اخبار داغ

واکنش معاون فرهنگی قوه‌قضائیه به اظهارت رئیس جمهور

واکنش معاون فرهنگی قوه‌قضائیه به اظهارت رئیس جمهور
معاون فرهنگی قوه‌قضائیه با تاکید بر عدم امکان نقد بر معصومین (ع) گفت: تعجب ما و همه مردم این است که چرا یک روحانی تحصیل‌کرده این حرف را می‌زند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه، حجت‌الاسلام و المسلمین هادی صادقی با تاکید بر عدم امکان نقد بر معصومین (ع) گفت: تعجب ما و همه مردم این است که چرا یک روحانی تحصیل‌کرده این حرف را می‌زند و به چرایی این مسأله در محل خود باید پاسخ داد.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه، حجت‌الاسلام و المسلمین هادی صادقی با تاکید بر عدم امکان نقد بر معصومین (ع) گفت: تعجب ما و همه مردم این است که چرا یک روحانی تحصیل‌کرده این حرف را می‌زند و به چرایی این مسأله در محل خود باید پاسخ داد.,
,

وی تصریح کرد: اگر در بیان این جمله از سوی گوینده اشتباهی رخ داده است، بهتر است هر چه زودتر و به صراحت اشتباه بودن گفته خود را اعتراف کنند.
صادقی با اشاره به پشتوانه استدلالی اشتباه بودن امکان نقد به معصومین تصریح کرد: دلایل بسیار عقلی و شرعی و نقل بر اشتباه بودن این مسأله وجود دارد که به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد. 
وی با طرح این سوال که معیار نقد چیست و باید برای نقد کردن فکر و منطقی صحیح وجود داشته باشد، تاکید کرد: این معصومین هستند که اشتباه نمی‌کنند، کامل‌ترین عقل و منطق را دارند و ایشان هستند که عاری از خطا و اشتباه هستند، پس چرا آنها را نقد می‌کنید؟
معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: این بی معناست که کسی که مصون از خطا و اشتباه است را نقد کنیم و این منطقی‌ترین جواب این مساله است.
وی در ادامه بحث خود به آیات قرآن کریم اشاره کرد و گفت: در هیچ جای قرآن نمی‌بینیم که اجازه انتقاد به پیامبر (ص) داده شده باشد و خداوند در قرآن در آیه معروف اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم تاکید دارد که از خدا و رسولش باید اطلاعت کنید و در این صورت نقد دیگر معنی پیدا نمی‌کند.
صادقی با اشاره به آیات متعدد از قرآن کریم درباره لزوم تبعیت محض از فرمان خداوند و رسول تاکید کرد: کسی که مومن است در برابر فرمان خدا و رسولش فرمان‌بردار است و در دلش هم ناراحتی وجود ندارد و کسی که به فرمان و نظر پیامبر نقدی دارد، این به این معنی است که او دل به پیامبر نداده است و او را هنوز قبول نکرده است.
وی افزود: در آیه ای دیگر از قرآن کریم داریم که هر چه پیامبر گفت آن را بپذیرید که آن صلاح شماست و هر چه نهی کرد، از آن بپرهیزید که در آن برای شما صلاحی نیست و مطلقا حق رفتار خلاف ندارید.
معاون فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به برخی از اعتراضات در زمان پیامبر از سوی برخی نادانان گفت: مثل این اعتراضات، آن اعتراضی است که وقتی پیامبر فرمود قلم و کاغذی بیاورید تا وصیتی به شما بکنم که تا ابد گمراه نشوید و فردی با بی ادبی تمام، نگذاشت تا این اتفاق بیفتد و اینگونه اعتراض کردن جز کفر نیست.
وی گفت: آیا اگر یک فرد عرب جاهل با فرهنگ جاهلی بر پیامبر وارد شده و این مساله را گفته، آیا این دلیل مجاز بودن نپذیرفتن حرف پیامبر است؟ قطعا این نیست و حتی پیامبر حرف این عده را و منطق جاهلی‌شان را نمی‌پذیرفت اما تحمل می‌کرد.
صادقی افزود: رفتار یک فرد جاهل معیاری بر صحت آن عمل نیست و سکوت و تحمل پیامبر خدا بر یک رفتار هم ملاک درستی آن عمل نیست، پس این استدلالات مغالطه‌آمیز را باید کنار گذاشت.
معاون فرهنگی قوه قضاییه با تاکید بر عدم تمایل انتساب گفتار اخیر برخی روحانیون به ریشه‌های سکولار غربی و لیبرال دموکراسی این تفکرات گفت: این سخنان در اندیشه روشنفکرانی دارد که پایه دینی ندارند و تفکر آن‌ها در مکاتب غربی شکل گرفته است و در تفکر این عده اصل انسان است نه خدا و وقتی اصل انسان شد، به خدا هم می‌شود اعتراض کرد و این مساله در دوران اصلاحات گفته و نوشته شد که حرفی کفرآمیز است.
وی در پیان سخنان خود تصریح کرد: این سخنان جز بر پایه فرهنگ سکولار غیر دینی، هیچ پایگاه دیگری ندارد و در فرهنگ دینی ما ریشه دار نیست.

, وی تصریح کرد: اگر در بیان این جمله از سوی گوینده اشتباهی رخ داده است، بهتر است هر چه زودتر و به صراحت اشتباه بودن گفته خود را اعتراف کنند.
صادقی با اشاره به پشتوانه استدلالی اشتباه بودن امکان نقد به معصومین تصریح کرد: دلایل بسیار عقلی و شرعی و نقل بر اشتباه بودن این مسأله وجود دارد که به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد. 
وی با طرح این سوال که معیار نقد چیست و باید برای نقد کردن فکر و منطقی صحیح وجود داشته باشد، تاکید کرد: این معصومین هستند که اشتباه نمی‌کنند، کامل‌ترین عقل و منطق را دارند و ایشان هستند که عاری از خطا و اشتباه هستند، پس چرا آنها را نقد می‌کنید؟
معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: این بی معناست که کسی که مصون از خطا و اشتباه است را نقد کنیم و این منطقی‌ترین جواب این مساله است.
وی در ادامه بحث خود به آیات قرآن کریم اشاره کرد و گفت: در هیچ جای قرآن نمی‌بینیم که اجازه انتقاد به پیامبر (ص) داده شده باشد و خداوند در قرآن در آیه معروف اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم تاکید دارد که از خدا و رسولش باید اطلاعت کنید و در این صورت نقد دیگر معنی پیدا نمی‌کند.
صادقی با اشاره به آیات متعدد از قرآن کریم درباره لزوم تبعیت محض از فرمان خداوند و رسول تاکید کرد: کسی که مومن است در برابر فرمان خدا و رسولش فرمان‌بردار است و در دلش هم ناراحتی وجود ندارد و کسی که به فرمان و نظر پیامبر نقدی دارد، این به این معنی است که او دل به پیامبر نداده است و او را هنوز قبول نکرده است.
وی افزود: در آیه ای دیگر از قرآن کریم داریم که هر چه پیامبر گفت آن را بپذیرید که آن صلاح شماست و هر چه نهی کرد، از آن بپرهیزید که در آن برای شما صلاحی نیست و مطلقا حق رفتار خلاف ندارید.
معاون فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به برخی از اعتراضات در زمان پیامبر از سوی برخی نادانان گفت: مثل این اعتراضات، آن اعتراضی است که وقتی پیامبر فرمود قلم و کاغذی بیاورید تا وصیتی به شما بکنم که تا ابد گمراه نشوید و فردی با بی ادبی تمام، نگذاشت تا این اتفاق بیفتد و اینگونه اعتراض کردن جز کفر نیست.
وی گفت: آیا اگر یک فرد عرب جاهل با فرهنگ جاهلی بر پیامبر وارد شده و این مساله را گفته، آیا این دلیل مجاز بودن نپذیرفتن حرف پیامبر است؟ قطعا این نیست و حتی پیامبر حرف این عده را و منطق جاهلی‌شان را نمی‌پذیرفت اما تحمل می‌کرد.
صادقی افزود: رفتار یک فرد جاهل معیاری بر صحت آن عمل نیست و سکوت و تحمل پیامبر خدا بر یک رفتار هم ملاک درستی آن عمل نیست، پس این استدلالات مغالطه‌آمیز را باید کنار گذاشت.
معاون فرهنگی قوه قضاییه با تاکید بر عدم تمایل انتساب گفتار اخیر برخی روحانیون به ریشه‌های سکولار غربی و لیبرال دموکراسی این تفکرات گفت: این سخنان در اندیشه روشنفکرانی دارد که پایه دینی ندارند و تفکر آن‌ها در مکاتب غربی شکل گرفته است و در تفکر این عده اصل انسان است نه خدا و وقتی اصل انسان شد، به خدا هم می‌شود اعتراض کرد و این مساله در دوران اصلاحات گفته و نوشته شد که حرفی کفرآمیز است.
وی در پیان سخنان خود تصریح کرد: این سخنان جز بر پایه فرهنگ سکولار غیر دینی، هیچ پایگاه دیگری ندارد و در فرهنگ دینی ما ریشه دار نیست.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه