اخبار داغ

در جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت استان مرکزی مطرح شد؛

۴۴ درصد پُست‌‌های سازمانی استان مرکزی بلاتصدی است/لزوم بکارگیری از ظرفیت جوانان در حوزه‌ مدیریتی

۴۴ درصد پُست‌‌های سازمانی استان مرکزی بلاتصدی است/لزوم بکارگیری از ظرفیت جوانان در حوزه‌ مدیریتی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: در استان مرکزی ۲۲ هزار ۷۳۸ پست سازمانی وجود دارد که از این تعداد ۴۴ درصد پست‌ بلاتصدی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛ سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی روز چهارشنبه در جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت استان مرکزی گفت: نیروی انسانی برای هر دستگاه یک سرمایه بزرگ محسوب می‌شود، البته بالابردن بهره‌وری در نیروی انسانی نیازمند برنامه ریزی و مدیریت مناسب است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , اراک امروز, ؛ سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی روز چهارشنبه در جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت استان مرکزی گفت: نیروی انسانی برای هر دستگاه یک سرمایه بزرگ محسوب می‌شود، البته بالابردن بهره‌وری در نیروی انسانی نیازمند برنامه ریزی و مدیریت مناسب است.,

آقازاده اظهار کرد: برای اینکه نیروی انسان کارایی لازم را داشته باشد می‌بایست، ظرفیت ها شناسایی و نظارت های لازم بر عملکرد دستگاه ها به صورت منظم انجام شود.

,

وی به کمبود نیروی انسانی در شهرستان های استان اشاره کرد و افزود: علیرغم اینکه در مرکز استان با انباشت نیروی انسانی در دستگاه مواجه هستیم متأسفانه در شهرستان‌ها با کمبود نیرو در دستگاه‌های اجرایی مواجه هستیم.

,

استاندار مرکزی بیان کرد: برای اینکه از نیروی انسانی موجود حداکثر استفاده را ببریم، باید بخشی از نیروهای انسانی را به شهرستان منتقل کنیم که البته این اقدام نیاز به تعریف مشوق‌های قانونی برای ترغیب افراد به حضور و مسئولیت‌پذیری در شهرستان‌ها دارد.

,

آقازاده بر لزوم بکارگیری جوانان در پُست‌های مدیریتی تأکید کرد و افزود: برای این منظور لازم است تا کادرسازی صورت بگیرد و از ظرفیت جوانان برای پست‌های مدیریتی در آینده استفاده شود.

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی:

, رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی:,

۴۴ درصد پُست‌‌های سازمانی استان مرکزی بلاتصدی است

, ۴۴ درصد پُست‌‌های سازمانی استان مرکزی بلاتصدی است, ۴۴ درصد پُست‌‌های سازمانی استان مرکزی بلاتصدی است,

رقیه یادگاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی با اشاره به اهداف شورای راهبردی توسعه مدیریت استان گفت: این دومین جلسه‌ شورا است که در سطح استان برگزار می‌شود، در این جلسات با برنامه‌ریزی به دنبال بالا بردن بهره‌وری و کارایی در نظام اداری هستیم.

,

وی ادامه داد: برای پیش بُرد اهداف دو کمیته توسعه مدیریت و کمیته دولت الکترونیک و هوشمندسازی تعریف شده است.

,

یادگاری به وضعیت نیروی انسانی در دستگاه های اجرایی استان اشاره کرد و افزود: در استان مرکزی ۲۲ هزار ۷۳۸ پست سازمانی وجود دارد که از این تعداد ۴۴ درصد پست‌ بلاتصدی است.

,

وی اضافه کرد: همچنین ۴۹ درصد کارمندان رسمی، ۱۵ درصد پیمانی، سه درصد رسمی کارگری، ۱۹ درصد قردادی و مابقی قرار داد کارگری هستند.

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی با اشاره به اینکه ۶۸ درصد کارمندان استان مرد و ۳۲ درصد زن هستند، افزود: ۱۲ درصد از کارمندان دارای مدرک تحصیلی زیر دیپلم، ۲۰ درصد دیپلم، ۱۲ فوق دیپلم، ۳۹ درصد کارشناسی، ۱۳ درصد فوق لیسان و مابقی دکترا دارند.

,

یادگاری ادامه داد: سن کارمندان برخی دستگاه‌های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش بالا است و نیازمند جوان سازی هستند تا در آینده با کمبود نیرو مواجه نشوند.

,

وی یادآور شد: بر اساس تصمیم سازمان اداری استخدامی از سال آینده انتخاب مدیران بر اساس گواهی‌های صلاحیت عمومی و تخصصی صورت می‌گیرد.

,

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی:

, مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی:,

بدنه کارشناسی دستگاه‌های اجرایی تقویت شود

, بدنه کارشناسی دستگاه‌های اجرایی تقویت شود, بدنه کارشناسی دستگاه‌های اجرایی تقویت شود,

غلامرضا فتح‌آبادی مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی با اشاره به اینکه در استان به ازای هر ۵ کارمند یک مدیر وجود دارد، گفت: لازم است سطح مدیریتی در استان ۱۵ درصد کاهش پیدا کند و بدنه کارشناسی دستگاه‌های اجرایی تقویت شود.

,

وی به توزیع ناعادلانه نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های استان هم اشاره کرد و گفت: لازم است تعادل بخشی در نیروهای انسانی دستگاه های شهرستانی داشته باشیم تا فعالیت‌ها به نحو مطلوبی اجرایی شود.

,

رئیس دانشگاه اراک:

, رئیس دانشگاه اراک:,

نیازمند جوان سازی حوزه مدیریت کشور هستیم

, نیازمند جوان سازی حوزه مدیریت کشور هستیم, نیازمند جوان سازی حوزه مدیریت کشور هستیم,

حمیدی رئیس دانشگاه اراک با انتقاد از بالا بودن سن مدیران در کشور گفت: هم اکنون بیشتر وزرا سن بالا دارند در صورتی که در بیشتر کشورهای توسعه یافته اغلب مدیران از قشر جوان جامعه هستند.

,

حمیدی اظهار کرد: برای اینکه جامعه به پویایی دست یابد، نیازمند جوان سازی حوزه مدیریت کشور هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه