اخبار داغ

یادداشت؛

بازی با اصطلاحات و کلمات؛ ترفندی برای فریب افکار عمومی و فراموشی مطالبات

بازی با اصطلاحات و کلمات؛ ترفندی برای فریب افکار عمومی و فراموشی مطالبات
اینکه برای خوب نشان دادن خود و ناباب وبد جلوه دادن دیگران با اصطلاحات و کلمات بازی می شود، یک ترفند است که هم افکار عمومی را فریب می دهد و هم فشار از روی مسئول مستقیم مطالبات برداشته، به ناکجاآباد می رود و جای بدهکار و طلبکار هم گاه عوض می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ناب نیوز؛ شاید تا به حال دقت کرده باشید که سیاسیون و مسئولین برای اینکه خود را بسیار عالم و دانا و از طرفی وظیفه شناس معرفی کنند، معمولا در سخنرانی های حساب شده به شنونده چنین القا می کند که او مسئولی فعال، عاشق خدمت و خدمتگذاری است و همتا ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز,

این سخنرانی ها معمولا با اصطلاحات جذاب شروع می شود و حتی خود را مستحق بازخواست از سوی مردم بیان می کنند اما در عمل چنین نیست بلکه فقط برای انحراف افکار عمومی بیان می شود واعتقاد سخنران ها به آنچه می گویند ضعیف است. برای اینکه مطلب بهتر درک شود، مصداق می آوریم؛ رئیس سطح بالای اجرایی کشور از کلمه ی نقد استفاده کرده و بیان می کند همه بایستی آزاد باشند، نقد کنند و همه را هم نقد کنند به گونه ای که حتی معصوم را هم قابل نقد می داند.

,

معصوم به کسی اطلاق می شود که گناه و اشتباه ندارد؛ چنین شخصی قابل نقد نبوده یا اینکه معصوم نیست. از سوی دیگر خود این فرد در سخنرانی های قبلی خود گفته بود ما در کشور معصوم نداریم و همه باید نقد شوند اما خود در تناقضی آشکار می گوید معصوم هم قابل نقد است.

,

واقعا چرا این فرد اصرار دارد نقد صورت گیرد؟ مگر در کشور نقد نداریم؟ مسلما داریم. در ثانی مگر صاحب نظران و اندیشمندان  و سیاست مداران کشور که در قضیه برجام به مفاد این قرارداد انتقاد کردند،  چه حاصلی داشت جز اینکه منتقدین به بی سوادی و ... متهم و حتی به جهنم حواله شدند. این عدم تحمل نقد از سوی مذاکره کنندگان و اتفاقا همین سخنرانان به اصطلاح حامی نقد صورت می گرفت، حال چه می شود که این تناقض رفتار با گفتار این اشخاص وجود دارد.

,

این جملات متناقض با اعتقادات مذهبی مردم چه حاصلی برای سخنران دارد؟ و این دم زدن از نقد ولی قبول نداشتن نقد دیگران با چه انگیزه ایی بیان می شود؟

,

قطعا سخنران با بازی با کلمات اهداف ویژه ای دنبال می کنند که یکی از این اهداف این است که عدم توفیق خود و مسئولین اجرایی را به گردن دیگران بیندازند و چنین القا کند که بگردید و مسببین را پیدا کرده و نقد کنید.

,

در قضیه آشوب های خیابانی اسناد و شواهد نشان می دهد که جمعی از مردم برای مطالبات به حق خود اعتراض داشتند اما دشمنان نظام اسلامی اعم از استکبار و مرتجعین عرب منطقه و منافقین از این وضعیت سواستفاده کرده و دست به خرابکاری زدند و توهین های زیادی به مردم و نمادهای مقدس از جمله پرچم منقش به نام مقدس الله کردند؛ صد البته حساب مردم جداست و منافقین به شدت از طرف همین مردم انقلابی و بعضی از کارشناسان نظامی و سیاسی مورد نقد قرار گرفته و عمل قبیح آنها محکوم شد و در این بین همه به مطالبات مردم حق دادند.

,

اما می بینیم رئیس بلند پایه اجرایی کشور در حالی که خود نیز در این چند روز مشاهده کرده، دست اندرکار و مسئول امنیت کشور بود و بسیاری از دستورات را امضا کرده از جمله فیلترینگ شبکه های اجتماعی مانند تلگرام رو صادر کرده، در سخنان خود به شدت شاکی شده و مدعی ست چرا این افراد را خس و خاشاک نامیده اید، اینها مطالبه دارند؛ و یا اینکه چرا باید تلگرام و فضای مجازی را فیلتر و محدود کنید.عجب است این گفتار با آن کردار.

,

 بازی با کلمات هدفی خاص را دنبال می کند؛ مردم مطالبه دارند و او هم همان را باصدای بلند می گوید و اما در جهت رفع مطالبه چه اقدامی می کند؟ حرفی برای گفتن ندارد بلکه تنها به دنبال کسب وجهه و محبوبیت و درپی انحراف افکار عمومی ست تا مطالبات را فراموش کرده یا جایی دیگر دنبال بگردند.

,

 حکایت مردی ست که از نانوایی می امد و دید گرسنه ایی در کنار خرابه ایی ناله می کند. پرسید مشکلت چیست؟ مرد گفت گرسنه ام، او هم کنارش نشست و ناله می کرد. گرسنه گفت ناله نکن؛به من تکه نانی بده تا آرام شوم و گرسنگی نکشم. مرد گفت نان نمی دهم اما همراهت گریه و ناله می کنم‌.

,

اینکه برای خوب نشان دادن خود و ناباب وبد جلوه دادن دیگران با اصطلاحات و کلمات بازی می شود، یک ترفند است که هم افکار عمومی را فریب می دهد و هم فشار از روی مسئول مستقیم  مطالبات  برداشته، به ناکجاآباد می رود و جای بدهکار و طلبکار هم گاه عوض می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه