اخبار داغ

بررسی وضعیت حوزه سلامت در آران و بیدگل

وعده‌هایی که هنوز محقق نشده است/ زمان نامعلوم بهره برداری از درمانگاه تأمین اجتماعی آران و بیدگل

وعده‌هایی که هنوز محقق نشده است/ زمان نامعلوم بهره برداری از درمانگاه تأمین اجتماعی آران و بیدگل
با وجود اتمام عملیات عمرانی درمانگاه تامین اجتماعی، افتتاح آن چندین بار به تاخیر افتاده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازخطب شکن؛ سیاست‌های کلی سلامت در تاریخ ۱۸ فروردین ماه ۱۳۹۳ توسط مقام معظم رهبری، پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد. پس از این ابلاغیه، دولت یازدهم که حوزه‌ی سلامت را از ابتدا به عنوان یکی از مهم ترین حوزه‌های مورد توجه خود عنوان می‌کرد، به فکر ایجاد طرح‌های مختلفی برای بهبود وضعیت این عرصه افتاد و با دنبال کردن طرح‌هایی نظیر طرح تحول نظام سلامت که در ۱۵ اردیبهشت همان سال تنظیم شد هشت هدف را مورد توجه قرار داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خطب شکن,

, ,

کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان‌های وابسته به وزارت بهداشت، حمایت از ماندگاری پزشکان در بیمارستان‌های مناطق محروم، حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان‌ها، ارتقاء کیفیت خدمات ویزیت و هتلینگ، ترویج زایمان طبیعی از جمله هدف‌های مورد نظر در این طرح بود.

,

درمانگاه تامین اجتماعی آران و بیدگل یکی از طرح های حوزه سلامت شهرستان است که از زمان دولت نهم عملیات عمرانی آن آغاز شده و از سال 85 به خدمت رسانی مشغول است.

,

, ,

به همین بهانه، خطب شکن در سومین شماره پرونده بررسی وضعیت حوزه سلامت آران و بیدگل، به وعده ها و وضعیت فعلی این درمانگاه پرداخته است. در این سلسله مطالب، خطب شکن در پی بررسی وضعیت سخت افزارهای حوزه‌ی سلامت است تا آران و بیدگل را از این نظر بسنجد.(قسمت اول و دوم را بخوانید)

, اول, دوم,

*****

,

عملیات ساخت بیمارستان تامین اجتماعی با زیر بنای دو هزار و ۶۰۰ متر مربع در سه طبقه شامل بخش‌های عمومی، تخصصی، اورژانس، دندانپزشکی، آزمایشگاه و داروخانه، از چند سال پیش آغاز شده و با بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی، در انتظار تکمیل تجهیزات مورد نیاز و بهره برداری کامل است.

,

در انتظار هفته دولت

,

فرماندار آران و بیدگل بهمن ماه 95، پیش از آغاز دهه مبارک فجر، با اشاره به کلنگ زنی درمانگاه پلی کلینیک تامین اجتماعی آران و بیدگل گفته بود: کلنگ احداث این درمانگاه شهریور ماه سال گذشته با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور با هدف ارائه خدمات به بیمه شدگان تامین اجتماعی به زمین زده شد.

,

ابوالفضل معینی نژاد، با بیان این که ۲۳ هزار نفر به صورت مستقیم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که با خانواده‌ی آن‌ها بیش از ۷۰ درصد درصد جمعیت شهرستان را تشکیل می‌دهد، تاسیس این درمانگار را نیاز ضروری شهرستان خوانده و وعده بهره برداری از آن در هفته دولت سال 96 را مطرح کرده بود.

,

وی در فروردین 96 نیز این وعده را تکرار کرد و افزود: با توجه به میزان پیشرفت عملیات عمرانی این درمانگاه، هفته دولت شاهد بهره برداری از این مجموعه خواهیم بود.

,

, ,

هفته دولت خبری نشد!

,

با وجود آن که شهریورماه سال جاری و در آستانه هفته دولت، فرماندار افتتاح این مرکز را به عنوان شاخص‌ترین طرحی که در این هفته به بهره برداری خواهد رسید معرفی کرده بود، از بهره برداری آن خبری شد.

,

این در حالی است که معینی نژاد از سفر وزیر کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی برای افتتاح پلی کلینیک در هفته دولت خبر داده بود.

,

زمان بعدی: هفته وحدت

,

علی محمد غیاث پور رییس درمانگاه آران، اواخر آبان ماه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفته بود: ساختمان پلی کلینیک تخصصی حضرت ابوالفضل(ع) آران و بیدگل پنجم آذر از سوی شرکت پیمانکار، تحویل تامین اجتماعی می شود و به مدت ۱۰ روز تجهیزات آن استقرار خواهد یافت .

,

رئیس درمانگاه تامین اجتماعی آران و بیدگل افزود: این مرکز تخصصی، اواسط آذر همزمان با هفته وحدت به بهره برداری می رسد و از همان روز آماده ارائه خدمات به مردم شهرستان آران و بیدگل خواهد بود.

,

, ,

در انتظار فجر!

,

خطب شکن برای پی گیری وضعیت این درمانگاه با رئیس درمانگاه تامین اجتماعی تماس گرفت.

,

غیاث پور با بیان این که دهه فجر زمان برگزاری مراسم بهره برداری رسمی از این درمانگاه خواهد بود، عنوان کرد: عملیات عمرانی از ماه ها پیش به اتمام رسید، ولی از آن جا که در زمان بهره برداری نباید کوچک ترین نقصی هم در درمانگاه وجود داشته باشد، منتظر هستیم تجهیزات به صورت کامل مستقر و بهره برداری 100 درصدی به صورت یکجا اعلام شود.

,

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 90 درصد از تجهیزات درمانگاه دریافت و مستقر شده است و به جز چند بخش خاص که از نظر نیروی انسانی یا تجهیزات مشکلاتی در آن وجود دارد، آماده بهره برداری است.

,

, ,

غیاث پور با اشاره به این که بهره برداری از این درمانگاه به عنوان یکی از طرح های دهه فجر به استان اعلام شده است، تصریح کرد: برای بهره برداری از این درمانگاه به دنبال دعوت از وزیر رفاه هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه