اخبار داغ

رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد:

ادامه فعالیت تلگرام با روند فعلی آسیب های اجتماعی را بیشتر می کند

ادامه فعالیت تلگرام با روند فعلی آسیب های اجتماعی را بیشتر می کند
استفاده از شبکه های اجتماعی به ویژه تلگرام و عدم نظارت کافی بر این حوزه باعث شده تا آسیب های اجتماعی در این بستر شکل گرفته و نتیجه ان در در بطن جامعه بروز و ظهور پیدا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس ،ارسال متن، عکس، نوشته در فضای شبکه های اجتماعی و ترویج برخی خشونت ها و بی بندباری ها و اشاعه فرهنگی غربی تنها بخشی از اقداماتی است که توسط افراد مختلف در تلگرام ، اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی رد و بدل می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

روزانه جرم های متعددی در بستر شبکه های اجتماعی شکل می گیرد و برخی نیز از این فضا برای رسیدن به مقاصد شوم خود استفاده می کنند و در آشوب های اخیر که در کشور اتفاق افتاد نمونه های عینی از شایعه پراکنی، تشویق مردم به تظاهرات و آشوب، اموزش تیراندازی با اسحه ، چگونگی درست کردن مواد منفجره و آتش زا و سایر موارد مانند توهین به مقدسات و آتش زدن پرچم جمهوری اسلامی نمایان شد.

,

از سوی دیگر شبکه های اجتماعی بسیاری از خانواده را از همدیگر دور و بسیاری از جوانان را به خود مشغول کرده است که این امر به گفته کارشناسان باعث گسست خانواده ها و شکل گیری فردگرایی در جامعه و بروز آسیب های اجتماعی فراوان در سطح جامعه شده است.

,

بی تردید استفاده از فناوری های ارتباطی نوین یک نیاز برای اطلاع رسانی و آموزش به شمار می رود که روش استفاده صحیح و مناسب از آن را باید در جامعه نهادینه کرد تا بتوان از ناهنجاری ها و اتفاقات شومی که هم اینک در تلگرام و سایر شبکه های اجتماعی می گذرد جلوگیری کرد.

,

مزاحمت های اینترنتی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب از مهمترین جرایم تلگرامی در کهگیلویه و بویراحمد

, مزاحمت های اینترنتی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب از مهمترین جرایم تلگرامی در کهگیلویه و بویراحمد,

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با صبح زاگرس به اثرات مخرب تلگرام و شبکه های اجتماعی در جامعه و این استان اشاره کرد و گفت: شکل گیری و ترویج سریع شایعات و اخبار کذب، تبلیغات ضد دینی و القای شبهات، نقض حریم خصوصی افراد، انزوا و دور ماندن از محیط های واقعی اجتماع تأثیرات منفی رفتاری از جمله تاثیرات این شبکه های مجازی است.

,
سرگرد روح الله شهبازی‌‌پور افزود: هر شبکه اجتماعی فرهنگ ارتباطاتی خاص خود را دارد، یعنی منش و گفتار مخصوص و منحصر به فردی را برای خود برگزیده است که البته می توان شبکه هایی را یافت که فرهنگ ارتباطاتی تقلیدی برای خود برگزیده اند.
,
 
,
وی بیان کرد: فرد با عضویت در هر شبکه اجتماعی درگیر نوع خاصی از فرهنگ ارتباطاتی می شود که شامل: برخورد، تکیه کلام، اصطلاحات مخصوص، رفتار، تیپ شخصیتی و ظاهری و... است.
,
 
,
شهبازی‌‌پور ادامه داد: بدون تردید، میزان تأثیرپذیری فرد از این محیط، صفر مطلق نخواهد بود و می توان گفت پس هر شبکه اجتماعی، هویت مطلوب خود را ترویج می کند.
,
 
,
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: مزاحمت های اینترنتی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب، برداشت های غیر مجاز اینترنتی و کلاهبرداری اینترنتی از جمله جرایمی است هایی در استان کهکیلویه وبویراحمد در تلگرام و شبکه های اجتماعی رخ می دهد.
,
 
,
وی در پاسخ به این سوال که آیا فضای تلگرام بستر امنی برای تبادل اطلاعات به شمار می رود یا خیر؟ نیز گفت:شبکه‌ی جهانی وب را باید محیطی مملو از فرصت و درعین‌حال انباشته از تهدیدات امنیتی برای دولت‌ها در درجه‌ی اول و افراد و شرکت‌ها در مرحله‌ی بعدی دانست. 
,
 
,
شهبازی پور گفت:فضای مجازی علاوه بر اینکه فرصت های بی نظیری را در اختیار کاربران قرار داده است ولی دارای تهدیدات و آسیب پذیری های فراوانی نیز می باشد که بایستی کاربران حتما به موارد امنیتی و هشداری قبل از استفاده از این فضا را رعایت کنند تا خطرات احتمالی به حداقل برسند و قطعا تلگرام نیز از قاعده مستثنی نیست.
,
 
,
ادامه فعالیت تلگرام با روند فعلی آسیب های اجتماعی را بیشتر می کند
, ادامه فعالیت تلگرام با روند فعلی آسیب های اجتماعی را بیشتر می کند,
 
,
وی بیان کرد: روند فعالیت تلگرام و شبکه های اجتماعی در استان کهکیلویه وبویر احمد رو به افزایش است و گرایش به شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های پیام رسان در سراسر استان  رو به رشد است به طوری که هر روز تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی بیشتر می‌شود و شبکه‌های ارسال پیام بیش از پیش جای خود را در بین اپلیکیشن‌های تلفن‌های هوشمند باز می‌کنند‌ وادامه این روندآسیب های اجتماعی را بیشتر می کند.
,
 
,
شهبازی به افرادی که از تلگرام و شبکه های اجتماعی استفاده می کنند توصیه کرد از موبایل‌های خود با برنامه‌های امنیتی و رمز‌های عبور پیچیده محفاظت و از گذاشتن رمز عبور ساده و قابل حدس خودداری کنند.
,
 
,
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد کاربران فضای مجازی تا آنجا که می توانند رمز عبور خود را طولانی و پیچیده انتخاب کنند و در فواصل زمانی معین آن را تغییر دهند و در فواصل زمانی طولانی که از شبکه استفاده نمی کنند تجهیزات خود را خاموش کنند.
,
 
,
وی از شهروندان خواست پرداخت های اینترنتی را از طریق سایت های متعلق به موسسات غیر معتبر و ناشناس انجام ندهند و از نصب نرم افزارهای ناشناس، غیر ضروری و ارسال شده با ایمیل یا چت خودداری نمائید.
,
 
,
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشره به اینکه کاربران از فرستادن اطلاعات حساس و مهم از طریق نرم‌افزارهای پیام‌رسان پرهیز کنند، گفت: اطلاعات حساب بانکی و هرگونه عکس شخصی از جمله اطلاعاتی است که باید از ارسال آنها از طریق این برنامه‌ها خودداری شود و در تلفن همراه نگه داری نکنید‌، چون ممکن است گوشی شما به سرقت و یا مفقود شود.
,
 
,
شهبازی اتصال به اینترنت وای‌فای (WiFi) عمومی و ارسال نکردن پیام‌های شخصی از این طریق را از دیگر نکات امنیتی در این زمینه دانست و افزود: افراد به هیچ عنوان تصاویر، کلیپ‌ها و اطلاعات شخصی و محرمانه خود را در این فضای در اختیار کسی قرار ندهند، چرا که به راحتی با داشتن این اطلاعات می‌توانند باج خواهی و یا سوء استفاده نمایند و حتی باعث هتک حیثیت شوند.
,
 
,
وی ابراز داشت: بر روی هر لینکی که از طرف فردی ناآشنا ارسال می شود کلیک نکنید چرا که با کلیک لینک، بدافزار عکس و دیگر اطلاعات پروفایل قربانی را سرقت و اطلاعات خصوصی فرد را دستمایه اخاذی و دیگر نیات سوء خود قرار می دهد. 
,
 
,
شهبازی در پیایان گفت:از ذخیره کردن اطلاعات خصوصی نظیر و فیلم و عکس بر روی تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ پرهیز کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه