اخبار داغ

تهدید آشکار وزیر خارجه ترکیه؛

اقدام نظامی ترکیه علیه "پ.ی.د" فراتر از محدوده عفرین خواهد بود

اقدام نظامی ترکیه علیه "پ.ی.د" فراتر از محدوده عفرین خواهد بود
مولود چاوش اوغلو دربارۀ اقدام نظامی احتمالی کشورش علیه کانتون عفرین و مواضع گروه تروریستی "پ.ی.د" گفت:این اقدام تنها به عفرین محدود نشده و شهر منبیج و مناطق شرق رود فرات را نیز در بر خواهد گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج،  چاوش اوغلو پس از دیدار با رکس تیلرسون همتای آمریکایی خود در نشست ثبات و امنیت شبه جزیره کره در ونکوور کانادا، در مصاحبه با خبرنگاران گفت: "اقدامات ما علیه گروه تروریستی "پ.ک.ک/پ.ی.د" به عفرین محدود نخواهد بود و شامل منبیج و شرق فرات نیز خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

چاوش اوغلو ضمن اشاره به گفتگو با همتای آمریکایی خود درباره طرح تشکیل ارتش جدید در شمال سوریه افزود: با تشکیل این ارتش روابط ترکیه و آمریکا آسیب جبران ناپذیری خواهد دید.

,

وی گفت: وزیر خارجه ایالات متحده در پاسخ گفته است "به اخبار برخی روزنامه ها اطمینان نکنید." من نیز به وی گفتم که این خبرها صرفاً متعلق به برخی روزنامه ها نیست و برخی فرماندهان آمریکایی نیز آن را بیان داشته اند. ما نمی خواهیم روابط دو کشور به آن نقطه برسد، اما اگر اینگونه باشد، مسلماً بدون پاسخ نخواهد ماند.

,

وزیر امور خارجه ترکیه در پایان اظهار داشت: تروریست های "پ.ک.ک/پ.ی.د" ناظران آتش بس در ادلب، نیروهای حاضر در منطقه آزاد شده سپر فرات، اعضای وابسته به ارتش آزاد سوریه و ارتش ترکیه را هدف قرار می‌دهند. با این حملات و تهدیدها مقابله خواهد شد و تدابیر لازم در این راستا اندیشیده شده است. نباید کسی مانع آن شود. البته این تدابیر تنها محدود به عفرین نخواهد بود و شامل منبیج و شرق رود فرات نیز خواهد شد.

,

انتهای پیام/
 

,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه