اخبار داغ

عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا:

یارانه‌ها و فرصتی که از دست رفت

یارانه‌ها و فرصتی که از دست رفت
عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا گفت: اگر یارانه به بخشی از دهکهای بالا پرداخت نمیشد و به سرمایه‌گذاری و ایجاد شغل اختصاص داده می‌شد امروز شاهد این میزان بیکاری در جامعه نبودیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حسن رحیمی‌روشن در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال؛ با اشاره به واریز هشتاد و سومین مرحله یارانه نقدی، اظهار کرد: با احتساب واریز یارانه دی‌ماه تاکنون ۲۹۰ هزار میلیارد تومان یارانه به‌حساب مردم واریزشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای سیدجمال,

وی گفت: اگر برای ایجاد هر شغل ۵۰ میلیون تومان را کافی بدانیم، این مقدار پول یارانه واریزی می‌توانست  چیزی حدود ۶ میلیون شغل ایجاد کند.

,

عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا افزود: البته این یارانه پول خود مردم است که از گران کردن حامل‌های انرژی جمع‌آوری‌ شده و دوباره توزیع‌ می‌شود.

,

وی با بیان اینکه به جرأت می‌توان گفت نیمی از مردم به این یارانه نیاز ندارند و نداشته‌اند، افزود: ازاین‌رو اگر نصف این پول یارانه به سرمایه‌گذاری و ایجاد شغل اختصاص داده می‌شد حداقل تاکنون ۳ میلیون شغل از نتیجه آن حاصل می‌شد و تاکنون مشکل بیکاری در حد امروز نبود.

,

رحیمی‌روشن با ابراز افسوس از اینکه دولت‌ها نسبت به این مسائل بی‌توجه‌اند، خاطرنشان کرد: دولت‌ها منافع سیاسی و انتخاباتی خود را بر منافع ملی ترجیح دادند و افسوس که این فرصت از دست رفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه