادیده گرفته شود.

وی ادامه‌ داد: کنفدراسیون فوتبال آسیا نمی‌تواند کشوری را وادار به بازی کردن در کشوری دیگر کند. AFC به خوبی می داند که تیم های اماراتی و عربستانی چه اعتباری در لیگ قهرمانان آسیا دارند. در چهار دوره اخیر لیگ قهرمانان آسیا تیمی یا از عربستان و یا از امارات به فینال راه پیدا کرده و این به خوبی نشان می‌دهد که تا چه اندازه موفق بوده‌اند. ما با چنین تصمیمی مخالف هستیم.

از سوی دیگر مدیر باشگاه الوصل امارات تاکید کرد که این باشگاه تحت هیچ شرایطی در لیگ قهرمانان آسیا در ایران و قطر به میدان نخواهد رفت.

محمد العامری، مدیر باشگاه الوصل گفت‌: شرایط برای برگزاری بازی در ایران و قطر مهیا نیست و ما نمی توانیم بازیکنان خود را به این دو کشور بفرستیم.

باشگاه‌های عربستان و اماراتی یک چهارم تیم‌های شرکت کننده در لیگ قهرمانان آسیا را تشکیل می‌دهند و اگر ما کنار برویم دیگر لیگ قهرمانان قوت و اعتبار خود را از دست می‌دهد.

مدیر باشگاه الوصل در پایان اضافه کرد: AFC چگونه می‌تواند چنین تصمیمی بگیرد؟ آنها سال قبل با بازی در زمین بی طرف موافقت کردند و الان چگونه مخالف هستند؟ ما به اعتراض خود ادامه‌ می‌دهیم حتی اگر کار به جاهای باریک کشیده شود.

 تنها نمایندگان ایران و عربستان در زمین بی طرف به میدان می روند

به دنبال این اظهارات مقامات تیم های شیخ نشین بود که دبیر کل AFC اعلام کرد: تنها دیدار نماینده‌های ایران و عربستان در زمین بی طرف برگزار خواهد شد

ویندزور جان دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا در سخنانی تلویزیونی گفت:تا الان تنها بازی‌های که در زمین بی طرف برگزار می شود دیدار نماینده های ایران برابر عربستان است و بقیه تیم ها در زمین خود از تیم حریف میزبانی خواهند کرد.

این اظهارنظرها و عقب نشینی مسئولان AFC گمانه زنی های زیادی را به راه انداخته که یکی از آن ها پرداخت پول های هنگفت از سوی اسپانسرهای عربی به مسئولان کنفدراسیون آسیاست تا دلارهای عربی کارسازتر از تدبیر و منطق باشد.

 تاکید مسئولان عربستان و امارات بر بازی در زمین بی طرف مقابل تیم های ایرانی و قطری

اما در تازه ترین و آخرین اظهارنظر صورت گرفته، فدراسیون فوتبال امارات و عربستان بار دیگر تاکید کردند که به هیچ وجه در خاک قطر و ایران به میدان نخواهند رفت، آنها تهدید کردند که در غیر این صورت از لیگ قهرمانان آسیا کنار خواهند رفت.

شبکه تلویزیونی العاجل در گزارشی اعلام کرده که به احتمال خیلی زیاد در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا شاهد تغییرات زیادی باشیم. با وجود این که کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید کرده که هر کشوری (به استثنای ایران برابر عربستان) باید در خاک خود از تیم مقابل پذیرایی کنند اما اختلاف سیاسی دو کشور عربستان و امارات با قطر باعث شده تا مشکلاتی جدی در این زمینه به وجود آید.

اماراتی‌ها و عربستانی‌ها اصرار دارند که در خاک قطر به میدان نخواهند رفت.

محمد خلفان الرمیثی، رئیس هیات ورزش امارات، گفت‌: در جلسه‌ای که با فدراسیون فوتبال عربستان داشتیم به این نتیجه‌ رسیدیم که به هیچ وجه در قطر به میدان نرویم به همین خاطر به کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه نوشته‌ایم که در هیچ حالتی در خاک  قطر به میدان نمی‌رویم، حتی اگر بدترین مجازات هم برای ما در نظر گرفته شود.

وی ادامه‌ داد: ما نمی‌توانیم به مخالفت با حکومت خود بپردازیم. اگر ما را مجبور به بازی کردن در قطر کنند از لیگ قهرمانان آسیا انصراف خواهیم داد. کنفدراسیون‌های دیگری وجود دارند که از رقابت ما در آنجا استقبال زیادی می‌کنند. اسپانسرهای ما رقم بسیار بالایی به AFC می‌دهند و قطعا کناره گیری ما باعث ضرر خواهد شد.

الرمیثی در پایان گفت‌: از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواسته‌ایم که قانون بازی رفت و برگشت را لغو کند و تنها یک بازی برگزار شود. نباید ما با تیم های قطری هم گروه شویم در غیر این صورت باید بازی در زمین بی طرف برگزار شود و این خواسته نهایی ما است.

مخالفت AFC با پیشنهاد اماراتی‌ها و سعودی‌ها برای لیگ آسیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا با پیشنهاد سعودیها برای تک بازی شدن لیگ قهرمانان آسیا مخالفت کرد.

در جلسه نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا با مسئولان فوتبال قطر تاکید شد که AFC با پیشنهاد امارات و عربستان برای برگزار شدن لیگ قهرمانان آسیا بدون بازی رفت و برگشت مخالفت کرده است.

نماینده AFC در دیدار با قطری‌ها تاکید کرد که لیگ قهرمانان آسیا و دیگر رقابت‌های آسیایی به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد و فعلا هیچ تغییری در این رقابتها به وجود نمی‌آید.

 تلاش های بی نتیجه AFC برای آشتی دادن عربستان و امارات با قطر

به دنبال ایجاد اختلافات سیاسی عربستان و امارات با قطر، کنفدراسیون فوتبال آسیا با فرستادن هیاتی بلند پایه به قطر و عربستان تلاش دارد تا بین این دو کشور آشتی برقرار کند و با این توجیه که فوتبال جدای از سیاست است آنها را به بازی کردن در خانه همدیگر ملزم کند اما اماراتی‌ها و سعودی‌ها راه دیگری را در  پیش گرفته‌اند.

محمد الرمیثی، رئیس هیات ورزش امارات در این باره گفت‌: هیچ کسی نمی‌تواند ما را به بازی کردن در کشوری که آن را دوست نداریم وادار کند.

وی گفت: با وجود این که ما به رقابت در لیگ قهرمانان آسیا سخت نیاز داریم اما در قطر به میدان نمی‌رویم و کسی هم نمی‌تواند ما را مجبور به چنین کاری کند. حتی اگر قرار باشد که از این رقابت کنار گذاشته شویم و یا در قاره دیگری رقابت کنیم بازهم به چنین خواسته‌ای تن در نمی‌دهیم.

این مقام اماراتی تاکید کرد: یا بازی در زمین بی طرف و یا خداحافظ لیگ قهرمانان آسیا.

این درخواست‌های عجیب امارات و عربستان، در حالی است که  فدراسیون فوتبال قطر هم تاکید کرد که به هیچ وجه حاضر نیست در زمین بی طرف به مصاف عربستان و امارات برود تا به این ترتیب احتمال لغو لیگ قهرمانان آسیا بیشتر از همیشه قوت بگیرد.

 نگاهی به قرعه کشی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا

حدود 40 روز پیش بود که قرعه کشی فصل جدید رقابت های لیگ قهرمانان آسیا برگزار و تیم های حاضر در این رقابت ها حریفان خود را شناختند.

گروه بندی تیم های حاضر در غرب آسیا به این شرح است:

گروه۱: الجزیره امارات، الاهلی عربستان، تراکتورسازی ایران و برنده پاختاکور ازبکستان و الغرافه قطر

گروه۲:الدحیل قطر، الوحده امارات، لوکوموتیو ازبکستان، برنده ذوب آهن ایران و آیزوال هند

گروه۳:پرسپولیس ایران، السد قطر، الوصل امارات، برنده نسف قارشی ازبکستان و الفیصل اردن

گروه۴:الهلال عربستان، استقلال تهران، الریان قطر، برنده العین امارات و ملکیه بحرین

مسابقات مرحله پلی آف برای مشخص شدن چهار تیم نهایی روز سه شنبه 10 بهمن برگزار شود که ذوب آهن اصفهان نماینده کشورمان در این مرحله از ساعت 17 میزبان حریف هندی خواهد بود.

هفته اول رقابت های لیگ قهرمانان آسیا البته اگر لغو نشود نیز روزهای دوشنبه 23 بهمن و سه شنبه 24 بهمن برگزار می شود.

در این هفته روز دوشنبه 23 بهمن تراکتورسازی تبریز میزبان الاهلی عربستان خواهد بود و تیم ذوب آهن نیز در صورت راه یابی به مرحله نهایی مهمان ادحیل قطر است.

روز سه شنبه 24 بهمن نیز پرسپولیس در خانه به مصاف برنده نسف قارشی ازبکستان و الفصیلی اردن می رود و استقلال هم مهمان الریان قطر خواهد بود.

,

این قائله سعودی ها و اماراتی ها آنجنان در هفته های اخیر بالا گرفته است که حتی خبر لغو رقابت های امسال لیگ قهرمانان آسیا نیز به گوش می رسد.

,

بر کسی پوشیده نیست که این درگیری های فوتبالی بعد از مسائل سیاسی به وجود آمد به طوری که می توان گفت پس از تنش میان دوحه و ریاض، عربستان و امارات سیاست را به حوزه ورزش کشاندند.

,

با این شرایط در حالی که کنفدراسیون فوتبال آسیا یک بار به نفع قطر رای صادر کرده اما بنا به اظهارات عربستانی ها رای نهایی ماه بعد صادر می شود.

,

رئیس فدراسیون فوتبال عربستان در این باره گفته که تحت هیچ شرایطی حاضر نیستیم سلامت بازیکنان خود را به خطر بیندازیم و حاضر به بازی در قطر نیستیم.

,

در چنین شرایطی اگر عربستان و امارات بر تصمیم خود پافشاری کنند مسئولان کنفدراسیون آسیا دو راه بیشتر پیش روی خود ندارند، یا باید لیگ قهرمانان را تعطیل کنند و یا به خواسته سعودی ها و دوبی نشین ها تن دهد.

,

منصور الانصاری دبیر کل اتحادیه فوتبال قطر اخیرا در پاسخ به اقدامات کشورهای عربستان و امارات گفته که پنج شنبه گذشته به هیئت اعزامی از کنفدراسیون آمادگی خود را نشان دادیم و گفتیم کشور ما ورزش و سیاست را باهم اشتباه نمی گیرد.

,

ایران در مسابقات سال گذشته پذیرفت تا نمایندگانش در لیگ قهرمانان آسیا در کشور ثالت با تیم های عربستانی دیدار کند و در حالی که امسال هم در ابتدا ای اف سی به نفع ایران رای صادر کرد اما بعدها نظر خود را به نفع صعودی ها تغییر داد تا بازهم کشوری ثالث میزبانی تیم های ایرانی را برعهده بگیرد.

,

در این میان تیم فوتبال استقلال کشور ترکمنستان را برای میزبانی مسابقات خود با تیم های عربستانی و اماراتی معرفی کرده است که البته برخی کارشناسان نیز انتقادات زیادی را در این خصوص مطرح کردند که نباید زیر بار زورگویی این کشورها برویم.

,

واعظ آتشتیانی مدیرعامل اسبق استقلال نیز در اظهارنظری گفت: ما باید مثل قطر ایستادگی کنیم، برخی دیگر نیز خواستار حمایت ایران از موضع قطر در برابر عربستان شده اند

,

همچنین برخی دیگر نیز با رد احتمال تعویق لیگ قهرمانان گفته اند، این لیگ به تعویق نمی افتد زیرا قدرت قطر در کنفدراسیون آسیا بیشتر است بنابراین در نهایت این دو کشور مجبور به عقب نشینی هستند.

,

تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا و اظهارنظر سعودی ها و اماراتی ها

,

چند ماه پیش بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا در جلسه اضطراری خود قانون بازی کردن در زمین بی طرف را لغو و تاکید کرد که هر تیمی باید در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه خانگی خود از تیم حریف میزبانی کند. این تصمیم AFC باعث اعتراض باشگاه‌های عربستانی و اماراتی شد.

,

سعودی‌ها به این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا واکنش نشان دادند و گفتند که قبول نمی‌کنند در خاک ایران با تیم‌های ایرانی به میدان بروند.

,

نعیم البکر، نائب رئیس کمیته برگزاری رقابت‌های لیگ عربستان، گفت‌: بازی کردن در زمین بی طرف تصمیمی است که دو دولت عربستان و امارات گرفته‌اند و باید کنفدراسیون فوتبال آسیا به آن احترام بگذارد. چنین تصمیمی برای حفظ امنیت و سلامت بازیکنان گرفته شده و نباید نادیده گرفته شود.

,

وی ادامه‌ داد: کنفدراسیون فوتبال آسیا نمی‌تواند کشوری را وادار به بازی کردن در کشوری دیگر کند. AFC به خوبی می داند که تیم های اماراتی و عربستانی چه اعتباری در لیگ قهرمانان آسیا دارند. در چهار دوره اخیر لیگ قهرمانان آسیا تیمی یا از عربستان و یا از امارات به فینال راه پیدا کرده و این به خوبی نشان می‌دهد که تا چه اندازه موفق بوده‌اند. ما با چنین تصمیمی مخالف هستیم.

,

از سوی دیگر مدیر باشگاه الوصل امارات تاکید کرد که این باشگاه تحت هیچ شرایطی در لیگ قهرمانان آسیا در ایران و قطر به میدان نخواهد رفت.

,

محمد العامری، مدیر باشگاه الوصل گفت‌: شرایط برای برگزاری بازی در ایران و قطر مهیا نیست و ما نمی توانیم بازیکنان خود را به این دو کشور بفرستیم.

,

باشگاه‌های عربستان و اماراتی یک چهارم تیم‌های شرکت کننده در لیگ قهرمانان آسیا را تشکیل می‌دهند و اگر ما کنار برویم دیگر لیگ قهرمانان قوت و اعتبار خود را از دست می‌دهد.

,

مدیر باشگاه الوصل در پایان اضافه کرد: AFC چگونه می‌تواند چنین تصمیمی بگیرد؟ آنها سال قبل با بازی در زمین بی طرف موافقت کردند و الان چگونه مخالف هستند؟ ما به اعتراض خود ادامه‌ می‌دهیم حتی اگر کار به جاهای باریک کشیده شود.

,

 تنها نمایندگان ایران و عربستان در زمین بی طرف به میدان می روند

,

به دنبال این اظهارات مقامات تیم های شیخ نشین بود که دبیر کل AFC اعلام کرد: تنها دیدار نماینده‌های ایران و عربستان در زمین بی طرف برگزار خواهد شد

,

ویندزور جان دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا در سخنانی تلویزیونی گفت:تا الان تنها بازی‌های که در زمین بی طرف برگزار می شود دیدار نماینده های ایران برابر عربستان است و بقیه تیم ها در زمین خود از تیم حریف میزبانی خواهند کرد.

,

این اظهارنظرها و عقب نشینی مسئولان AFC گمانه زنی های زیادی را به راه انداخته که یکی از آن ها پرداخت پول های هنگفت از سوی اسپانسرهای عربی به مسئولان کنفدراسیون آسیاست تا دلارهای عربی کارسازتر از تدبیر و منطق باشد.

,

 تاکید مسئولان عربستان و امارات بر بازی در زمین بی طرف مقابل تیم های ایرانی و قطری

,

اما در تازه ترین و آخرین اظهارنظر صورت گرفته، فدراسیون فوتبال امارات و عربستان بار دیگر تاکید کردند که به هیچ وجه در خاک قطر و ایران به میدان نخواهند رفت، آنها تهدید کردند که در غیر این صورت از لیگ قهرمانان آسیا کنار خواهند رفت.

,

شبکه تلویزیونی العاجل در گزارشی اعلام کرده که به احتمال خیلی زیاد در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا شاهد تغییرات زیادی باشیم. با وجود این که کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید کرده که هر کشوری (به استثنای ایران برابر عربستان) باید در خاک خود از تیم مقابل پذیرایی کنند اما اختلاف سیاسی دو کشور عربستان و امارات با قطر باعث شده تا مشکلاتی جدی در این زمینه به وجود آید.

,

اماراتی‌ها و عربستانی‌ها اصرار دارند که در خاک قطر به میدان نخواهند رفت.

,

محمد خلفان الرمیثی، رئیس هیات ورزش امارات، گفت‌: در جلسه‌ای که با فدراسیون فوتبال عربستان داشتیم به این نتیجه‌ رسیدیم که به هیچ وجه در قطر به میدان نرویم به همین خاطر به کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه نوشته‌ایم که در هیچ حالتی در خاک  قطر به میدان نمی‌رویم، حتی اگر بدترین مجازات هم برای ما در نظر گرفته شود.

,

وی ادامه‌ داد: ما نمی‌توانیم به مخالفت با حکومت خود بپردازیم. اگر ما را مجبور به بازی کردن در قطر کنند از لیگ قهرمانان آسیا انصراف خواهیم داد. کنفدراسیون‌های دیگری وجود دارند که از رقابت ما در آنجا استقبال زیادی می‌کنند. اسپانسرهای ما رقم بسیار بالایی به AFC می‌دهند و قطعا کناره گیری ما باعث ضرر خواهد شد.

,

الرمیثی در پایان گفت‌: از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواسته‌ایم که قانون بازی رفت و برگشت را لغو کند و تنها یک بازی برگزار شود. نباید ما با تیم های قطری هم گروه شویم در غیر این صورت باید بازی در زمین بی طرف برگزار شود و این خواسته نهایی ما است.

,

مخالفت AFC با پیشنهاد اماراتی‌ها و سعودی‌ها برای لیگ آسیا

,

کنفدراسیون فوتبال آسیا با پیشنهاد سعودیها برای تک بازی شدن لیگ قهرمانان آسیا مخالفت کرد.

,

در جلسه نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا با مسئولان فوتبال قطر تاکید شد که AFC با پیشنهاد امارات و عربستان برای برگزار شدن لیگ قهرمانان آسیا بدون بازی رفت و برگشت مخالفت کرده است.

,

نماینده AFC در دیدار با قطری‌ها تاکید کرد که لیگ قهرمانان آسیا و دیگر رقابت‌های آسیایی به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد و فعلا هیچ تغییری در این رقابتها به وجود نمی‌آید.

,

 تلاش های بی نتیجه AFC برای آشتی دادن عربستان و امارات با قطر

,

به دنبال ایجاد اختلافات سیاسی عربستان و امارات با قطر، کنفدراسیون فوتبال آسیا با فرستادن هیاتی بلند پایه به قطر و عربستان تلاش دارد تا بین این دو کشور آشتی برقرار کند و با این توجیه که فوتبال جدای از سیاست است آنها را به بازی کردن در خانه همدیگر ملزم کند اما اماراتی‌ها و سعودی‌ها راه دیگری را در  پیش گرفته‌اند.

,

محمد الرمیثی، رئیس هیات ورزش امارات در این باره گفت‌: هیچ کسی نمی‌تواند ما را به بازی کردن در کشوری که آن را دوست نداریم وادار کند.

,

وی گفت: با وجود این که ما به رقابت در لیگ قهرمانان آسیا سخت نیاز داریم اما در قطر به میدان نمی‌رویم و کسی هم نمی‌تواند ما را مجبور به چنین کاری کند. حتی اگر قرار باشد که از این رقابت کنار گذاشته شویم و یا در قاره دیگری رقابت کنیم بازهم به چنین خواسته‌ای تن در نمی‌دهیم.

,

این مقام اماراتی تاکید کرد: یا بازی در زمین بی طرف و یا خداحافظ لیگ قهرمانان آسیا.

,

این درخواست‌های عجیب امارات و عربستان، در حالی است که  فدراسیون فوتبال قطر هم تاکید کرد که به هیچ وجه حاضر نیست در زمین بی طرف به مصاف عربستان و امارات برود تا به این ترتیب احتمال لغو لیگ قهرمانان آسیا بیشتر از همیشه قوت بگیرد.

,

 نگاهی به قرعه کشی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا

,

حدود 40 روز پیش بود که قرعه کشی فصل جدید رقابت های لیگ قهرمانان آسیا برگزار و تیم های حاضر در این رقابت ها حریفان خود را شناختند.

,

گروه بندی تیم های حاضر در غرب آسیا به این شرح است:

,

گروه۱: الجزیره امارات، الاهلی عربستان، تراکتورسازی ایران و برنده پاختاکور ازبکستان و الغرافه قطر

,

گروه۲:الدحیل قطر، الوحده امارات، لوکوموتیو ازبکستان، برنده ذوب آهن ایران و آیزوال هند

,

گروه۳:پرسپولیس ایران، السد قطر، الوصل امارات، برنده نسف قارشی ازبکستان و الفیصل اردن

,

گروه۴:الهلال عربستان، استقلال تهران، الریان قطر، برنده العین امارات و ملکیه بحرین

,

مسابقات مرحله پلی آف برای مشخص شدن چهار تیم نهایی روز سه شنبه 10 بهمن برگزار شود که ذوب آهن اصفهان نماینده کشورمان در این مرحله از ساعت 17 میزبان حریف هندی خواهد بود.

,

هفته اول رقابت های لیگ قهرمانان آسیا البته اگر لغو نشود نیز روزهای دوشنبه 23 بهمن و سه شنبه 24 بهمن برگزار می شود.

,

در این هفته روز دوشنبه 23 بهمن تراکتورسازی تبریز میزبان الاهلی عربستان خواهد بود و تیم ذوب آهن نیز در صورت راه یابی به مرحله نهایی مهمان ادحیل قطر است.

,

روز سه شنبه 24 بهمن نیز پرسپولیس در خانه به مصاف برنده نسف قارشی ازبکستان و الفصیلی اردن می رود و استقلال هم مهمان الریان قطر خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه