اخبار داغ

قلع و قمع درختان بدون اجازه ممنوع! / باغداران متخلف به دادگاه معرفی می شوند

قلع و قمع درختان بدون اجازه ممنوع! / باغداران متخلف به دادگاه معرفی می شوند
هرج و مرج در بازار سیب و میوه های تابستانه باعث شده باغداران نقده به فکر خشکاندن درختان میوه بیافتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل سولدوزخبر،  “باغدار محمدیاری درختان سیبش را در اعتراض به وضع بد بازار سیب از ریشه کند”، “یک باغدار اهل دهستان حسنلو درختان سیبش را قطع کرد”، ” تعدادی از باغداران نقده با بدتر شدن وضعیت سیب در بازار، تصمیم به خشکاندن درختانشان کردند”. تقریبا هر از گاهی خبری از گوشه و کنار دشت سولدوز شنیده می شود که باغداران از فرط عصبانیت، استیصال یا ترس از آینده ای نامعلوم در حال ریشه کن کردن درختان سیب هستند به ویژه آنکه وضع این محصول سال به سال بدتر می شود و این آه است که از نهاد کشاورزان و باغداران بلند می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سولدوزخبر,

رحیم قره پاپاق رئیس اداره جهادکشاورزی نقده در این باره به خبرنگار سولدوزخبر گفته: اینکه باغداران بخواهند بدون اطلاع این اداره درختان میوه شان را قلع و قمع کنند خلاف قانون و هدر دادن سرمایه ملی است که برخورد قانونی به همراه دارد.

,

او می افزاید: هرگونه تغییر کاربری باید ابتدا به نظر کارشناسان جهادکشاورزی برسد.

,

طبق گفته رئیس جهاد کشاورزی نقده اقدام برخی باغداران برای قطع درختان میوه با هماهنگی کارشناسان جهادکشاورزی بوده اما در مقابل به متخلفان اخطار قانونی داده شده و پرونده شان در دادگاه به جریان افتاده است.

,

با این وجود هنوز جهادکشاورزی نقده دقیقا نمیداند چه مقدار از باغات سیب توسط باغداران نابود شده، هر چند گفته می شود که کار ارزیابی کارشناسان در این زمینه هنوز ادامه دارد و به زودی اعلام می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه