اخبار داغ

عامل انسانی بلای جان تالاب های بروجن؛

حریق در تالاب چغاخور/عامل انسانی بلای جان تالاب های بروجن

حریق در تالاب چغاخور/عامل انسانی بلای جان تالاب های بروجن
هنوز چندی از آتش سوزی در تالاب بین المللی گندمان نمی گذرد که این بار حاشیه تالاب چغاخور به دست عامل انسانی طعمه حریق شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کلار، هنوز زمان زیادی از آتش سوزی تالاب گندمان نمی گذرد که این بار زمین های اطراف تالاب چغاخور هم به دست عامل انسانی طعمه حریق شد اما خوشبختانه خسارتی به تالاب وارد نشد.

عامل انسانی علت آتش سوزی در تالاب چغاخور/آتش سوزی جزئی بود

مرتضی منصوری در گفت‌وگو با کلار، عامل انسانی را علت آتش سوزی در تالاب چغاخور عنوان کرد و گفت: خوشبختانه آتش سوزی جزئی و در حد دو تا سه جریب بود و به هکتار نمی رسد.

وی با اشاره به این که پیوست زمین های کشاورزی در سه نقطه طعمه حریق شده بود، گفت: پس از مشاهده آتش سوزی با اقدام سریع حریق اطفا و مهار شد.

منصوری ضمن بیان این که حاشیه تالاب طعمه حریق شده بود، تصریح کرد: آتش سوزی در محل تالاب رخ نداد که احتمال گاز و فعل و انفعالات تالابی باشد.

احتمال آتش سوزی در تالاب گندمان منتفی شده است

وی با اشاره به این که آتش سوزی در حاشیه تالاب و زمین های کشاورزی رخ داد و خاک و گیاه تالابی نبود، ادامه داد: خوشبختانه تالاب گندمان با کمک گسترده عوامل آتش نشانی و محیط زیست پمپ گذاری شد و تمام قسمت هایی که طعمه حریق شده بود پوشیده از آب شده است.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان بروجن با اشاره به این که احتمال آتش سوزی در تالاب گندمان تا حد زیادی منتفی شده است، گفت: تاکید می شود کشاورزان حاشیه تالاب چغاخور از آتش زدن علف های خشک خودداری کنند تا حادثه ای رخ ندهد.

گفتی است طی چند وقت اخیر تالاب گندمان به دست عوامل انسانی دچار آتش سوزی گسترده شد که با تلاش طاقت فرسای نیروهای مردمی و امدادی مهار شد و پس از مدتی تالاب چغاخور هم از عامل انسانی در امان نماند و بخش هایی از آن در آتش سوخت.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کلار,
,
, عامل انسانی علت آتش سوزی در تالاب چغاخور/آتش سوزی جزئی بود,
,
, کلار,
,
,
,
,
,
, احتمال آتش سوزی در تالاب گندمان منتفی شده است,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه