اخبار داغ

کارشناس مسائل منطقه:

آمریکا با جنگ های درون منطقه ای حاشیه امنی برای اسرائیل ایجاد کرد / نقش برجسته ایران در حمایت از جبهه مقاومت

آمریکا با جنگ های درون منطقه ای حاشیه امنی برای اسرائیل ایجاد کرد / نقش برجسته ایران در حمایت از جبهه مقاومت
کارشناس ارشد مسائل منطقه گفت : یکی از خطرناک ترین و کارآمدترین حاشیه های امن رژیم صهیونیستی که توسط استکبار جهانی ایجاد شده است را جنگ های درون منطقه ای دانست که با رویکردهای مذهبی ، دینی ، طایفه گری ، نژادی و قومی ایجاد شد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید هادی سید افقهی کارشناس ارشد مسائل منطقه در گفتگو با خبرنگار کرمان۱۴۰۰ با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری با مهمانان شرکت کننده در اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی اظهار داشت : مقام معظم رهبری در این دیدار چندین محور را با مهمانان در میان گذاشتند که در اولین محور به واکاوی فلسطین ، فرصت ها و تهدیدهایی پیش روی آن پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سید هادی سید افقهی کارشناس ارشد مسائل منطقه در گفتگو با خبرنگار , کرمان۱۴۰۰ , کرمان۱۴۰۰ , با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری با مهمانان شرکت کننده در اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی اظهار داشت : مقام معظم رهبری در این دیدار چندین محور را با مهمانان در میان گذاشتند که در اولین محور به واکاوی فلسطین ، فرصت ها و تهدیدهایی پیش روی آن پرداختند.,

وی گفت :مقام معظم رهبری عملا فلسفه تشکیل رژیم غاصب اسرائیل را مطرح کردند و مشخص کردند اکنون در چه وضعیتی به سر می برد و از سوی دیگر مکانیزم ها و راهبردهایی که برای محافظت از استمرار و حیات رژیم صهیونیستی وجود دارد را مطرح کردند که نباید وجود داشته باشد.

,

کارشناس ارشد مسائل منطقه با اشاره به مسئله حاشیه امن عنوان کرد : یکی از خطرناک ترین و کارآمدترین حاشیه های امن رژیم صهیونیستی که توسط استکبار جهانی ایجاد شده است را جنگ های درون منطقه ای دانست که با رویکردهای مذهبی ، دینی ، طایفه گری ، نژادی و قومی ایجاد شد .

,

سید افقهی خاطر نشان کرد :  استکبار جهانی با مسلح کردن و آموزش دادن به نیروهای تکفیری مردم منطقه را به جان هم انداختند و ما دیدیم در روزهای آخر برچیده شدن بساط داعش در سوریه و عراق نقشه مبارزه آمریکا با تروریسم بر آب رفت و آمریکایی ها مستقیم وارد عمل شدند و با هلیکوپتر فرماندهان داعش را جابه جا کرده و کمک رسانی می کردند .

,

وی توضیح داد : نفاق و جنگ های درون منطقه ای که با حمایت آمریکا ، کشورهای اروپایی و رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد و اکنون در حال پایان یافتن است همان حاشیه های امنی بود که مقام معظم رهبری فرمودند نباید این حاشیه امن بماند و برای رژیم صهیونیستی ادامه پیدا کند .

,

کارشناس ارشد مسائل منطقه تشریح کرد : مقام معظم رهبری همچنین نسبت به جهان اسلام اشاراتی داشتند که چرا باید مسلمانان با وجود این همه امکانات باز دست خود را به سمت غرب دراز کنند و باید چکار کرد تا  بتوانیم از زیر سلطه علمی و فناورانه غرب خارج شویم .

,

سید افقهی ادامه داد : جهان اسلام و جهان عرب که جمعا بیش از یک میلیارد جمعیت دارند و دارای نفت و گاز می باشند چرا باید از فقر و ضعف اقتصادی رنج ببرند بنابراین ما باید بتوانیم تولید علم کرده و از توانمندی ها و امکانات ذاتی خود بهره برداری نمایم.

,

وی گفت : مقام معظم رهبری همچنین نسبت به مسئله یمن و بحرین یک شبه گلایه داشتند که چرا این دو کشور در دستور کار کنفرانس نیستند و چرا مظلومیت این دو ملت از ذهن حضرات غایب شده است .

,

کارشناس ارشد مسائل منطقه در ادامه خاطر نشان کرد : بنابراین نکات خیلی مهمی توسط مقام معظم رهبری با مهمانان مطرح شد که امیدواریم نکات علمی همچون بحث تحریم ها ، کمک اقتصادی و تسلیحاتی ، تقویت انتفاضه و محور مقاومت که مطرح شده اند مورد توجه قرار گیرند .

,

سید افقهی اظهار کرد : نقش ایران در این گونه مسائل بسیار برجسته است زیرا بعد از اقدام احمقانه ترامپ هیچ کشوری جرات نکرد علنا اعلام کند که به فلسطین کمک تسلیحاتی می کند و فقط ایران بود که با تماس با فرماندهان فلسطینی برای کمک به آن ها اعلام آمادگی کرد .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه