اخبار داغ

فاطمه معتمدآریا داور جشنواره تئاتر فجر شد

فاطمه معتمدآریا داور جشنواره تئاتر فجر شد
داوران سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی جشنواره تئاتر فجر در بخش‌های سه‌گانه مسابقه تئاتر صحنه‌ای معرفی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تئاتر بین‌الملل، تئاتر ایران (الف) و تئاتر ایران (ب) سه بخش مسابقه تئاتر فجر امسال را تشکیل می‌دهند که اسامی داوران هر یک از بخش‌ها به شرح زیر است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


نیکلاوس هلبلینگ از سوئیس، لِمان ایلماز از ترکیه، لوسیا ون‌هِتِرِن از هلند، بهزاد قادری و فاطمه معتمدآریا از ایران در بخش مسابقه بین‌الملل، داوری ۱۸ نمایش را به عهده دارند.

نیکلاس هلبلینگ، کارگردان و دراماتورژ آلمانیمتولد سال ۱۹۵۹ است، نمایش‌هایی مانند «یک رویای شب نیمه تابستان»، «بگو به/ ضحاک»، «بمب‌گذاری»، «سقوط دختر»، «سه تفنگدار» را کارگردانی کرده است. هلبلینگ دراماتورژ تئاتر تالیای هامبورگ و مدرس دراماتورژی و کارگردانی تئاتر در دانشگاه هامبورگ و زوریخ نیز هست. او که دانش‌آموختة تاریخ و زبان آلمانی از دانشگاه زوریخ است، کارگردان، تهیه‌کننده و عضو تیم نویسندگی بیش از ۲۰ نمایشنامه غیر اقتباسی دارد. هلبلینگ مدیریت تئاتر‌های دولتی بوخوم، مانهایم، زوریخ، دوسلدورف، فرانکفورت، کلن، اولدنبورگ، هامبورگ، لوبِک، لوتسرن، درسدن، ماینتس، جشنواره سالزبورگ و تئاتر بورگ را در کارنامه خود دارد و عضو موسس تئاتر مستقل و جمعی مِس‌اَندفِبِر زوریخ است.

لمان ایلماز متولد ترکیه و دانش‌آموخته کارشناسی و کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی از دانشگاه بوسفوروس و دکترای دراماتورژی و نقد از دانشگاه استانبول است. او که مدیر جشنواره تئاتر IKSV استانبول است، مقالات متعددی درباره تئاتر نوشته است. ایلماز دستیار مدیر مؤسسه فرانسوی استانبول، مدرس مدیریت هنر‌های نمایشی دانشگاه بِیکِنت و دپارتمان کنسرواتوری پانتومیم استانبول نیز هست.

لوسیا ون هِتِرِن، منتقد و مدیر تئاتر متولد ۱۹۶۱ در هلند است. او دانش‌آموخته زبان و ادبیات فرانسه و مطالعات تئاتر، سینما و تلویزیون از دانشگاه‌های اوترخت، اکس-ان-پروونس و پاریس و علوم تئاتر از دانشگاه گرونینگن است. ون هترن عضو هیأت داوران جایزه تئاتر VSCD لوییس‌اند تئودور، هماهنگ‌کننده برنامه‌های کارشناسی‌ارشد بین‌المللی موسسه ACM، مدرس دانشگاه‌های هلسینکی فنلاند، لندن و بولونیا، عضو هیأت مدیره انجمن Theatermaker و Theaterkrant.nl تئاتر، عضو هیأت مدیره بخش هلندی سازمان بین‌المللی منتقدان تئاتر KNT/IATC و نماینده انجمن بین‌المللی منتقدان تئاتر IATC است.

مسابقه تئاتر ایران (الف)

قربان‌علی نصرت صابر از تاجیکستان، نادر برهانی‌مرند و محسن علیخانی از ایران، ۲۱ نمایش در بخش مسابقه تئاتر ایران (الف) را داوری خواهد کرد.

قربان‌علی نصرت صابر هنرمند تاجیکستانیمتولد ۱۹۶۰ است که در رشته بازیگری تئاتر و سینما دانشکده هنر‌های زیبا دوشنبه تحصیل کرده است. او بازیگر و کارگردان آکادمی تئاتر ابوالقاسم لاهوتی است و تدریس بازیگری در دانشکده هنر‌های زیبای میرزا تورسن‌زاده و تألیف کتاب‌های فرخ‌نامه و درد‌های پس پرده یک جامی پر از درد را در کارنامه دارد.

مسابقه تئاتر ایران (ب)

منصور براهیمی، حسین مسافرآستانه و شیوا مسعودی از ایران، ۲۲ نمایش بخش مسابقه تئاتر ایران (ب) را به عهده دارند.

سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، به دبیری فرهاد مهندس‌پور از ۲۸ دی‌ماه تا ۹ بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

منبع: تسنیم

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه