اخبار داغ

معاون دادستان امور انقلاب شهرستان بجنورد خبر داد

افزایش 100 درصدی تشکیل پرونده های جرایم مجازی در دستگاه قضایی

افزایش 100 درصدی تشکیل پرونده های جرایم مجازی در دستگاه قضایی
معاون دادستان امور انقلاب شهرستان بجنورد با بیان اینکه قبل از رواج تلگرام و اینستاگرام، تعداد پرونده های جرایم تشکیل شده در قوه قضاییه استان در حوزه فضای مجازی محدود بودند، اعلام کرد: با رواج شبکه های جدید فضای مجازی، شمار پرونده های جرایم تشکیل شده حوزه فضای مجازی در بعضی از مصادیق 100 درصد افزایش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک،  ام کلثوم گریوانی، معاون دادستان امور انقلاب شهرستان بجنورد در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک با اذعان بر برخی از مزایای فضای مجازی برای انجام برخی از امور مختلف، در ادامه اظهار کرد: به علت سوء استفاده هایی که از شبکه های مجازی رخ داده است، تعداد پرونده های جرایم تشکیل شده در قوه قضاییه استان پس از رواج تلگرام و اینستاگرام در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 70 درصد و در برخی از مصادیق مانند هتک حیثت 100 درصد افزایش یافته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک, ، , ام کلثوم گریوانی، معاون دادستان امور انقلاب شهرستان بجنورد در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک , با اذعان بر برخی از مزایای فضای مجازی برای انجام برخی از امور مختلف، در ادامه اظهار کرد: به علت سوء استفاده هایی که از شبکه های مجازی رخ داده است، تعداد پرونده های جرایم تشکیل شده در قوه قضاییه استان پس از رواج تلگرام و اینستاگرام در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 70 درصد و در برخی از مصادیق مانند هتک حیثت 100 درصد افزایش یافته اند, .,

گریوانی با بیان اینکه دستگاه قضایی استان هر روز به تعداد زیادی از جرایم این پرونده های تشکیل شده از فضای مجازی رسیدگی می کند، عنوان کرد: جرم هتک حیثیت از طریق انتشار عکس و اسرار خصوصی از جمله جرایم شایع فضای مجازی است که شاکیان اصلی این نوع جرم بانوان هستند.

, .,

وی با بیان اینکه اغلب بانوان شاکی استان در این زمینه در سنین 20 تا 30 سال هستند که برخی از آنان نیز مطلقه بوده اند، عنوان کرد:  سوء استفاده از عکس های پروفایلی این بانوان بعضا به صورت عکس های مستهجن و انتشار اطلاعات شخصی این بانوان در فضای مجازی، موضوع شکایت های آنان در دستگاه قضای استان بوده اند.

, .,

وی همچنین دوستی های تلگرامی را از دیگر موضوعات پرونده های تشکیل شده در دستگاه قضا استان نام برد و گفت: برخی از این دوستی های تلگرامی از هم پاشیدگی های خانوادگی همچنین بروز اتفاقات بسیار تلخی از جمله قتل را رقم زده اند.

, .,

گریوانی با اشاره به پرونده آتش زده شدن مردی بیهوش با مشارکت همسرش در استان، گفت: این اتفاق از جمله اتفاقات بسیار تلخی بود که به اثر آشنایی و دوستی تلگرامی در استان رخ داد.

, .,

افزون بر این، وی نشر اکاذیب در کانال ها و گروه های تلگرامی همچنین سوء استفاده و کلاه برداری در صفحات کسب و کار را از دیگر پرونده های متعدد جرایم تشکیل شده از فضای مجازی در قوه قضاییه استان اعلام کرد.

, .,

وی در بخشی دیگر از سخن خود به اغتشاشات اتفاق افتاده در ماه جاری در سطح کشور و شهر بجنورد نیز اشاره کرد و توضیح داد: در راستای این اغتشاشات، پرونده های زیادی با عنوان جرایم خلاف امنیت در قوه قضاییه استان تشکیل شد.

, .,

معاون دادستان امور انقلاب شهرستان بجنورد افزود: دستگیر شدگان این پرونده ها در بجنورد در سنین 20 تا 30 سال بوده اند.

, .,

وی افزود: شماری از آنان فریب خورده و عده ای از آنان وابسته به گروه های معاند نظام و سلطنت طلب بوده اند که در این اغتشاشات حضور داشتند همچنین مطالب الحادی، خلاف نظام و خلاف امنیت کشور را در فضای مجازی منتشر می کردند.

, .,

وی خاطر نشان کرد: شماری از این دستگیرشدگان، فریب خورده بودند که بدون اینکه برای آنها  پرونده ای تشکیل شود با قید تعهد آزاد شدند.

, .,

گریوانی در خاتمه با تصریح بر این مطلب که سرور مرکزی این شبکه های مجازی یاد شده در خارج از کشور ایران است، به خانواده ها توصیه کرد: مواظب اعضای خانواده خود به ویژه فرزندان باشند .

, .,

انتهای پیام/

, /]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه