اخبار داغ

بانک ها تبدیل به بنگاه های دلالی شده اند/قاچاق کالا و ارز عامل بیکاری جوانان

بانک ها تبدیل به بنگاه های دلالی شده اند/قاچاق کالا و ارز عامل بیکاری جوانان
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه قاچاق از مهم ترین عوامل بیکاری جوانان است گفت:بانک ها تبدیل به بنگاه های دلالی شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد مجتهد شبستری در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به وضعیت اقتصادی استان گفت: امروزه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در حال گام برداشتن هستیم اگر بانک ها در صدد حرکت در مسیر اقتصاد ربوی برآیند این هدف محقق نخواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی،افزود: بانک ها اکنون با مشکلات متفاوتی روبه رو هستند و دریک نگاه واحد می توان گفت بانک ها تبدیل به بنگاه های دلالی شده اند.

,

در گمرکات نظارت کافی وجود ندارد

,

حجت الاسلام شبستری در خصوص عوامل تاثیر گذار بررکود اقتصادی، اظهارداشت: رکود اقتصادی تنها مربوط به شرایط بانک ها نیست بلکه افزایش واردات نسبت به صادرات، نبود نظارت های قابل توجه بر گمرکات و ورود کالای قاچاق در این امر بی تاثیر نبوده است.

,

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، عنوان کرد: قاچاق از جمله معضلاتی است که سالهای بسیار گریبان گیر اقتصاد بوده و باعث بروز مشکلات بسیاری در این زمینه شده است بسیاری از کارگران را بیکار و جوانان را سرگردان در بدست آوردن شغل کرده است.

,

حجت‌الاسلام شبستری، بیان کرد: این روزها بسیاری از کارگران با مشکلات متفاوتی دست و پنجه نرم می کنند رکود گریبان گیر تمام اقشار جامعه علی الخصوص کارگران شده است.

,

از واردات بی رویه کالا در گمرکات و قاچاق جلوگیری شود

,

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه باید جلوی واردات بی رویه و قاچاق کالا را گرفته شود، افزود: دولت برای تشویق تولیدکنندگان باید تسهیلات کم بهره بانکی در اختیار آنان قرار دهد.
وی، اظهار کرد: فعالیت های اقتصادی نباید درعرصه تولید کاذب باشند بلکه باید در ایجاد اشتغال و رونق بازار اسلامی انجام شود.

,
,

حجت‌الاسلام شبستری، نسبت به واردات بی رویه کالا به ویژه کالا‌هایی که مشابه داخلی دارد هشدار داد و گفت: کشور ما به لحاظ خیلی از صنایع و تولید کالا‌ها توانمندی دارد، اما همچنان شاهد واردات این گونه کالا‌ها و اجناس هستیم.

,

وی، در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تولیدات باغی و کشاورزی پرداخت و از دولت خواست در مورد سیاست‌های بخش کشاورزی و باغداری تجدید نظر کرده بیش از این اجازه ندهند محصولات کشاورزی مردم زحمت کش با بی تدبیری برخی مسؤولان و خلاء‌های قانونی هر ساله پس از ثمردهی یا توسط دلالان و سودجویان به تاراج برده شود و یا با واردات بی رویه روی دست کشاورزان مانده و زحمات باغداران  نابود گردد.

,

نماینده مردم آذربایجان غربی، وی همچنین در این خصوص تاکید کرد: مسئولان مربوطه در خرید محصولات کشاورزی،کشاورزان به صورت تضمینی اهتمام ورزیده و از اطلاعات کشاورزان و متخصصان در بحث صادرات و تولیداستفاده مفیدی داشته باشند.

,

حجت الاسلام شبستری، با تاکید بر سرمایه گذاری خارجی ادامه داد: اقتصاد کشور در سال های اخیر سرمایه گذاری قابل توجهی در بخش خارجی نداشته است باید بداند یکی از شروط خروج از رکود اقتصادی سرمایه گذاری در بخش خارجی و جلوگیری از قاچاق است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه