اخبار داغ

انبوه زباله در مناطق زلزله‌زده سلامت زلزله‌زدگان را تهدید می‌کند

انبوه زباله در مناطق زلزله‌زده سلامت زلزله‌زدگان را تهدید می‌کند
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: انبوه زباله‌ها و دفع غیر بهداشتی فاضلاب ، می‌تواند سلامت زلزله زدگان مناطق زلزله زده را به شدت تهدید کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از چشم نیوز، ابراهیم شکیبا، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  امروز در نشست  با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: اگر وضعیت نبود بهداشت تداوم پیدا کند علاوه بر فاجعه زیست‌محیطی ناشی از پخش زباله‌های تولیدی که عمدتاً پلاستیکی هستند، به‌دلیل عدم تجزیه‌پذیری و نیز به‌دلیل ازدیاد جوندگان و سگهای ولگرد ممکن است موجب بروز و شیوع اپیدمی ناشی از بیماری‌های مرتبط باشیم که آثار و تبعات ناشی از آن به‌مراتب می‌تواند بیشتر از خسارت ناشی از زلزله باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چشم نیوز,

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  گفت: خدماتی چون انجام واکسیناسیون کزاز برای مصدومین ، واکسیناسیون آنفولانزا برای گروه های هدف شامل تمام زنان باردار ، افراد مسن و افراد دچار بیماری زمینه ای ، روند مطلوب نظام مراقبت سندرمیک ، فعالیت تمام مراکز بهداشت و استقرار سامانه سیب از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت مناطق زلزله زده استان است.

,

شکیبا افزود: با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما در این مناطق، افزایش زباله ها و دفع غیر بهداشتی فاضلاب و کمبود حمام، می تواند این مناطق را مستعد بروز بیماری های مختلف کند.

,

وی گفت:با وجود پرسنل و تجهیزات کمکی مناسب در شهرداری سرپل‌ذهاب، به‌دلیل نبود سازماندهی مناسب در این رابطه تهدید بهداشتی ناشی از عدم جمع‌آوری و دفع نامطلوب زباله سبب نگرانی و دغدغه مسئولان بهداشت و مردم شهرستان زلزله‌زده سرپل‌ذهاب شده است.

,

شکیبا : تنها راه مقابله با شیوع بیماری ها پیشگیری است و در این راستا برنامه ریزی های لازم برای جمع آوری اصولی زباله ها و فراهم ساختن امکانات مناسب جهت دفع بهداشتی فاضلاب و افزایش ساخت حمام در این مناطق صورت گرفته و اقدامات مقتضی در حال پیگیری و انجام است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه