اخبار داغ

به مناسبت 27دیماه؛

شهیدی که بصیرت در نگاهش موج می زد/آشنایی با شهید خدابنده ای از فداییان اسلام+تصاویر

شهیدی که بصیرت در نگاهش موج می زد/آشنایی با شهید خدابنده ای از فداییان اسلام+تصاویر
شهید نواب صفوی در چهره شهید مظفر علی ذوالقدر بینش، صفا،سادگی،بصیرت و آگاهی را می بیند،وی را به عنوان یکی از اعضای فدائیان اسلام می پذیرد تا اینکه در این راه نیز شهید می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسیم اشراق،امروز ۲۷ دیماه سالروز شهادت نواب صفوی،طهماسبی،برادران واحدی و ذوالقدر از فداییان اسلام در سال ۱۳۳۴ است به همین مناسبت نگاهی به زندگی نامه شهید ذوالقدر که از خطه شهرستان خدابنده است می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم اشراق,

شهید مظفر علی ذوالقدر از پدر مادر روستائی و از طبقه زحمت کش و ساده زیست اما ا عتقادی و کشاورز در یکی از خانه های خشتی شهر کرسف دیده به جهان گشود . در دوران حساس کودکی و نوجوانی خود شاهد زحمات بی شائبه پدری مهربان و کشاورز بود که همواره دست رنجش نصیب اربابان ظالم یعنی فئودالهای آن زمان می شد و به این صورت طعم تلخ ارباب زد گی را چشید، با این خاطرات تلخ هر روز قد می کشید و بزرگتر می شد اما محیط روستا نمی توانست روح بزرگش را در خود جای دهد به این خاطر بارسفر بست و خود را به پایتخت رسانید.

,

این بزرگ مرد عدالت خواه و مسلمان کارهای ساده کارگری و بنائی وشاگردی نانوائی را پیشه کرد ولی ا ز مسائل عمومی کشور غافل نبود،بعد از مدت زمان اندک اقامتش در تهران به آبادان سفر می کند،در حین سفر ضمن درگیری با مشروب فروشان آبادان که چرا در کشور اسلامی اقدام به فروش مشروب می کنند با یکی از یاران فدائیان اسلام به نام مهندس نیکو آشنا شده و توسط او به نواب صفوی معرفی می شود.

,

از آنجا که شهید نواب صفوی در چهره وی بینش مظفر صفا و سادگی و بصیرت و آگاهی را می بیند،وی را به عنوان یکی از اعضای فدائیان اسلام می پذیرد،مظفر ذوالقدر در راه رسیدن فدائیان اسلام به هدف متعالی خود مشقات زیادی متحمل می شود تا انجا که ضمن مسافرت به کویت و کارگری در آنجا از لحاظ مالی فدائیان اسلام را یاری می دهد و این همکاری همچنان ادامه داشت تا زمانی که هنگامه پای مردی این مرد رشید فرا رسید و وی آماده برای انجام ترور حسین اعلا،نخست وزیر وقت شد.

,

به گفته دکتر عبد خدائی تنها باز مانده فدائیان اسلام آنروز یعنی مظفر ذو القدر غسل شهادت کرد و کفن پوشید و به محل قرار رفت و ضمن انجام ترور تپانچه او عمل نکرد و ترور ناقص ماند و وی توسط دژخیمان طا غوت دستگیر و بعد از مدتی به مرادش که همان خواسته شهید نواب صفوی و چند تن دیگر از یاران رشیدش بود نائل آمد،روحش شاد و راهش پر رهرو باد .
بر روی کفن شهید مظفر علی ذوالقدر که از شهدای فدائیان اسلام از خطه خدابنده است، این سخنان برای نخست وزیر وقت “حسین علاء” نوشته شده بود: “قل هو الله احد،پیمان نظامی، قرار داد نفت و هر پیمان خارجی باید ملقی شود،احکام اسلام باید اجرا شود، ایادی اجانب و دشمنان اسلام و ایران، انگلیس آمریکا و روس قطع شود،حکومت قرآن برقرار باد و حکومت کفر واژگون باد،اسلام برتر از همه چیز و هیچ چیز برتر از آن نیست و “ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون”«یعنی کسانی که در راه پروردگار کشته میشوند مرده نیستند بلکه زنده اند و نزد پروردگارشان به آنها نعمت داده می شود”.

,
,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه