اخبار داغ

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان:

ورود برنج آلوده در بین کالاهای قاچاق/مردم از فروشگاه های معتبر و قانونی خریداری نمایند/ضرورت فرهنگ سازی حمایت از تولیدات داخل در بین مردم

ورود برنج آلوده در بین کالاهای قاچاق/مردم از فروشگاه های معتبر و قانونی خریداری نمایند/ضرورت فرهنگ سازی حمایت از تولیدات داخل در بین مردم
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان مصرف گرایی را از عوامل ورود کالای قاچاق برشمرد و گفت: تمامی مسئولین باید دست همت به یکدیگر دهند و درست مصرف کردن، حمایت و استفاده از تولیدات داخلی را در جامعه فرهنگ سازی نمایند، منظور اینکه اگر مردم از کالای وارداتی استقبال نکنند و آن را خریداری ننمایند، دیگر قاچاقچیان از این امر سوء استفاده نخواهند کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ سالیانه چندین میلیارد دلار کالا به صورت قاچاق به ایران وارد و از کشور خارج می‌شود و این میزان، تقریبا حدود نیمی از ارزش کالاهایی است که به طور متوسط به صورت رسمی وارد کشور می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان؛, راه آرمان؛,

بر اساس آمارهای رسمی، کالاهایی نظیر سیگار، تلفن همراه، لوازم آرایشی ، دارو، میوه و برنج مهمترین کالاهای قاچاق هستند.

,

در همین حال، رهبر معظم انقلاب در ۱۲ تیرماه سال ۸۱ فرمان تاریخی در مورد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خطاب به رئیس جمهور وقت صادر کردند. این فرمان بدین مضمون است:" گسترش پدیده قاچاق و تأثیر مخرب آن در امر تولید و تجارت قانونی و سرمایه‌گذاری و اشتغال، خطر جدی و بزرگی است که باید با جدیت تمام با آن مبارزه کرد و بر همه دستگاه‌هایی که به نحوی می‌توانند در این امر دخیل باشند واجب است که سهم خود را در این مبارزه ایفا کنند.

,

همان طور که مستحضرید هر ساله مقام معظم رهبری بر این مسئله تاکید فراوان دارد اما متاسفانه گوش شنوایی در این رابطه وجود ندارد.

,

با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برای مبارزه با قاچاق کالا باز شاهد ورود بی رویه آن از جمله اقلامی که به راحتی در داخل کشور تولید می شود و می تواند ضربه مهلکی به اقتصاد داخلی باشد، هستیم.

,

در این رابطه ابراهیم شهریاری دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان به خبرنگار ما گفت: متاسفانه این امر بی تدبیری برخی از مسئولین را می رساند که برای تنظیم و کنترل بازار اقدام به ورود برخی کالا ها می کنند که متاسفانه بعدها  نمی شود جلوی ورود آن را گرفت.

,

وی یکی دیگر از معضلات این مسئله را مصرف گرایی مردم دانست و بیان داشت: تمامی مسئولین باید دست همت به یکدیگر دهند و درست مصرف کردن، حمایت و  استفاده از تولیدات داخلی را در جامعه فرهنگ سازی نمایند، منظور اینکه اگر مردم  از کالای وارداتی استقبال نکنند و آن را خریداری ننمایند، دیگر قاچاقچیان از این امر سوء استفاده نخواهند کرد.

,

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان در رابطه با اینکه اخیرا قاچاق کالا در استان کرمان زیاد شده است به خبرنگار ما گفت:دشمن تمامی سعی خود را می نماید تا به طریقی به اقتصاد ما ضربه وارد نماید .

,

وی در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر اینکه قاچاق برنج در استان زیاد شده است، تصریح کرد: چون برنج کد رهگیری ندارد و از مرزهای جنوبی همزمان با قشم و میناب وارد استان می شود نمی توانیم آن را پی گیری نماییم.

,

شهریاری عنوان کرد: باید به اطلاع مردم برسانیم که متاسفانه به همراه برنج خارجی ، برنج آلوده نیز وارد کشور شده که می تواند سلامت جامعه را به خطر بیندازد، پس مردم آگاه باشند و از مکان های معتبر و قانونی اقدام به خرید برنج مورد نیاز خود نمایند.

,

وی همچنین قیمت بالای برنج داخلی را یکی دیگر از معضلاتی دانست که مردم مجبور می شوند از برنج بی کیفیت خارجی استفاده نمایند، در این رابطه از تولید کنندگان  و مسئولین خواست تا در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند تا تولید داخلی با کیفیت در انبارها نماند.

,

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان به مسئله سوخت قاچاق اشاره کرد و بیان داشت: از هفته گذشته با توجه به اینکه پی گیری شدیدی در این رابطه در حال انجام است توانستیم حدود 60 هزار لیتر سوخت در شهرهای شرقی کشف نماییم و این می رساند که قاچاقچیان در این محل به صورت حرفه ای کار انجام می دهند.

,

وی با تاکید بر اینکه  قاچاق سوخت در حال کنترل است ، اذعان داشت: متاسفانه سوخت از استان های همجوار وارد استان کرمان می شود و  در خود استان که قبلا قاچاق می شده نیست .

,

شهریاری همچنین به واردات میوه اشاره کرد و بیان داشت: جهاد کشاورزی نهایت تلاش خود را می نماید تا از واردات کالاهایی که به تولیدات داخلی ضرر می رساند جلوگیری نماید.

,

وی خاطرنشان کرد: بی تدبیری از مسئولان است که نمی توانند تنظیم بازار را کنترل کنند همزمان با برداشت برخی از محصولات از جمله سیب، پیاز ، مجبور می شوند محصولی مثل پیاز پاکستانی یا غیره را وارد نمایند که این امر باعث متضرر شدن کشاورز داخلی می شود.

,

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پایان از مصرف گرایی مردم گلایه کرد و اذعان داشت: مسئولین باید این مسئله را در جامعه فرهنگ سازی نمایند  تا از تولیدات داخلی حمایت و بر رونق اقتصادی افزوده شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه