اخبار داغ

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا:

واکسن آنفلوآنزا از همه انواع این بیماری پیشگیری نمی‌کند/ اختصاص دستگاه سی تی اسکن جدید به شهرضا

واکسن آنفلوآنزا از همه انواع این بیماری پیشگیری نمی‌کند/ اختصاص دستگاه سی تی اسکن جدید به شهرضا
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهرضا گفت: واکسن آنفلوآنزا از همه انواع بیماری و سرماخوردگی شدید پیشگیری نمی‌ کند، بلکه از دو مرحله شایع در سال قبل پیشگیری می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازشهرضانیوز؛حجت الله تنهایی شامگاه سه شنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان شهرضا، که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد ، اظهار کرد: واکسن آنفلوآنزا معمولا از اپیدمی های شایع این بیماری در سالمندان، افراد زیر 10 سال، افراد با ایمنی ضعیف بدنی و مبتلایان به آسم و بیماری مزمن قلبی به طور ویژه جلوگیری می کند به همین دلیل تزریق این واکسن برای آنها ضروری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شهرضانیوز,

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهرضا، بیان کرد: تلاش شده تا سالمندان در دسترس شهرستان همانند افرادی که در خانه های سالمندان نگهداری می شوند درخصوص ابتلاهای شایع در سال قبل واکسینه شوند.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهرضا، ادامه داد: غیر از کودکان تازه متولد شده در شهرستان سایر مهاجرانی که به شهرستان وارد می شوند نیز واکسینه می شوند.

,

تنهایی، در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: با اجرای طرح تحول در نظام سلامت شرایطی در وزارت بهداشت و درمان کشور ایجاد شد که به موجب آن شمار زیادی از جوانان با مدارک تحصیلی دانشگاهی در رشته‌های مرتبط با خدمات این وزارتخانه استخدام شدند.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهرضا، ادامه داد: در هیچ یک از شهرستان‌های کشور مانند شهرضا، از توان و تخصص جوانان تحصیل‌کرده در رشته‌های بهداشتی و درمانی استفاده نشد و همین عامل زمینه استخدام شمار زیادی از این افراد را در قالب نیروهای شرکتی فراهم کرد.

,

تنهایی، گفت: در ابتدا قرار بود در طرح تعدیل نیرو ۲۰ نفر از افراد استخدام شده در طرح تحول سلامت تعدیل شوند که با تلاش‌های انجام شده این تعداد به پنج نفر کاهش پیدا کرد.

,

وی، تصریح کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهرضا به دنبال یافتن راهی است که در صورت امکان نیروهای تعدیل شده دوباره به محل کار خود بازگردند.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهرضا، در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: یکی از شرکت‌هایی که در زمینه ارایه خدمات درمانی با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور همکاری می‌کرد، یک دستگاه سی تی اسکن را در بیمارستان امیرالمؤمنین مستقر کرد.

,

وی، ادامه داد: این دستگاه برای مدت ۱۰ سال در شهرهای فاقد سی تی اسکن مستقر می‌شد و براساس قرارداد، منافع حاصل از خدمات این دستگاه به بیماران، برای این مدت به شرکت مجری طرح تعلق می‌گرفت.

,

تنهایی، گفت: متأسفانه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با این شرکت به توافق نرسید که به دنبال آن، دستگاه سی تی اسکن به خارج از استان منتقل شد.

,

وی، تأکید کرد: شهرضا دستگاه سی تی اسکن دارد و  تا ۹۰ درصد از نیازهای بیماران را تأمین می‌کند، اما برای برخی از مراجعات تخصصی بیماران باید به مرکز استان مراجعه کنند.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا، اضافه کرد: متأسفانه در مراحل ساخت و ساز یال دوم بیمارستان امیرالمؤمنین وفقه‌ای ایجاد شد، اما با معرفی پیمانکار جدید این بخش تا پاییز سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و  به دنبال آن جدیدترین تجهیزات درمانی نیز به شهرستان تعلق می‌گیرد.

,

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان شهرضا، نیز در این جلسه بیان کرد: تاکنون هیچ موردی از آنفلوآنزای تنفسی حاد پرندگان در استان اصفهان و شهرستان شهرضا مشاهده نشده است.

,

علیرضا رییس زاده، ادامه داد: کمیته آنفلوآنزا در شهرستان تشکیل شده و بر همه موارد مشکوک نظارت مستمر دارد.

,

وی، تأکید کرد: همه خودروهایی که حامل مواد غذایی پروتئینی یا غذایی هستند و قصد ورود به شهرستان را دارند بازرسی و کنترل می شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه