اخبار داغ

پسران بیش از دختران دچار لکنت زبان می‌شوند/درمان لکنت زبان در مراحل اولیه

پسران بیش از دختران دچار لکنت زبان می‌شوند/درمان لکنت زبان در مراحل اولیه
معاون توان‌بخشی بهزیستی آذربایجان غربی گفت: با توجه به بررسی های انجام شده و مشاهدات شیوع لکنت زبان در پسران بیشتر از دختران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ایرج عبدالله پور در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به مفهوم لکنت زبان از دیدگاه روان شناختی اظهار داشت: لکنت زبان یک اختلال گفتاری است که معمولاً با قفل، تکرار و مکث‌های نابجا در ریتم سرعت و آهنگ گفتار اختلال ایجاد می‌کند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: غربالگری دقیقی در آذربایجان غربی انجام نشده به همین دلیل درصد شیوع لکنت زبان  در استان معلوم نیست  اما در مقایسه با شیوع لکنت زبان در سایر استان ها و کشور ها می توان گفت این مشکل حدود ۱ یا ۲ درصد در آذربایجان غربی رشد داشته است.

,

عبدالله پور تاکید کرد: با توجه به بررسی های انجام شده و مشاهدات شیوع لکنت زبان در پسران بیشتر از دختران است.

,

معاون توان‌بخشی بهزیستی آذربایجان غربی،در خصوص در مان لکنت زبان بیان کرد: درمان قطعی برای لکنت زبان وجود دارد در اکثر موارد اگر روند درمان پیگیری شود میتوان شدت آن را کاهش داد و مشکل شخص را به حداقل رساند.

,

وی، همچنین در این خصوص ادامه داد: اگر خانواده های فرد مبتلا به لکنت زبان همکاری خوبی داشته باشند و روند درمان فرد به خصوص در مراحل ابتدایی پیگیری شود میتواند درمان قطعی صورت گیرد.

,

عبدالله پوردر خصوص علل وقوع لکنت زبان، تصریح کرد: نمیتوان علت مشخصی را برای این مشکل بیان کرد چرا که علل متعددی در بروز آن دخیل هستند ازاهم دلایل آن میتوان به علل ژنتیکی،علل محیطی و خانوادگی  همچنین عوامل نامناسب خانوادگی و استرس و اضطراب‌ها می‌تواند شدت این اختلال را افزایش دهد.

,

وی در خصوص همکاری ادارات مربوط در این خصوص افزود: در حال حاضر همکاری خاصی بین سازمان‌های مختلف در این زمینه وجود ندارد ولی بهترین کاری که نهادها در این زمینه می‌توانند انجام دهند حمایت بیمه از این افراد است و با توجه به طولانی بودن روند درمان تعداد زیاد جلسات درمانی هزینه‌های درمانی این اختلال بالا است و بیمه با حمایت از این افراد کمک بزرگی به روند درمان می‌کند.

,

عبدالله پور در خصوص مراکز رایگان برای برطرف کردن لکنت زبان کودکان ابتدایی در استان، اظهار داشت:  در حال حاضر مرکز رایگان برای درمان این اختلال وجود ندارد و مراکز دولتی  در مقایسه با مراکز خصوصی با هزینه کمتری در این خصوص اقدام می کنند.

,

وی، تاکید کرد: مرکز روان‌شناختی پیشگامان امید در صورت عدم بضاعت مالی مراجعین به‌صورت رایگان پذیرش می‌کند.

,

معاون توان‌بخشی بهزیستی آذربایجان غربی ، خاطر نشان کرد: آرامش کامل در درون خانواده حفظ شود، علل ریشه اضطراب و استرس‌ها در کودکان و شناسایی کنند، در صورت مشاهده علائم لکنت در کودکان هر چه سریع‌تر به متخصص این امر مراجعه کنند، لازم به ذکر است لکنت درمان دارویی ندارد برنامه روزانه مخصوصاً برنامه خواب کودکان را منظم کنیم، توقع بیش‌ازحد از کودکان نداشته باشیم، از تنبیه‌های نامناسب مثل تنبیه بدنی استفاده نکنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه