اخبار داغ

راه ناتمام کاستان14 ساله شد/ بهره برداری راه کاستان چشم انتظار 2 میلیارد تومان اعتبار

راه ناتمام کاستان14 ساله شد/ بهره برداری راه کاستان چشم انتظار 2 میلیارد تومان اعتبار
به گفته جوانان روستا، ساخت راه این روستا برای آنان از کودکی به خاطره تبدیل شده، خاطرات جاده نیمه تمام. از سال 1383، پروژه آسفالت روستای زرد و کاستان که از انتهای شهرآباد کرد آغاز می شد، سال هاست که به پایان نرسیده و هر چند سال پیمانکاران آمده و نیامده کار را نیمه تمام رها می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه خبری آشخانه، در توسعه روستایی هدف بهبود وضع روستائیان است . برای رسیدن به این هدف باید توانایی روستائیان را در استفاده بهینه از منابع آب و زمین و سرمایه افزایش دهیم تا بتوانند با افزایش تولیدات کشاورزی و فروش مازاد محصولات ، سطح زندگی خود را بالا ببرند. ساخت ، ترمیم و توسعه راههای روستایی به عنوان یک کار زیربنایی زمینه را برای دستیابی به اهداف بالا فراهم می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری آشخانه, پایگاه خبری آشخانه,

روستای کاستان یکی از روستاهای زیبای شهرستان مانه و سملقان است که در فاصله 60 کیلومتری از شهر آشخانه قرار دارد. یکی از مشکلات این روستا راه دسترسی به این روستا است.

,

به گفته جوانان روستا، ساخت راه این روستا برای آنان از کودکی به خاطره تبدیل شده، خاطرات جاده نیمه تمام. از سال 1383، پروژه آسفالت روستای زرد و کاستان که از انتهای شهرآباد کرد آغاز می شد، سال هاست که به پایان نرسیده و هر چند سال پیمانکاران آمده و نیامده کار را نیمه تمام رها می کنند.

,

اکنون این راه نا تمام 13 ساله، در فاصله 6 کیلومتری روستای کاستان با وجود زیرسازی و مراحل انتهایی پایان پروژه، متوقف شده و این حکایت هم چنان باقیست و اهالی روستا در انتظار شکسته شدن طلسم این راه.

,

 

,

, ,

 

,

سجاد کارگری از جوانان فعالان اجتماعی این روستا، می گوید: این پروژه همزمان با دوران کودکی ما از سال های 83 آغاز شد، هم اکنون این مسیر در دوران جوانیِ ما، به سرانجام نرسیده است.

,

این جوان با بیان این که در هردوره، پیمانکاران متفاوت تا مرحله زیر سازی پیش می رفته اند؛ اضافه کرد: ولیکن با تاخیر در عملیات روسازی و آسفالت، با شرایط جوی و تردد خودروها مرحله زیرسازی تخریب و هزینه دوباره ای را متحمل می شدند.

,

یکی از اهالی روستا، با اشاره به مشکلات مسیر در فصل زمستان در سال های گذشته، اظهار کرد: این محور چندسالی است که زیر سازی شده، در سال های گذشته، با وجود زمین های کشاورزی در اطراف راه، با بارش برف و باران و تردد خودروها، عملا مسیر صعب العبور می شد.

,

علی پوسی راننده مینی بوس این روستا اظهار کرد: بیش از یک دهه است که ماشین آلات راهسازی پای ثابت این مسیر شده اند و ما چشم انتظار اتمام این پروژه نه چندان بزرگ هستیم.

,

این راننده تصریح کرد: بهنگام بارندگی های زمستانی، این مسیر صعب العبور می شده و بیماران اورژانسی معمولا با تراکتور تا روستای زرد انتقال داده می شدند.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

محمد اعظمی پیمانکار شرکت پایان سازه ی شکیل _پیمانکار راه کاستان_ در گفتگو با پایگاه خبری آشخانه، علت ناتمام ماندن پروژه راه روستای کاستان را عدم پرداخت مطالبات مالی از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی عنوان کرد و گفت: شرکت پیمانکار تا کنون حدود یک میلیارد و 400 میلیون تومان از اداره طلب دارد، که به محض پرداخت بدهی ها، شرکت مسیر باقی مانده را آسفالت می کند.

, پایگاه خبری آشخانه, پایگاه خبری آشخانه,

وی تصریح کرد: قرارداد این پروژه در سال 91 منقعد گردید و پیمانکار متعهد شد که تا سال 92 این پروژه به اتمام برسد، ولیکن با عدم پرداخت مطالبات مالی پیمانکار از سوی دولت، پروژه به تعویق می افتاد.

,

پیمانکار این مسیر با بیان این که پروژه حدود 6 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته، اظهار کرد: تا کنون اداره کل راه و شهرسازی حدود 4 میلیارد تومان را پرداخت نموده است.

,

 

,

, ,

 

,

وی افزود: درصورتیکه مطالبات مالی از سوی اداره کل راه و شهرسازی پرداخت گردد، 6 کیلومتر باقی مانده این مسیر در صورت مساعد شدن شرایط جوی، روکش و آسفالت راه انجام می شود.

,

وی تصریح کرد: برای ادامه پروژه نیز بالغ بر 2 میلیارد تومان جهت آسفالت و نصب گاردریل و تابلو پیش بینی می شود.

,

محمد اعظمی با گلایه از اوراق اسناد خزانه اسلامی، گفت: دولت با این اوراق، مطالبات پیمانکاران را پرداخت می کند، در حالی که برای نقد کردن این اوراق، باید همانند بورس به فروش گذاشت.

,

وی در ادامه افزود: بنابر این در بورس نیز ما به 70 درصد مطالبات می رسیم، که این ضربه ای است به شرکت های پیمانکار.

,

وی تصریح کرد: شرکت های عمرانی بازوان اجرایی و آبادانی کشور هستند، دولت به جای حمایت از آن ها با این اوراق، شرکت ها را مقروض می کند.

,

مهران سلماسی رئیس اداره نظارت بر ساخت راه های روستایی استان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری آشخانه گفت: مطالبات مالی ذی حسابی بر مبنای آن چه که پیمانکار به این اداره مستند ارائه نموده حدود 130 میلیون تومان است.

, پایگاه خبری آشخانه, پایگاه خبری آشخانه,

وی افزود: امکان این که مطالبات پیمانکار بیش از رقم مذکور باشد، ولیکن می بایست این مبالغ توسط مشاور پیمانکار بررسی و تایید گردد.

,

سلماسی با بیان این که تنها 6 کیلومتر از آسفالت و رویه ی راه کاستان باقی مانده است، عنون کرد: برای تکمیل پروژه 2میلیارد و 200 میلیون تومان نیاز است و به محض مساعد شدن شرایط آب و هوایی، روکش آسفالت تا اوایل سال 97 اجرا خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه