اخبار داغ

فرماندار طارم:

کمبود آب بزرگ‌ترین چالش شهرستان طارم است/ چاه های آبی در سطح شهرستان باید مجوز دریافت کنند

کمبود آب بزرگ‌ترین چالش شهرستان طارم است/ چاه های آبی در سطح شهرستان باید مجوز دریافت کنند
فرماندار شهرستان طارم با بیان این‌که متأسفانه بزرگ ترین چالش استان، کمبود آب و بارندگی است گفت: مدیریت منابع آبی تنها راهکار ممکن در شرایط فعلی در این شهرستان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از برگ زیتون، جلسه حفاظت از منابع آب شهرستان طارم با حضور کارشناسان و مسئولین شهرستانی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, برگ زیتون,

علی باقری فرماندار شهرستان طارم ضمن تقدیر از روند بهبود مدیریت آب در شهرستان طارم، از وزارت نیرو و سازمان آب منطقه ای استان جهت رهاسازی آب از سد آیدوقموش میانه در رودخانه قزل حوزه آبریز طارم تشکر کرد.

,

وی خاطرنشان کرد: رهاسازی آب در رودخانه قزل اوزن به جهت منافع اقتصادی بسیار زیادی که برای شهرستان به ارمغان آورد از بروز بسیاری از مشکلات اجتماعی در شهرستان جلوگیری کرد.

,

باقری به کاهش۶۰ درصدی بارندگی در سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: رهاسازی آب در رودخانه قزل اوزن در سال آتی  برای شهرستان ضروری است و در صدور عدم رهاسازی طارم با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد شد.

,

فرماندار طارم اعلام کرد: تمامی مسئولین و کشاورزان شهرستانی برای واریز آب بهاء آب رهاسازی شده در سال جاری همکاری نمایند تا در سال آتی مشکل کمبود آب در شهرستان نداشته باشیم.

,

وی با اشاره به ضرورت توسعه سیستم های آبیاری نوین یادآور شد: توسعه سیستم های آبیاری نوین در طارم به صورت قطره ای تحت فشار و کم فشار دنبال می شود و مسئولین مربوطه بایستی مردم را به این امر ترغیب کنند.

,

باقری با بیان این‌که متأسفانه بزرگ ترین چالش استان، کمبود آب و بارندگی است گفت: مدیریت منابع آبی تنها راهکار ممکن در شرایط فعلی در این شهرستان است.

,

فرماندار طارم در ادامه به برنامه ریزی در مدیریت منابع آبی تاکید کرد و افزود: با برنامه درست در این حوزه می توانیم از بروز بسیاری از مشکلات و تنش های اجتماعی در بین مردم جلوگیری کنیم.

,

وی همچنین ضرورت مجوز دار نمودن چاه های آبی در سطح شهرستان را از مسئولین زیربط خواستار شده و گفت: مجوز دار شدن چاه های آبی امکان نظارت بر آنها را فراهم می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه