اخبار داغ

ضرورت مجوز اسکان برای زنبورداران مهاجر در شهرستان رامیان

ضرورت مجوز اسکان برای زنبورداران مهاجر در شهرستان رامیان
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان گفت: زنبورداران مهاجر در صورت اسکان می توانند به مدت تعیین شده از سوی شرکت تعاونی زنبورداران شهرستان در همان مکان یادشده استقرار یابند و بعد از آن نسبت به تمدید اسکان یا کوچ اقدام نمایند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  گل رامیان، جلسه اسکان زنبورستان های مهاجر با حضور نماینده فرماندار و نیروی انتظامی، منابع طبیعی و رئیس دامپزشکی شهرستان رامیان و مدیر عامل اتحادیه زنبور داران استان گلستان و مدیر عامل و تعدادی از زنبورداران شرکت تعاونی زنبورداران شهرستان در دفتر مدیر جهادکشاورزی شهرستان رامیان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گل رامیان,

حسین گلچین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان گفت: بیش از ۳۰ نوع محصول زراعی و باغی ، سطح کشت بیش از ۴ هزار هکتار کلزا، پوشش جنگل و مرتع و گیاهان دارویی وحشی و طرح کشت گیاهان دارویی در شهرستان از جمله دلایلی است که باعث شده زنبورداران سایر شهرستانهای استان گلستان و استان های دیگر اشتیاق کوچ به این شهرستان را داشته باشند.

,

وی اظهار کرد: هدف از این جلسه هماهنگی و برنامه ریزی مناسب جهت شناسایی در خصوص کاهش تنش های احتمالی بین زنبورداران مهاجر و بومی و جلوگیری از تضییع حقوق زنبورداران محلی است.

,

گلچین، افزایش تولیدات کشاورزی و باغی را با داشتن گروه افشانی بهتر و به موقع از مزایای اسکان زنبورستانهای مهاجر در شهرستان دانست.

,

وی بیان کرد: کارشناسان پهنه مراکز جهاد کشاورزی نسبت به بازدید زنبورستان های مهاجر در اسرع وقت اقدام و در صورت دارا نبودن مجوز اسکان به مدیریت جهاد کشاورزی گزارش نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان گفت: دهیاران و شرکت های کشت و صنعت نمی توانند نسبت به اسکان زنبورداران مهاجر بدون هماهنگی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان اقدام نمایند.

,
,
,

وی تصریح کرد: زنبورداران مهاجر در صورت اسکان می توانند به مدت تعیین شده از سوی شرکت تعاونی زنبورداران شهرستان در همان مکان یادشده استقرار یابند و بعد از آن نسبت به تمدید اسکان یا کوچ اقدام نمایند.

,

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در صورت مشاهده کامیون های حمل زنبور دستور توقف داده و نسبت به اخذ مجوز اسکان از زنبوردار اقدام نماید.

,

گلچین گفت: زنبورداران بومی شهرستان و مهاجر در صورت استفاده از عرصه های جنگلی و مرتعی تعهد نامه ای را با اداره ابخیزداری و منابع طبیعی شهرستان منعقد نمایند.

,

 zanboor1

, zanboor1,

 zanboor2

, zanboor2,

 zanboor3

, zanboor3,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه