اخبار داغ

ناهماهنگی بین ادارات و سازمان ها و قوانین سختگیرانه مشکلات مردم اسفراین در مطالبات بانکی

ناهماهنگی بین ادارات و سازمان ها و قوانین سختگیرانه مشکلات مردم  اسفراین در مطالبات بانکی
ناهماهنگی بین ادارات و سازمان های مختلف و قوانین سختگیرانه در پرداخت وام ها از مشکلات اساسی مردم اسفراین در مطالبات خود از بانک ها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سپهرآیین ، امروزه کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می شود. قابلیت انجام این نوع کسب و کار در «منزل» سبب ایجاد مزایای بسیاری برای شاغلین آن ها می شود، که از جمله می توان به ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه های کار خانوادگی، امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد- شاگردی بین اعضاء خانواده و... اشاره نمود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپهرآیین , سپهرآیین ,

متقاضیان مشاغل خانگی که  از مهارت و تخصص کافی جهت انجام شغل خانگی مورد نظر برخوردار هستند متناسب با نوع فعالیت مورد نظر خود به دستگاه های اجرایی مراجعه می کنند و بعد از تکمیل پرونده خود جهت دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی می شوند.

,

کمیزی یکی از شهروندان که جهت دریافت این تسهیلات به اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان مراجعه کرده است می گوید: جهت دریافت وام قالیبافی به این اداره مراجعه کردم و پس از تکمیل و دریافت مجوز لازم منتظر هستم که به یکی از بانک های عامل معرفی شوم و در حین تکمیل پرونده فهمیدم که مبلغ وامی که 20 میلیون تومان است از سوی بانک فقط 10 میلیون تومان پرداخت می شود.

,

این شهروند با گلایه از قوانین سخت گیرانه برخی بانک ها در پرداخت تسهیلات عنوان می کند: برای پرداخت همین وام هم من که هیچ کارمندی برای ضمانت ندارم باید چیکار کنم.

,

رضایی که برای وام خیاطی پرونده خود را تکمیل کرده است و به بانک عامل معرفی شده است با گلایه از بانک ها برای پرداخت تسهیلات می گوید: من بعد از چند وقت پیگیری و گرفتن مجوز مشاغل خانگی به یکی از بانک ها معرفی شدم و بعد از مراجعه ، بانک عامل به بنده گفته است که در حال حاظر از استان هیچ ابلاغیه ای برای پرداخت این تسهیلات به ما نشده است.

,

در حین پیگیری این مشکل از ادارات  و افراد مختلف متوجه شدیم که قریب به 150 نفر جهت دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به بانک های عامل معرفی شده اند که برخی از بانک ها با بهانه های مختلف از پرداخت تسهیلات سر باز می زنند و برای پیگیری این مشکل به برخی شعب بانک های عامل مراجعه کردیم که روسای این شعب حاظر به مصاحبه نشدند.

,

محمد زاده که نزدیک به یک سال ازدواج کرده است می گوید: جهت دریافت وام ازدواج در سامانه ثبت نام کردم و یکی از بانک های شهرستان را انتخاب نمودم که بعد از معرفی ،  به بانک مراجعه کردم و  مسئول پرداخت وام به بنده گفته است که برای 10 میلیون وام پرداختی برای هر نفر ، هر یک از زوجین باید دو نفر ضامن کارمند رسمی و نفری 10 میلیون تومان چک و یا 10 میلیون تومان سفته بیاورید که من نیز قریب به یک هفته است که فقط توانسته ام یک ضامن پیدا کنم و در صورتی که ضامنی پیدا نکنم مجبور به انصراف از دریافت وام نمایم.

,

ابوالقاسم فریدی رئیس شعبه بانک ملی اسفراین و دبیر کارگروه شورای هماهنگی بانک های شهرستان در رابطه با مطالبات مردم از بانک ها گفت:  تمامی تسهیلات از قبیل وام ازدواج و وام مشاغل خانگی که مردم از بانک ها دریافت می کنند مطالبات مردم از بانک ها به حساب می آید.

,

وی در رابطه با عدم پرداخت وام مشاغل خانگی از سوی برخی بانک ها گفت: در هفته گذشته جلسه شورای بانک های شهرستان در فرمانداری برگزار شد و یکی از مصوبات این جلسه این بود که تمامی بانک هایی که پرونده های مشاغل خانگی جهت پرداخت تسهیلات به آن ها معرفی شده است را به تفکیک ارائه دهند و دلیل عدم پرداخت را توضیح دهند و ان شاالله به زودی پرداخت خواهد شد.

,

رئیس شعبه بانک ملی اسفراین در ادامه افزود: تعداد 104 پرونده نیز از سوی کمیته امداد جهت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی معرفی شده اند که تعدادی از آن ها پرداخت شده است و ما بقی نیز به زودی پرداخت خواهد شد.

,

وی با انتقاد از عدم نظارت بر پرداخت تسهیلات گفت: بهتر است که نظارت بر وام های مشاغل به بانک ها واگذار شود و بانک های عامل بعد از یک ماه از پرداخت تسهیلات نظارتی بر روند اجرای شغل مورد نظر صورت گیرد که فرد وام گیرنده ، تسهیلالت دریافتی را در جهت ایجاد شغل هزینه کند و نه در موارد دیگرهزینه کند.

,

دبیر شورای هماهنگی بانک های شهرستان در انتها نیز پیشنهاد داد: برای پیگیری معوقات بانک ها از مردم باید کارگروهی تشکیل شود تا تمامی معوقات بانک ها از مردم سریع تر پرداخت شود تا بانک ها بتوانند خدمات بهتری به مردم ارائه دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه