اخبار داغ

بحران هویتی و نفوذ فرهنگ بیگانه بزرگترین آسیب اجتماعی در میان جوانان امروزی

بحران هویتی و نفوذ فرهنگ بیگانه بزرگترین آسیب اجتماعی در میان جوانان امروزی
مسئؤلان و دلسوزان امر به هوش باشید لیاقت جوان ایرانی غوطه ور شدن در منجلاب آسیبها ومحو شدن در بحرانه نیست جوان ایرانی شایسته پیشرفت است ، استحقاق بهترینها را دارد با همتی جدید ...
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، پیرامون مبحث آسیبهای اجتماعی سخن بسیار است در جامعه امروز یکی از بیشترین دغدغها مسئله آسیبهای اجتماعی ، ریشه یابی ، تقصیر ها ومقصرهاست ، آسیب  شناسی  اجتماعی که امروزه با توسعه انقلاب صنعتی ودر نتیجه گسترش نیازافراد در جامعه و افزایش ناکامی ها ومحرومیتها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است ،  درواقع مطالعه  و ریشه یابی بی نظمی ها  ، ناهنجاریها و  اختلات در جامعه همان رسالت آسیب شناسی اجتماعی است ، یکی از مسائل مهمی که  در ایجاد وافزایش آسیبهای اجتماعی مؤثر است مسئله کم رنگ شدن  اعتقادات وباورهای دینی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل،,

 

,

 

,

 اصلآ در جامعه ای که دین شاخصه ای اصلی ومتمایز کننده مهمی است نمیتوان از تأثیر بی بدیلش بر تمام مسائل چشم پوشید ، با نگاهی اجمالی به وضعیت جامعه واز سوی تحلیل مسائل اجتماعی در می یابیم هر جا دین  ویا به تعبیری باورهای دینی واعتقادات مذهبی کمرنگ شده ظهور وبروز آسیبهای اجتماعی بیشتر می شود.

,

 

,

 

,

 

,

 برای مثال کسی که پایبند اصول واخلاقیات برپایه تدین وخداترسی است آیا هرگز در زندگی مشترک به سوی سراب خیانت کشیده می شود؟  تا مسبب فروپاشی کانون زندگی وکشیده شدن به قهقرای طلاق این بدترین ومکروه ترین حلال خدا که معالأسف به شدت هم به عنوان یک آسیب اجتماعی روبه افزایش است کشیده شود؟ 

,

 

,

 

,

 

,

 آیا می شود منکر این واقعیت شد که تعداد  چوانان  متدین ومعتقد گرفتار در منجلاب اعتیاد به مراتب کمتراز سایر جوانان است ، این بلای خانمان سوز که در جامعه امروز به عنوان یکی دیگر از آسیبهای اجتماعی از آن یا د می شود؟

,

 

,

 

,

هر گز با خود اندیشیده اید که انسان دیندار وبا دیانت وقتی در بحران قرار می گیرد به جای فکر کردن به خودکشی ( این آسیب اجتماعی بزرگ امروز ) با توکل به ذات اقدس الهی وتدبر در حکمت ومصلت ، تدبیری می اندشد وراه چاره ای می یابد نه اینکه تصور کند با عمل قبیح خود کشی می توان همه چیز را فیصله داد ، ریشه یابی تمامی مسائل حوزه آسبیهای اجتماعی ما را به یک نقطه مشترک می رساند ( جامعه معتقد به ارزشها پاک تراز سایر  جوامع نسبت به آسیبهای اجتماعی است) براستی  دشمن هم مسئله مهمی را مورد هدف قرار داده است نشانه گرفتن دین در جوامع اسلامی ، بستری فراهم آورده است در راستای افزایش آسیبها ، دین داری جوان ما همیشه دغدغه وخار چشم دد منشا ن بوده وهست پس خلاف انتظار نیست که همه هم وغم شان را صرف برنامه ریزی در راستای ضربه زدن به  باورها انجام دهند ،  ریشه باورها که سست شود پرده های حیا  پاره می شود  اختلات در محرم ونامحرم ، بد حجابی ، تمایل به دوستی های خیابانی آتقدر افزایش می یابد واینقدر گرفتار آسیبها وبحرانها می شویم که حتی یادمان می رود این مسائل ریشه در کجا داشته است ؟ 

,

 

,

 

,

نکته قابل ذکر اینجا است که دشمن از هیچ تلاشی واستفاده از هیچ ابزاری در راستای رسیدن به مقاصد پلید خود فروگزار نیست؟ از فضای مجازی گرفته تا دنیای واقعی پر می شود از نیرنگ کذایی غرب ، وما غافلیم در جبهه حساس فرهنگی بدون تدبیر وبرنامه ریزی ، بدون راهکار وایده نظاره گریم وفقط آمار می گیریم ، از آمار وحشتناک طلاق ، تا روسپی گری واعتیاد و... می گذاریم به جوانان مان القا کنند که اعتقاد دینی هم گاهی پوسیده می شود ونه در قالب لفاظی وکلام بلکه در قالب برنامه ریزی اصولی فرهنگی وتربیتی وآموزشی آنقدر دست خالی مینشینیم ودست دست می کمنیم که جامعه زیر بار همه نوع آسیب کمر خم کند.

,

 

,

 

,

واقعأ دلسوزان امر کجا هستند آیا جز ارائه آمار وارقام در حوزه آسیبهای اجتماعی تجزیه وتحلیل دقیق وکالبد شکافانه انجام گرفته شده ؟ آیا با حضور اساتید ،جامعه شناسان ، کارشناسان مذهبی وروانشاسان این همه بحران به چالش کشیده شده است؟ آیا به فکر صرف وقت وهزینه در راستای تقلیل این آسیبها به تمام معنا هستیم یا اینکه با سکوت وفقط اظهار نگرانی میدان را برای بیگانه وافکار واعمالش خالی  می گزاریم .

,

 

,

 

,

 در بخش دوم این یادداشت به عامل دوم ومهم دئیگری اشاره خواهم کرد که تآثیر بسزای در افزایش آسیبهای اجتماعی دارد وآن بحران بی هویتی است که متدسفانه چنان در بین جوانان ما قوت یافته است که چوان در سردگمی مطلق به سر می برد ، آیا سعی کردیم در برنامه های درسی یا فعالیتهای تربیتی وفرهنگی از چوان ایرانی ، از اصالت وفرهنگ این مرز وبوم چنان تصویری بسازیم که جوان ایرانی به ملیت وهویت خود ببالد ودر بحران بی هویتی دست وپا نزند؟ از اسطوره ها گفتیم ، پیشینه قهرمانان ملی را بازگو کردید؟ آیا دینمان نسبت به شهدا ادا شد ؟ آیا توانستیم به وضوح ذوبدون اجحاف در حق شهدا از سویدای اعتقادات مدافعان حرم حرف زدیم ؟

,

 

,

 

,

 آیا حق مطلب در باره نجابت اقوام ایرانی در رسانه ها، در آموزشها، در تدریسها وتحلیلها ، در رمانها وسریالها وآثار فاخر هنری به گونه ای ادا شده است که جوان ما با افتخار از ایرانی بودن خود دفاع کند ونه اینکه به دنبال هویت چون مسیر گم کرده ای به غربیون رو بیاورد ؟

,

 

,

 آیا ارزشها رابه شیوه ای شیرین تحلیل وتفسیر کردیم که حلاوتش چنان به عمق جان جوان مان خوش بیاید که حاضر نشود به هیچ عنوان مسیرش را کج کند تا آنجا که سر از ناکجا آباد درآورد وتا زه آنوقت همگی مسإل ودغدغه مند شویم که کی ، کجا وچگونه قافیه را باختیم ؟ براست کجا دست جوانمان را راه کردیم ؟ کجا کم آوردیم ؟ کجا کوتاه آمدیم ؟ کچا دیگر دلسوز نبودیم وماسک بی تفاوتفی زدیم که این همه آسیب اجتماعی دامن گیر شد ، آیا صرفآ صنعتی شدن وروبه رشدبودن  جامعه عامل این آسبهاست ؟

,

 

,

 

,

 آیا این همه ارزش وآرمان واعتقاد والا ، این همه شهید ، این همه دستاورد ناب با برنامه ریزی معقول وموجهه ، با جبهه فرفنگی پویا وکارآمد ، با مدیریت جهادی در همه ابعاد ، ومهمتر از همه با الهام از منویات فرزانه دوران امام خامنه ای ( مدظله العالی ) نمی تواند با ریشه آسیبها مقابه کند؟

,

 

,

 

,

مسئؤلان ، یادگاران انقلاب ، دلسوزان امر به هوش باشید لیاقت جوان ایرانی غوطه ور شدن در منجلاب آسیبها ومحو شدن در بحرانه نیست جوان ایرانی شایسته پیشرفت است ، استحقاق بهترینها را دارد با همیتی جدید ، تکیه برارزشها و راه را دوباره برای تعالی جوانان باز کنیم ونگذاریم بیگانگان کور باطن سرسوزنی زمام فرهنگ ما را به دست گیرند بی شک خدا با ماست.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه