اخبار داغ

دبیر جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه آذربایجان شرقی:

ارسال 51 اثر تولیدی به جشنواره موسیقی حماسه آذربایجان شرقی/ موسیقی ضد استکباری، از بزرگترین ابزار کاربردی انقلاب

ارسال 51 اثر تولیدی به جشنواره موسیقی حماسه آذربایجان شرقی/ موسیقی ضد استکباری، از بزرگترین ابزار کاربردی انقلاب
دبیر نخستین جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه آذربایجان شرقی از ارسال 51 اثر تولیدی به جشنواره موسیقی حماسه آذربایجان شرقی خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  زیتون، اسفندیار قره باغی  صبح امروز در نشست خبری نخستین جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه آذربایجان شرقی گفت: 22 گروه موسیقی برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده و 51 اثر تولیدی به این جشنواره ارسال شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زیتون,

وی با بیان اینکه این جشنواره در 2 بخش شامل گروه نوازی و آثار تولیدی برگزار می شود، افزود: بخش گروه نوازی شامل 5 شاخه موسیقی کلاسیک ایرانی،موسیقی آذربایجانی، موسیقی عاشیقی، آواز جمعی و موسیقی روز است.

,

وی اظهار کرد: بخش آثار تولیدی این جشنواره با محوریت موضوع جشنواره بدون در نظر گرفتن نوع موسیقی مورد ارزیابی هیات داوران قرار می گیرد.

,

دبیر نخستین جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه آذربایجان شرقی یادآوری کرد: این جشنواره از دوم تا پنجم بهمن در تالار اقبال آذر مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن برگزار می شود و شرکت برای عموم آزاد است.

,

قره باغی با دعوت از مردم و علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره ادامه داد: نبود سالنی در شان و جایگاه تبریز به عنوان اولین ها برازنده این شهر نبوده و نیاز است شهردار و اعضای شورای اسلامی در این زمینه احساس وظیفه کرده و برای احداث چنین سالنی همت کنند.

,

 استاد قره باغی با مقایسه وضعیت سالن ها و تالارهای موسیقی شهر تبریزگفت: متاسفانه در شهر تبریز تالاری که موجب فخر و افتخار موسیقی این شهر بوده و آبروی شهر را حفظ کند  وجود ندارد.

,

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد موسیقی گفت: این کشور با نظر و عنایت ولی فقیه اداره می شود و ما به مقام معظم رهبری اقتداء می کنیم، اگر رهبر معظم انقلاب احساس کنند که موسیقی حرام است بدون در نظر گرفتن همه موارد از رسانه ملی اعلام می کنند که از هیچ برنامه ای موسیقی پخش نشود.

,

قره باغی با اشاره به حمایت های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تصریح کرد: در حرفه ما امام راحل و مقام معظم رهبری بزرگ ترین حامی و مشوق من بوده اند و وقتی رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده و می گویند «موسیقی را نجات دهید» منظور ایشان این است که موسیقی را از حالت مستهجن  و مبتذل نجات دهید و ان را به حالت تعالی برسانید.

,

وی با اشاره به نقش موسیقی در انقلاب های مردمی و جهانی خاطرنشان کرد: نقش موسیقی را نمی توان در هشت سال دفاع مقدس نادیده گرفت، تاثیرموسیقی از هزار لشگر نظامی بیشتر است، موسیقی مقاومت باعث تضعیف روحیه دشمن و افزایش روحیه دفاع و خودباوری نیروهای جبهه حق می شود.

,

اسطوره موسیقی ایران با اشاره به  مسافرت های خارج از کشور و بررسی وضعیت موسیقی کشورهای مختلف در دنیا گفت: طی مسافرت هایی که داشته و وضعیت هنری و موسیقی کشورهای مختلف را بررسی کرده ام به جرئت می توان گفت زیباترین شهرهای جهان را هنرمندان ساخته اند.

,

وی افزود: در تمام دنیا تامین  کننده  مالی  و متولی تربیت انسان های فرهیخته و موسیقی دان ها، برگزاری ارکست ها و  بر عهده شهرداری هر شهر است  و من در جلسات مختلف و شهرداران این شهر موضوع را مطرح کرده ام.

,

استاد قره باغی ولی متاسفانه شهرداری و شورای شهر  تا کنون در این زمینه احساس وظیفه نکرده اند چرا که شورای شهر باید مجموعه ای از اهالی شهر باشد که تا کنون به این صورت نبوده است.

,

این استاد موسیقی تبریزی در پایان موسیقی ضد استکباری را موسیقی ناشی از تفکر دانست و خاطرنشان کرد: یکی از بزرگ ترین ابزار که از نظر روحی، اعتقادی و کاربردی در انقلاب اسلامی موفق بوده است موسیقی ضد استکباری است که جایی تابلو ندارد بلکه نوعی نگرش در افکار ماست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه