اخبار داغ

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی مطرح کرد؛

تاکنون هیچ کنسرتی در تبریز لغو نشده است/ در حوادث و اعتراضات اخیر مردم تبریز به دنبال ایجاد امنیت و آرامش بودند

تاکنون هیچ کنسرتی در تبریز لغو نشده است/ در حوادث و اعتراضات اخیر مردم تبریز به دنبال ایجاد امنیت و آرامش بودند
شهرتی‌فر گفت: در حوزه موسیقی گشایش قابل توجهی صورت گرفته که به طور مثال تاکنون هیچ کنسرتی در تبریز لغو نشده و اگر مشکلاتی نیز بوده با پیگیری فرمانداری و نهادهای مربوط موضوع شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج،  رحیم شهرتی‌فر صبح امروز در جلسه کمیته فرهنگی اجتماعی تبریز 2018 که در محل استانداری آذربایجان‌شرقی برگزار شد، اظهار داشت: نهادهای دولتی تمام تلاششان را برای برگزاری باشکوه پایتختی گردشگری جهان اسلام انجام می‌دهند اما باید در تلاش باشیم تا مردم این مساله را به عنوان گفتمان اصلی تلقی کنند؛ مخصوصا تشکل‌های مردمی و ادبی و ورزشی در این راستا باید فعالیت انجام دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: غرض از برگزاری تبریز 2018 نمایش پتانسیل گردشگری و داشته‌های فرهنگی می‌باشد تا با میزبانی تبریز به عنوان پایتخت گردشگری فرهنگ والای مهمان‌پذیری و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی را به نمایش بگذاریم تا از این رهگذر جذب گردشگر داشته باشیم.

,

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه جذب گردشگر نه تنها برای یک سال بلکه باید برای سالهای آتی صورت بگیرد، بیان کرد: خوشبختانه توانسته‌ایم تبریز 2018 را به صورت موفقی در افکار عمومی مطرح کنیم امروز در آذربایجان و تبریز کسی نیست که در جریان تبریز 2018 نباشد و برای برگزاری بهتر آن نکوشد هرچند که به دلیل کمبودها و عدم تجربه ضعف‌هایی وجود دارد.

,

وی افزود: به همین دلیل نیز همچنان نیاز به تشکلیل جلسات وجود دارد تا این رویداد به صورت هرچه بهتر برگزار شده و مقدمات جذب گردشگر فراهم شود.

,

شهرتی‌فر در خصوص حوادث اخیر و اعتراضات صورت گرفته در برخی شهرها عنوان کرد: در حوادث اخیر و اعتراضاتی که در بعضی شهرها صورت گرفت در بین مردم تبریز این مساله مطرح بود که امسال میزبان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی هستیم و نباید مسائلی از این دست پیش بیاید و خود مردم از آشوب‌های این‌چنینی پیشگیری کردند.

,

وی تاکید کرد: مردم در کنار نیروهای امنیتی آرامش شهر را حفظ کردند و کسانی‌که می‌خواستند از این فضا سواستفاده کنند ناکام مانده و مایه مباهات است که در امنیت آماده این میزبانی هستیم.

,

این مقام مسئول ظرفیت نقدپذیری در ادارات را در رابطه مناسب نهادهای دولتی و مردم ضروری دانست و تصریح کرد: همیشه شاهد بوده‌ایم که هرکجا رابطه نهادهای دولتی و مردم مناسب بوده تبادل نظر صورت گرفته و مردم نیز اعتراض‌های مدنی‌شان را در آن دستگاه‌ها مطرح کرده‌اند نه در کف خیابان‌ها.

,

وی خاطرنشان ساخت: خوشبختانه سعه صدر و ظرفیت در دستگاه‌های دولتی افزایش یافته و باید سعی کنیم تا با گسترش فضای نقدپذیری و بالارفتن سعه صدر، دشمنان کشور، نظام و رهبری مجال حرکت پیدا نکند.

,

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برخی مشکلات در عرصه هنر قابل کتمان نمی‌باشد، اذعان داشت: در این چندساله در حوزه موسیقی گشایش قابل توجهی صورت گرفته که به طور مثال تاکنون هیچ کنسرتی در تبریز لغو نشده و اگر مشکلاتی نیز بوده با پیگیری فرمانداری و نهادهای مربوط موضوع شده است.

,

وی ادامه داد: در خصوص اجرای مهمانان خارجی پیچیدگی‌های خاصی وجود دارد اما درباره اجرای زنده موسیقی طبق آیین‌نامه مصوب وزارت فرهنگ و ارشاد مقرر شده است که در سفره‌خانه‌ها و سالن‌های مجاز زمینه اجرای گروه‌ها فراهم شود.

,

شهرتی‌فر با انتقاد از عدم ورود جدی دانشگاه‌ها در بحث تبریز 2018 متذکر شد: این ایراد به تمام دانشگاه‌های ما اعم از دولتی و غیردولتی وارد می‌باشد که باید به بحث تبریز 2018 با اهتمام جدی وارد شوند، همچنین همانطور که برای شعار تبریز 2018 مسابقه گذاشته شده مسابقه‌ای هم برای انتخاب یک سوغات اصلی برای تبریز 2018 برگزار شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه