اخبار داغ

آیت الله نوری همدانی:

مراقب باشیم دشمن ما را با برخی مسائل فرعی سرگرم نسازد

مراقب باشیم دشمن ما را با برخی مسائل فرعی سرگرم نسازد
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه دولتمردان وظیفه دارند مشکلات مردم را پیگیری و حل کنند، گفت: این نباید اتفاق بیفتد که حوزه علمیه را بر سر مشکلاتی سرگرم کنند تا دشمن از برخی مسائل سوء استفاده کند؛ فعلا مشکل مهم کشور ایجاد کار، و معیشت می باشد که مسئولین باید پیگیری کنند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از قم فردا، آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با تعدادی از طلاب و روحانیون با اشاره به بحث وحدت، اظهار داشت: وحدت باید در محور یک شخص خاص باشد که محوریت او هم در ارتباط با ائمه و خداست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،, قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی ادامه داد:به ما این‌گونه دستور داده شده که در حوادث به کسی مراجعه کنیم که با فرهنگ خدا آشنایی کامل دارد و از طرف خدا او بر مردم حجت است.

,

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه علما و حوزه علمیه باید در تمام ابعاد راهنما و حساس باشند، گفت: علما باید در ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و جهادی حساس و حضور داشته باشند و به آن‌ها توجه کنند.

,

وی بیان داشت: از سوی علمای قم در خصوص صحبت های یک مسئولی حرکتی صورت گرفت، اینکه می‌توان از پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) انتقاد کرد مغلطه‌کاری است؛ آن‌ها اجازه سؤال می‌دادند ولی انتقاد از آن‌ها وجود ندارد؛ از آن‌ها سؤال می‌شد و جواب می‌دادند پیامبر(ص) و ائمه(ع) معصوم هستند و انتقاد از آن‌ها معنا ندارد.

, .,

این استاد برجسته حوزه عنوان کرد: هیچ وقت از پیامبر(ص) و  ائمه اطهار انتقاد نشده است بلکه از آن‌ها سؤال پرسیده اند، فضلا و علمای حوزه پاسخ لازم را دادند بنابراین در این زمینه مغالطه‌کاری نباید کرد؛ ائمه اطهار(ع) معصوم هستند و در عصمت آنها شکی نیست و دلایل فراوانی وجود دارد؛ اوصاف ائمه اطهار(ع) در زیارت جامعه کبیره از امام هادی(ع) ذکر شده است.

, .,

وی با اشاره به اینکه علما باید به تمام ابعاد توجه کنند، افزود: به این سخن این مسئول علما و فضلا پاسخ دادند و نباید بیش از این مسئله کش پیدا کند چرا که امکان دارد ما را روی این مسائل سرگرم کنند تا برخی مسائل مهم روی زمین بماند؛ مسئولین به وظایف خود که مهم‌ترین آنها معیشت مردم و اشتغال است اهمیت دهند.

,

آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: مردم در جلسات، تلویزیون و برنامه ها دیدند که مسئولین می گویند گرانی رفع شده و اشتغال ایجاد شده است ولی در سفره خود احساس نکردند به همین دلیل خواستند نشان دهند که مشکل معیشتی دارند اما دشمن از این حرکت سوء استفاده کرد و بر موج این جریان سوار شد و غوغایی را به وجود آورد.

,

وی ابراز داشت: اگر آن زخم ها به وجود نمی آمد این جریان ها هم اتفاق نمی افتد، در حال حاضر هم اگر آن افرادی که مسئله معیشت مردم، اشتغال و گرانی را حل کنند این اتفاقات رخ نمی داد؛ کار شما مسئولان رفع مشکلات معیشتی  و بیکاری و گرانی است.

,

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه این مشکل مشخص بود و تمام شد و باید حول محور رهبری باشیم، خاطرنشان کرد:این نباید اتفاق بیفتد که حوزه علمیه را بر سر مشکلاتی سرگرم کنند تا دشمن از برخی مسائل سوء استفاده کند؛ فعلاً مشکل مهم کشور ایجاد کار، و معیشت می باشد که مسئولین باید پیگیری کنند؛ چند سال است مسئول هستند اما چیزی درست نشده و هر روز گرانی بیشتر می شود.

,

وی ادامه داد: هر حکومتی باید سه مسئله فقر، جهل و ظلم را از بین ببرد و امام خمینی(ره) فرمودند که کار هر دولتی از بین بردن فقر می باشد؛ مطالبه ما حوزویان از بین رفتن این مشکلات می باشد.

,

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه اسلام مرز ندارد، گفت: برخی ها می خواهند علما را به مسائل داخلی سرگرم کنند اما ما نمی توانیم یمن، آمریکا,صهیونیست، عربستان و... را رها کنیم؛ به ما می گویند شما چکار دارید؟

,

وی اضافه کرد: باید در مقابل قدرت دشمنان بایستیم و تنها در این خصوص اقدام نکنیم ، امروز وحدت در سوریه و عراق جواب داده است ، امروز مدافعان حرم سنگری در سوریه علیه آمریکا و صهیونیست ساخته اند.

,

این استاد حوزه علمیه با اشاره به فضای مجازی، گفت:فضای مجازی بسیار مسئله مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد؛ باید فضای مجازی در اختیار کشور باشد اما در اختیار دشمن است؛ در جریانات اخیر به دلیل اینکه فضای مجازی در اختیار دشمن بود توانستند در ایران غوغایی به پا کنند.

,

وی افزود: علما باید به همه ابعاد توجه کنند و مشکلات و مسائل را دسته بندی کنند و مراقب باشند که آنها را با برخی مسائل سرگرم کنند تا به اهداف دیگر خود برسند.

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه