اخبار داغ

رئیس شبکه دامپزشکی چناران:

فروش دارو بدون نسخه در داروخانه‌های دامپزشکی ممنوع است

فروش دارو بدون نسخه در داروخانه‌های دامپزشکی ممنوع است
رئیس شبکه دامپزشکی چناران گفت: فروش دارو بدون نسخه در داروخانه‌های دامپزشکی ممنوع بوده و هرگونه درمان توسط مسئولین داروخانه‌ها، تخلف محسوب می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای چناران، محمد سیاح در جلسه هم اندیشی و بررسی مشکلات کلینیکها، داروخانه و مراکز مایه کوبی بخش خصوصی و دولتی چناران، اظهار داشت: نقش دامپزشکی را می‌توان در سه محور عمده و اساسی اقتصادی، بهداشتی، تحقیقاتی و پژوهشی در سطح جامعه تشریح کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای چناران,

 

,

رئیس شبکه دامپزشکی چناران ادامه داد: دامپزشکان در راستای حمایت از تولید و با ایجاد زیرساختهای بهداشتی مناسب برای صنعت دامپروری از طریق کنترل بیماری‌ها، نقش مهمی در ایجاد نظام دامپروری قوی و نظامند ایفا می‌کنند.

,


سیاح نقش بخش خصوصی دامپزشکی در تحقق خودکفایی در تولیدات دامی و امنیت غذایی را بارز دانست و بیان داشت: بخش‌های خصوصی با ایجاد سیستم خودکنترلی و نظارت بر عملکرد مجموعه خود می‌توانند گام موثری را در افزایش بهره وری بردارند.

,
,

 

,

وی افزود: اگر بخش‌های خصوصی دامپزشکی به درستی و آنطور که باید، ماموریتهای محوله را انجام ندهد، به مرور زمان باعث پایین آمدن بازده کار، عدم کنترل و وقوع بیماری‌ها می‌شود و خسارات زیادی به بخش خصوصی وارد می‌کند، بنابراین باید با برنامه ریزی دقیق نسبت به انجام تعهدات واگذار شده تلاش کنند.

,

 

,

وی ادامه داد: واگذاری یک سری از خدمات دامپزشکی نظیر خدمات درمانی و آزمایشگاهی منجر به تسهیل خدمات رسانی و ایجاد رقابت در ارائه خدمات، ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم و غیرهه می‌شود؛ اما نباید از این مساله غافل شد که وجود منافع اقتصادی در عرصه مربوطه و امکان تأمین سود به روشهای غیر متعارف، می‌تواند منجر به انجام تخلفات گوناگون در این زمینه شود لذا همواره باید نسبت به ارائه خدمات به بهره برداران متعهد باشیم تا فعالیتهای صورت گرفته و زحمات کشیده شده به نتیجه مطلوب برسد.

,

 

,

رییس شبکه دامپزشکی چناران ادامه داد: به دلیل رابطه مستقیم بخش‌های خصوصی با بهره بردارن، این مراکز می‌توانند در بحث آموزش همراه و همگام با بخش دولتی باشند و در حین انجام عملیات مبارزه با بیماریها، دامداران را نیز از خطرات ناشی از بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مطلع کنند.

,

 

,

سیاح ضمن اشاره به سیستم‌های آنلاین دریافت اطلاعات بیماری‌های دامی برای مقابله و کنترل این بیماری‌ها، افزود: با توجه به اینکه بعضی از دامداران به علت عدم آگاهی از بیماری‌های دامی و مشترک، در صورت رخداد بیماری اقدام به درمان بدون هماهنگی با دکتر دامپزشک می‌کنند، از کلینیکهای دامپزشکی و تکنسینهای شاغل در این بخشها خواسته می‌شود تا هنگام مراجعه به روستاها، جهت واکسیناسیون، ضمن رعایت شرایط بهداشتی، وضعیت ظاهری دامها را با دقت بیشتری بررسی کنند و اطلاعات لازم را به دامداران ارائه داده و در صورت مواجه شدن با دام دارای علائم بیماری موضوع را در اسرع وقت به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

,

 

,

این مقام مسئول بیان داشت: فروش دارو بدون نسخه در داروخانه‌ها ممنوع بوده و تمامی داروهای موجود در داروخانه می‌بایست دارای فاکتور خرید باشند و هرگونه درمان توسط مسئولین داروخانه‌ها، تخلف محسوب می‌شود همچنین هرگونه عرضه دارو توسط کلینیسین ها ممنوع است.

,

 

,

در پایان در خصوص مشکلات موجود در بخش دارو و درمان دامی بحث و تبادل نظر شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه