اخبار داغ

برجام و وعده های برزمین مانده

برجام و وعده های برزمین مانده
با گذشت ۲۴ ماه ازاجرای برجام این سئوال در ذهن مردم به وجود می آید که این توافق چه دستاوردی داشته است؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار زاگرس ، برجام از روی که آمد با اسمی بزرگ وعده های فراوان  آمد ، حال امروز (277 دی ماه) سالگردش رسیده است و وعده هایی که برای بهبود وضعیت معیشت مردم برزمین مانده است وفقط با گذشت 24 ماه از آن این سئوال در ذهن مردم به وجود می آید که چه دستاوردی داشته است؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار زاگرس,

وقتی که برجام اجرا شد وعده هایی برای بهبود وضعیت مردم داده شد وگاهی مسئولین فقط می گویند که برجام دستاورد های فراوانی داشته ولی اینکه چه دستاوردی بوده خود یک مساله است، با گذشت 2 سال ازاین توافق کم کم تحریم های به روال سابق خود ولی با ظاهری متفاوت در حال برگشت هستند.

,

در جمهوری اسلامی ایران با رهبری ولایت فقیه 8 سال مردم ولایت مدار کشور دربرابر تمام قدرت های دنیا با قدرت ایستادگی کرده اند ولی اکنون باید منتظر باشیم که آمریکا دوباره کی برجام را نقض کرده وکشوری که در صف اول دشمنان کشورمان است باید پای بندی  کشور به برجام را تایید کند.

,

پیشرفت وتعالی کشور امری است که همه خواهان دستیابی به ان هستند ولی این پیشرفت ها محقق نمی شود مگر با استفاده صحیح از استعداد های کشور که امروز متاسفانه پدیده ای به نام«فرار مغزها» سربرآورده است واز ظرفیت های کشور به خوبی استفاده نشده وحال باید منتظر برجام باشیم.

,

حجت السلام احمد امرایی امام جمعه چرداول درگفتگو با خبرنگار دیار زاگرس گفت:برجام یک توافق شکست خورده است که نتیجه خاصی برای ملت ایران نداشته است.

,

وی اضافه کرد: با وجود اجرای برجام از طرف کشور متاسفانه طرف آمریکایی وغربی بارها وبارها آن را نقض کرده اند.

,

امام جمعه چرداول تصریح کرد: مسئولین کشور باید درخصوص برجام اقدامات عملی انجام دهند وپیگیر اجرای تعهدات طرف غربی وآمریکایی باشند.

,

, ,

اقتصاد ایران، وابستگی به ایالات متحده ندارد که با خروج از برجام متضرر شویم

,

"محمد محمودی شاه نشین"، نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم وابستگی اقتصادی ایران به آمریکا، تصریح کرد: به تبع در چنین بستر و شرایطی،با خروج آمریکا از برجام، اقتصاد کشور ایران با معضلی جدی مواجه نمی شود، زیرا در حال حاضر نیز پیوندی میان تهران و واشنگتن وجود ندارد.

,

وی افزود: به اعتقاد بنده نباید،کلیت جهان را به آمریکا خلاصه کرد و کشورهای متعددی در جهان وجود دارند که با برنامه ریزی اصولی و هوشمندانه از سوی ما می توانند به عنوان متحدانی موثر برای ایران نقش آفرینی کنند و در این مناسبات دوسویه،منافع ملی ما و کشورهای مخاطب ما نیز توامان با یکدیگر حفظ و تامین شود.

,

نماینده مردم ملارد،شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: موضع گیری اتحادیه اروپا در قبال ایالات متحده نیز نشان می دهد که فضای فعلی با دوران پیشین تا حدود بسیاری متفاوت است و اجماع گذشته در برابر ایران وجود ندارد لذا با همه این اوصاف، برای مقابله با هرگونه تهدیدی، انتظار می رود با اتکای هر چه بیشتر به سیاست های اقتصاد مقاومتی در برابر این دست از تحرکات پشت پرده،آمادگی خود را تقویت کنیم.

,

 

,

برجام کلاه گشادی است که آمریکا و متحدان اروپایی آن بر سر ایران گذاشته‌اند

,

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان درباره تصمیم اخیر ترامپ اظهار داشت: ترامپ در نطق‌های انتخاباتی خود از پاره کردن برجام سخن می‌گفت و پس از نشستن بر کرسی ریاست جمهوری نیز بارها اعلام کرده است که از برجام خارج خواهد شد ولی هر بار به بهانه‌ای خروج از برجام را به تاخیر انداخته است زیرا برجام کلاه گشادی است که آمریکا و متحدان اروپایی آن بر سر ایران گذاشته‌اند و بدیهی است که  هرگز نمی‌خواهند این امتیاز بزرگ را از دست بدهند.

,

وی افزود: یکی از شرط های چهارگانه ترامپ آن است که مفاد برجام تاریخ انقضاء نداشته و مادام العمر باشد که این شرط با ادعای او درباره نارضایتی از برجام در تناقض است زیرا  اگر برجام را به نفع آمریکا نمی‌داند چرا خواستار مادام‌العمر شدن آن است؟  برجام یک سند هسته‌ای است و ادعای ترامپ برای اصلاح آن به فعالیت هسته‌ای ایران مربوط نمی‌شود بلکه آنچه او با عنوان «مکمل برجام“ مطرح می‌کند، توطئه‌ای تازه برای از بین بردن توان نظامی کشورمان است. ترامپ قصد دارد با خلع سلاح ما، ایران را به کشوری ضعیف برای بلعیده شدن از سوی آمریکا و متحدانش تبدیل کند .

,

یک کارشناس سیاسی درگفتگو با خبرنگار دیار زاگرس گفت: برجام توافقی است که باعث شده تا ایران بازیچه دست اروپا وآمریکا شود وهربار با یک بازی سیاسی سعی در برهم زدن نظام جمهوری اسلامی دارند که در خصوص این توافق باید پای بندی طرف های غربی وتحریم های اعمال شده وضرورت رفع کلیه تحریم ها مورد مطالبه جدی مسئولین باشد.

,

به نظر می رسد که با اتکا به توان داخلی می توان به تمامی قله های موفقیت دست یافت وملت ایران این موضوع را بارها وبارها ثابت کرده اند که تمام قدرت های دنیا توان مقابله با اراده ملت را ندارند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه