اخبار داغ

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی:

اختصاص ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیاء قنوات/ سالانه ۵ درصد از قنوات کشور مرمت خواهند شد

اختصاص ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیاء قنوات/ سالانه ۵ درصد از قنوات کشور مرمت خواهند شد
معاون آب و خاک وزیر کشاورزی از اختصاص ۹۰ میلیاردتومان اعتبار برای احیای قنوات کشور خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بصیرسبزوار، علی مراد اکبری شب گذشته در سبزوار با بیان اینکه 50 درصد از قنوات کشور نیازمند لایروبی و مرمت هستند، اظهارداشت: برای سال جاری 90میلیارد تومان اعتبار به این امر اختصاص یافته که از رشد 10برابری برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بصیرسبزوار، ,

 

,

وی با بیان اینکه متاسفانه کشور به لحاظ آب در وضعیت نامناسبی قرار دارد، ادامه داد: متاسفانه 15 سال خشکسالی پیاپی سبب شده است که میزان روان آب ها با کاهش 49درصدی در کشور روبرو شود.

,

 

,

اکبری با اشاره به اینکه چالش آینده جهان موضوع آب است، ادامه داد: کشور ایران به لحاظ قرار گیری در منطقه گرم و خشک، یک سوم جهان بارندگی داشته و میزان تبخیر هم سه برابر دیگر مناطق است.

,

 

,

وی توجه ویژه کشاورزان به افزایش بهره وری از منابع آب را موضوعی بسیار مهم برشمرد و افزود: خوشبختانه اهمیت این موضوع مورد توجه بهره برداران قرار گرفته و در مدت پنج سال میزان بهره وری از رشد چشمگیر برخوردار شده است.

,

 

,

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به اینکه قنات میراث فرهنگی کشوربوده و برای افزایش بهره برداری نیازمند مراقبت و لایروبی منظم است، تاکید کرد: بر اساس تصویب مجلس سالانه پنج درصد از قنوات کشور مرمت خواهد شد.

,

 

,

اکبری در ادامه به اجرای دو هزار کیلومتر خط انتقال آب اشاره کرد و بیان داشت: خوشبختانه با تصمیمات مهم گرفته شده در حوزه انتقال آب مشکلی برای تامین اعتبار نبوده و به هر تعداد که پروژه ارائه شود اعتبار آن نیز تخصیص داده خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه