اخبار داغ

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام:

حرکت نواب صفوی نخستین انگیزه انقلاب اسلامی بود

حرکت نواب صفوی نخستین انگیزه انقلاب اسلامی بود
دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام در شصت و دومین بزرگداشت شهادت نواب صفوی و یارانش، در مسجد قائمیه گنبد ، با عنوان این مطلب که شهید نواب با تمام احساس خود اسلام را درک کرده بود، گفت: حرکت این شهید بزرگوار نخستین انگیزه انقلاب اسلامی را ایجاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قابوس نامه، مهدی عبدخدایی شهید نواب صفوی را یک آرمانگرا معرفی کرد که بر سر آرمان های خود و احکام اسلام ، مردانه به میدان آمد، مردانه جنگید و مردانه به شهادت رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قابوس نامه،,

وی همچنین حرکت شهید نواب را زنده کردن حرکت امام حسین (ع) پس از ۱۴۰۰ سال عنوان کرد و گفت : اشک های نیمه شب او برای رسیدن به شهادت بود.

,

عبدخدایی در رابطه با تحولی که آیت الله بروجردی در آن زمان در حوزه ها ایجاد کرد نیز گفت: این عالم بزرگوار حوزه ها را پویا کرد و برای اولین بار در زمان ایشان زبان انگلیسی در حوزه تدریس شد.

,

وی ادامه داد: این حرکت باعث شد علماو روحانیون با فلسفله غرب آشنا شوند و با تکیه بر فلسفه اسلام کتب ارزشمندی نگارش و باعث تحول حوزه شود که بسیاری از بزرگان و متفکران انقلاب نیز خروجی این تحول بودند.

,

عبدخدایی در ادامه با اشاره به شخصیت امام (ره) نیز گفت، حضرت امام(ره) هم فرهنگ ساز هم استکبارستیز و هم آرمانگرا بودند و با ورودشان به حوزه، در آن سالها فلسفه در حوزه ها مردود بود ، "اسفار " برای شاگردانش تدریس می کرد که استاد شهید مطهری یکی از تربیت یافتگان در نزد امام بودند.

,

وی اظهار کرد؛ اگر امروز ما تصاویر شهدایمان را بر در و دیوار نصب می کنیم و آزادانه برای شهدا از جمله نواب صفوی بزرگداشت می گیریم از برکت تفکر امام خمینی(ره) است که با قیام خود بیداری اسلامی را رقم زد.

,

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام همچنین افزود: امروز نیز می بینیم جانشین حضرت امام(ره)، رهبر معظم انقلاب چگونه در مقابل استکبار می ایستد و در این چندین سال چگونه با کمبودها و تحریم ها مبارزه می کند و این ایستادگی و مردانگی موجب غرور و افتخار ماست.

,

وی خاطر نشان کرد: روشنگری که حضرت امام ایجاد کرد باعث شد تا امروز جوانان ما آگاهانه در مقام استکبار بایستند و با آنها مقابله کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه